Koudekerk herstelt zich na rust tegen Warmunda

Warmunda, sv 1

Melle van der Louw (schot)
Rick van der Boon (kopbal)
Roy Koomen
Rogier Worst
Melle van der Louw
Mike Zwanenburg
Kevin van Bentem (solo)
Daniel Wildschut (afstandschot)
Jasper Kortekaas
Sjoerd van de Voort (e.d.)
Jasper Kortekaas
Stan van Rijn
Koen Mastemaker

28 september 2019 15:00

Heemskerk, M. (Mitchell)

Opstelling Koudekerk 1

Dat het kan stormen in Nederland is veel al bekend, Koudekerk liet zien dat het dat ook kan. Sterker nog, de withemden toonde zich net zo veranderlijk als het weer. Het leverde, ondanks een 2 – 0 achterstand bij rust, drie punten op.

Twee ploegen die nieuw zijn voor elkaar, veelal kent men de tegenstander op de zaterdag wel maar door de instroom van veel ploegen die in het verleden op zondag uitkwamen zijn n er nu de nodige verassingen, Warmunda is voor Koudekerk zo een ploeg. Een elftal met spelers van voor in de twintig die zich willen meten met het vaak mannelijke voetbal in de vierde klasse. Tegen Koudekerk leek het lange tijd dat het de thuisploeg ook goed af te gaan. Geduldig voetbalwanneer nodig liet het de bezoekers de bal en er was voor beide ploegen weinig aan de hand. Dat de weersomstandigheden niet meewerkte hadden beide ploegen last van dus dat mocht door beide als excuus worden aangevoerd dat het niet allemaal even fraai was. Bij Koudekerk mocht men he zichzelf aan rekenen dat het met achterstand de rust in ging. Hoewel het in het begin van de wedstrijd nog wel wat kansjes kreeg liet het zich tegen de rust wat inzakken en kreeg het de deksel op de neus. De openingstreffer werd ingeleid door onnodig balverlies op het middenveld en kon Sidney de Schepper met geel op zak niet meer ingrijpen. Melle de Louw schoot hard en hoog raak en niet veel later was het zelfs 2- 0 toen half ingrijpen van de verdediging het toe liet dat Rick van der Boon in tweede instantie de bal achter Roy Dorrepaal kon werken.

In de rust was het niet echt rustig geweest in de kleedkamer, maar de woorden werden na rust wel in daden omgezet. Al snel keer Koudekerk de mogelijkheid om terug te komen in de wedstrijd toen arbiter Mitchell Heemskerk nar de stip wees toen Kenan Cetinkaya tegen de grond werd gewerkt door Luuk Holverda. Warmunda doelman Rens van der Zwet keerde echter de inzet van Daniël Wildschut en zo liet Koudekerk een uitgelezen mogelijkheid op de aansluitingstreffer liggen. Toch kwam die treffer sneller dan de thuisploeg lekker was. Jorin Roosenbrand schoot de bal hard binnen na goed werk van Bas van Heerdt. Koudekerk dacht toen door te drukken maar geheel onverwacht kwam de thuisploeg weer op een marge van twee toen de snelle Kevin van Bentem alles in een wit shirt achter zich liet en door de benen van Dorrepaal de marge weer op twee bracht. Reden voor Koudekerk om meer risico te nemen. Jay Langejans werd vervangen door de snelle Cedric van der Haas. Daardoor werd er gelijk aanvallend wat omgezet en was het voor de thuisploeg even zoeken. Koudekerk profiteerde daar snel van. Daniël Wildschut maakte zijn misser van elf meter goed door hard binnen te schieten en nog geen vijf minuten later was het gelijk toen aanvoerder Bas van Heerdt zijn waarde toonde en de gelijkmaker achter van der Zwet schoot. Bij de thuisploeg was er heel veel geloof in een goed resultaat toen al verdwenen ne werd het alleen maar nog onrustiger. Koudekerk rook de overwinning en zette nog maar eens aan, Hierbij werd het geholpen door Sjoerd van der Voort die de voorzet van Bas van Heerdt heel ongelukkig achter zijn eigen doelman werkte. Vanaf dat moment wist men bij Koudekerk dat de punten binnen waren, dat werd helemaal duidelijk gemaakt toen Yvar de Groot in de negentigste minuut de vijfde Koudekerkse treffer binnen schoot.

Koudekerk trainer Ronald Rosdorff was tevreden met de uitslag en het spel in de tweede helft. Maar voor de rust geven we het ineens onnodig weg. Daar moeten we beter in worden. Warmunda trainer Barry van Rijn vond het een zure nederlaag, zeker als je met 2 – 0 en 3 – 1 voor staat mag dit eigenlijk niet gebeuren.