Koudekerk wint van MMO en houd aansluiting.

MMO 1

Kelvin van der Geest
Jelle Visser
Jeffrey van der Meer
Daan Lieverse
Jelle Visser
Koen Oostveen

4e klasse A

9 november 2019 14:30

Roest, R (Remco)

Opstelling

Na de nederlaag van vorige week was het duidelijk dat Koudekerk de periode uit het hoofd kon zetten, wel was het zaak om aan te blijven haken bij de ploegen die boven in langzaam zich lijken af te scheiden van de rest. De top vier staat op onderling een punt van elkaar met Kickers als nieuwe koploper maar ook als enige met acht wedstrijden.

Voor het treffen met MMO kon Ronald Rosdorff weer beschikken over alle uitvallers van de week daarvoor. Verder was er een basisplaats voor Bryan van Delft die Cedric van der Haas op de bank hield. In MMO trof Koudekerk al de derde ploeg dit seizoen de overstap heeft gemaakt van het zondag naar het zaterdag voetbal. En ook de Hoogmadenaren hebben het moeilijk. Men wacht nog op de eerste overwinning en staat in de onderste regionen. Een tegenstander waar Koudekerk dus de punten in eigenhuis zou moeten kunnen houden. Dat leek ook niet het grootste probleem te worden, Koudekerk startte al snel met het zoeken van het doel van de bezoekers maar pas na een kwartier werd het echt gevaarlijk. Bas van Heerdt zag keeper Albin van Wieringen wat te ver voor zijn doel staan en besloot het erop te wagen. Tot grote opluchting van Van Wieringen ging de bal net over. Aan de andere kant zag Thomas Bakker zijn treffer worden geannuleerd wegens buitenspel. Zo lieten de bezoekers zich wel zien. Gedurende de eerste helft was Koudekerk wel de bovenliggende partij maar lukte het niet om van Wieringen te passeren. We speelde in een te laag tempo was de mening van Ronald Rosdorff, als het tempo hoger ligt kan je de verdediging uit elkaar spelen. Nu lukte dat niet. De treffer die vlak voor rust viel was ook enigszins gelukkig te noemen. Een schot van Bas van Heerdt werd door van Wieringen verkeerd verwerkt en de terugstuitende bal was toen een prooi voor Jorin Roosenbrand. Die schoot raak en zorgde zo dat zij ploeg met een voorsprong de rust in ging.

Na de rust veranderde er weinig, Koudekerk was de ploeg met het meeste balbezit maar voor de rest was het weinig sprankelend. Sportiviteit vierde hoogtij, evenals de acceptatie van beide ploegen naar elkaar. Gevolg was dat de wedstrijd voortkabbelde, enkele momenten van spanning kende maar Koudekerk de overwinning maar sporadisch in gevaar zag komen. Zelf had het met Brian van Delft wel een paar keer de mogelijkheid om gevaarlijk te worden maar de spits speelde een ongelukkige wedstrijd en kon nooit echt los komen van zijn tegenstander.  Scheidrechter Remco Roest kende dan ook een rustige middag. De Leidsman haalde een week eerder nog de landelijke pers met een artikel in het AD over excessen op het veld nadat hij getuige was geweest van de molestatie van een collega bij een jeugdwedstrijd. Daar had hij vandaag geen zorgen over, de wedstrijd was gemoedelijk en na afloop was het MMO dat zich niet onbetuigd liet. Helaas voor hun valt er in de derde helft geen punt te halen.

Koudekerk Trainer Ronald Rosdorff was ook gematigd tevreden. “Dat we die periode niet meer konden halen wisten we wel, het is nu alleen zaak dat we zo lang mogelijk ergens om blijven spelen”.  Iets waar de trainer gelijk in heeft, vorig seizoen was het voor Koudekerk na een goede start veel te snel over en speelde het nergens meer voor. Dat wil men ten alle tijden dit seizoen voorkomen.

Koudekerk blijft aansluiting houden, MMO staat te laag voor het voetbal wat ze vandaag hebben laten zien. Dinsdag speelt Koudekerk de inhaalwedstrijd tegen f.c.Boshuizen. Aan de Gruttolaan wordt er dan om 20:00 afgetrapt.