Koudekerk houd zich in tegen Football Factory

15 februari 2020 14:30

Dop van der N. (Nico)

Opstelling Koudekerk 1

Waar men bij Koudekerk vorige week nog treurde dat het na had gelaten de derde plaats te pakken, kon men dat doel na het treffen met Football Factory wel afstrepen. Nu dit vasthouden en kijken of er nog meer in het vat zit, immers nummer twee Hazerswoudse Boys staat maar op drie punten afstand.

Over het eerste kwartier kon Ronald Rosdorff niet ontevreden zijn. Al na acht minuten opende Yvar de Groot de score. Toen een minuut later Ricardo van Rijswijk met een geweldige knal Football Factory doelman Wessel Sels voor de tweede keer liet vissen, leek het een monsterscore te gaan worden op het universitaire sportpark. Niettemin liet Koudekerk daarna het een beetje afweten en mocht de thuisploeg zelfs aan aanvallen denken. Halverwege de eerste helft vatte Jorin Roosenbrand het allemaal wel heel makkelijk op en bracht daarmee Mitchell Goudkuil, die de geblesseerde Roy Dorrepaal verving, in de problemen. De bal kwam van het bovenbeen van Roosenbrand en Goudkuil durfde het niet aan de bal op te pakken. Ivan Chvalovski reageerde en bracht weer een beetje spanning in de wedstrijd. Een wedstrijd die eigenlijk geen wedstrijd meer had mogen zijn en dat was ook het punt van kritiek van Rosdorff op het optreden van zijn ploeg.

Na de rust liet Koudekerk zich weer gelden, via twee treffers van Yvar de Groot en een treffer van Daan van der Zwet liep Koudekerk uit naar een 1 – 5 voorsprong waarna er toch weer gemakzucht in de ploeg sloop. Ook nu kreeg Koudekerk hier de rekening voor gepresenteerd en wederom was het Chvalovski die nu voor de tweede keer Goudkuil passeerde. Het was niet veel later dat scheidsrechter Van den Dop een eind maakte aan de wedstrijd.

Ronald Rosdorff was gematigd tevreden: “Je weet dat je alleen kan verliezen hier. Iedereen verwacht gewoon drie punten, die hebben we dan ook en de derde plaats is mooi meegenomen. Nu is het zorgen dat we in het spoor blijven van Hazerswoudse Boys en wie weet kan het seizoen nog een leuk einde krijgen.” Pieter van Schie kon zich niet druk maken om de nederlaag: “Kan moeilijk zeggen dat het onterecht was, wij zijn al blij dat de tegentreffers niet te veel zijn opgelopen en we zelf twee keer hebben gescoord.”

Twee weken geen competitievoetbal en daarna komt Boshuizen op bezoek aan de Gruttolaan. Vanaf deze wedstrijd zal Koudekerk de jacht gaan openen.