Koudekerk onderuit tegen SJC

14 december 2019 14:30

Lindhout, M.A. (Michael)

Opstelling

Koudekerk had zaterdag de kans om, de koppositie terug te pakken. Dan moest er worden gewonnen van SJC. Maar ondanks dat de thuisploeg voetballend niet minder was deden twee dode spelmomenten de ploeg van Ronald Rosdorff de das om.

Koudekerk zou voor één week weer de koppositie over kunnen nemen wanneer er zou worden gewonnen van SJC. Die kunnen dan volgende week de koppositie terug overnemen wanneer het de inhaalwedstrijd wint bij MMO, en zou dan ook gelijk beslag leggen op de eerste periode.  Zeker voor de rust had dit niet onmogelijk geweest, niet dat het zoveel sterker was als de bezoekers maar het had in de beginfase meerdere malen de mogelijkheid om de score te openen. Bryan van Delft en Sander Schmand waren er nog het dichtstbij maar tegen beiden had keeper Robin Otten een antwoord. Aan de andere kans was het Roy Dorrepaal die prima reageerde op een inzet van Stijn Dahler. De bezoekers waren geduldig en wachtte rustig af op wat de thuisploeg zou bedenken. Die liet zich niet te veel uit de tent lokken en zo was de ruststand van 0 – 0 niet zo vreemd.

Na de rust duurde het even eer de wedstrijd werd hervat, scheidsrechter Michael Lindhout gaf de ploegen wat extra tijd om op te warmen. Al hadden de meeste er ook vrede mee gehad wanneer de leidsman de wedstrijd niet meer had hervat. Maar dat gebeurde wel en de droge tenues die de thuisploeg in de rust had aangetrokken gaven maar heel kort plezier.  Want er veranderde weinig aan de weersomstandigheden, die goed voetbal gewoonweg onmogelijk maakte. Juist op het moment dat het iets leek op te klaren gebeurde er ook iets op het veld. Eerst was er een gele kaart voor Marc Steenvoorden voor een overtreding op Bryan van Delft en niet veel later was het Kevin Barkel die de score opende door een lage voorzet bij de tweede paal binnen te lopen. Niet veel later leek de thuisploeg alweer langszij te komen toen Bryan van Delft alleen op Otten af leek te gaan maar werd afgevlagd wegens buitenspel. Iets wat niet alleen door de spits zeer in twijfel werd getrokken. Het liet wel zien dat Koudekerk zich niet zomaar gewonnen gaf. Met het idee dat de uitslag bij verlies niet zo veel uit zou maken wisselde Koudekerk aanvallend en kwam met Cedric van der Haas een extra aanvaller in het veld, Ian van Asch kwam naar de kant en met drie man achterin probeerde Koudekerk een punt te redden. Met alle goede wil die het had kon Koudekerk niet echt een vuist maken en de tweede treffer van de bezoekers liet zien dat deze ploeg misschien wel de grootste kampioenskandidaat is in de afdeling. Uit de vrije trap die ver bij de tweede paal neerkwam. De bal was zo zuiver dat Jorin Roosenbrand en Sidney de Schepper er niet bij konden en Joeri Brinkman had weinig problemen de tweede treffer achter de kansloze Dorrepaal te koppen. Het was gelijk de beslissing in de wedstrijd. Niet veel later floot de prima fluitende Lindhout af en konden de spelers de warme douche opzoeken.

Koudekerk trainer Ronald Rosdorff was na afloop nog niet eens zo ontevreden. Verloren van een goede ploeg en daar zullen wel meer ploegen van verliezen. Het enige wat er van commentaar te horen was ging over de manier van de tegengoals. Maar SJC is gewoon een goede ploeg. Bas van Heerdt baalde eveneens van de tegengoals. Net als vorige week zijn het stilstaande situaties die je de nek omdoen. Bij die tweede goal staan er gewoon drie vrij. SJC Trainer Piet Alders was tevreden met de uitslag en had de nodige complimenten van de thuisploeg. Vooral na de rust vond Alders het minder van beide kanten, maar dan is de beslissende factor de slimmigheid van zijn ploeg.

Koudekerk sluit het jaar af op een derde plaats en hervat de competitie op 25 januari met een thuiswedstrijd tegen Kickers`69.