Nipte winst bij LSVV doet Koudekerk weer aansluiten

LSVV 70 1

Yvar de Groot (scrimmage)
Damian Filippo
Laurens Engwegen
Guus van Kessel
Thomas Loos
Jiddo Doornebal
Joppe Gloerich

1 februari 2020 14:00

Luijt, van der J. (Johan)

Opstelling Koudekerk 1

Een sterk begin van Koudekerk op bezoek bij LSVV deed hopen op een leuke middag maar naarmate de wedstrijd vorderde zakte beide ploegen ver terug. Koudekerk had het geluk dat het binnen een kwartier had gescoord en dat bleek genoeg voor de drie punten.

Koudekerk speelde vorige week een draak van een wedstrijd en verloor Bryan van Delft met een rode kaart. Dat hield een schorsing in voor het treffen van vandaag tegen de studentenploeg. Hierdoor mocht Cedric van der Haas weer beginnen. Het leverde een andere manier van spelen op waarbij het konijn uit de hoge hoed Sander Schmand leek te worden. De middenvelder kreeg in de beginfase twee dotten van kansen. Schmand schoof de eerste langs de verkeerde kant van de paal en kort daarna was LSVV-doelman Thomas Waasdorp sneller met reageren en voorkwam zo een vroege achterstand voor de thuisploeg. Niet veel later was Waasdorp kansloos toen Yvar de Groot attent reageerde op een scrimmage na een corner. De kopbal van Bas van Heerdt kon nog worden gekeerd maar via via kwam de bal voor de voeten van De Groot die zijn ploeg aan de leiding schoot. Kort daarna kreeg Peter Kamp de kans om de thuisploeg weer op gelijke hoogte te schieten maar vond de sterk keepende Roy Dorrepaal op zijn weg. Verder zakte de wedstrijd ver weg. Het enige noemenswaardige moment was de strafschop die Yvar de Groot claimde toen Tim van Luxemburg de middenvelder ten val bracht maar de scheidsrechter zag hier geen strafbaar feit in.

Na de rust werd het allemaal niet veel beter, maar naar mate de tijd vorderde werd het nog spannend. Dat had te maken met het feit dat de thuisploeg meer risico ging nemen om een punt te redden en Koudekerk weigerde de wedstrijd te beslissen. Zo had Bas van Heerdt de kans op de beslissing maar leek het of de bal stroopte op het gras. Daarnaast was het Waasdorp die vlak voor tijd redding bracht na goed werk van invaller Mike van Velzen die Van Heerdt nogmaals de mogelijkheid gaf om Waasdorp te passeren. Zo stond Waasdorp ook op zijn post na en schot van de debuterende Dion Halfwerk. Aan de andere kant werd het nog even spannend na een slippertje van Dorrepaal waardoor Jorin Roosenbrand de redder van zijn ploeg was door de bal van de lijn te koppen. In de slotminuut had Thomas Loos zijn ploeg een punt moeten bezorgen maar voor een vrijwel leeg doel schoot de invaller naast. Tot opluchting van Koudekerk wat na een ruime blessuretijd, de scheidsrechter was na een blessure vergeten zijn klokje weer aan te zetten, de drie punten mochten bijschrijven.

Freek Jansen was reëel na afloop, vorige week kregen we in onze beste wedstrijd van het seizoen te weinig. Nu was het de slechtste en verdiende we eigenlijk geen punt, al had het zomaar gelijk kunnen zijn. Ronald Rosdorff vond de winst terecht, het was niet best maar vooral voor de rust hadden we het af moeten maken. Maar ik ben tevreden over de inzet.

Koudekerk komt in punten gelijk met de nummer drie Woubrugge en ziet achtervolger Kickers na verlies tegen Hazerswoudse Boys terrein verliezen. Volgende week ontvangt Koudekerk Warmunda. In Warmond stond Koudekerk met 3 – 1 achter maar won het met    5 – 3. Een waarschuwing is dus op zijn plaats.