Koudekerk en Kickers, weinig boeiend

4e klasse A

25 januari 2020 14:30

Potuijt, G. (Gerard)

Het was iets waar beide trainers het over eens waren was na afloop. Dat het een slechte wedstrijd was en beide ploegen ook niet meer verdiende dan de 0 – 0 eindstand. Een puntendeling waar zowel Koudekerk als Kickers niet veel mee opschieten.

Het treffen begon met een minuut stilte voor de eerder deze week overleden keeperstrainer van Kickers. Daarna was het bij vlagen weinig vriendelijk voor elkaar. De bezoekers zochten het randje op, vooral aanvoerder Roy de Rijk liet zich meteen gelden door Bryan van Delft op te zoeken. Dit leverde al binnen tien minuten een opstootje op toen Van Delft De Rijk even liet voelen niet gediend te zijn van dit gedrag. Het was het begin van een wedstrijd waarbij er vaker gepraat werd dan gevoetbald zoals Koudekerk trainer Ronald Rosdorff later ook zou zeggen. Blijft het een feit dat de bezoekers alles uit de kast haalde om een resultaat neer te zetten en maakte daarbij dankbaar gebruik van het feit dat de scheidsrechter niet altijd even zeker optrad. Gevolg was een wedstrijd met veel irritatie over en weer en weinig tot geen goed voetbal. De kansen waren al op één hand te tellen, de schoten op doel waren een zeldzaamheid deze middag.

Ongetwijfeld was het de bedoeling hier na rust verbetering in te laten zien maar de supporters langs de lijn kregen bar weinig te zien. De meeste opwinding vond plaats richting de leidsman, die niet reageerde op het tijdrekken, in de ogen van de thuisploeg. Iets waar men gedeeltelijk gelijk in had, het balletje vasthouden of weggooien kon ongestraft worden toegepast daar stond tegenover dat de thuisploeg er ook weinig tegenin kon brengen. De enige keer dat er een kans zou kunnen ontstaan was toen Bryan van Delft diep werd gestuurd en in botsing kwam met keeper Jeroen Tent die buiten zijn eigen zestien kwam. De doelman ging hierbij tegen de grond en tot ontzetting van iedereen bij de thuisclub trok de scheidsrechter een directe rode kaart voor Van Delft. Iets waar beide trainers en Tent het na afloop over eens waren: het had geen direct rood moeten zijn. Met tien man moest Koudekerk toen een punt zien te redden. Hierdoor zakte de thuisploeg wat in en maakte het speelveld klein en bleven de doelkansen helemaal uit. Zo gingen beide ploegen met een punt naar huis. Iet waar beide niets aan hebben voor de stand.

Na afloop waren beide trainers het erover eens dat de uitslag terecht was en de rode kaart onnodig was, verschil hierbij was dat Ronald Rosdorff twijfelde of het überhaupt een kaart was omdat zijn spits voor de bal ging en de keeper buiten zijn zestien meter was. Kickers trainer Erwin v/d Zee vond het wel geel, waarbij het de tweede zou zijn voor van Delft. ook beklaagde V/d Zee zich over het feit dat zijn ploeg twee keer onterecht zou zijn terug gefloten wegens buitenspel. Maar kon zich vinden in de eindstand, want deze wedstrijd verdiende geen winnaar.

Koudekerk houdt de vierde plaats in handen en het gat met Kickers blijft op drie punten. De ploegen boven zich ziet het wel uitlopen. Volgende week gaat Koudekerk op bezoek bij LSVV,