Koudekerk heeft aan halve wedstrijd genoeg om Football Factory te verslaan

Football Factory 1

Bas van Heerdt (intikker)
Maxim van Delft (kopbal)
Jay Langejans (intikker)
Emmanuel Essel
Nigel den Otter
Flores Hooghiemstra
Jake Colloff
Bastiaan Dingjan
Marco Hockx
Jim Matthijs Leyen

12 oktober 2019 14:30

Eijnden, van der B. (Bjorn)

Opstelling

Een blik op de ranglijst vooraf en je zou een makkelijk middagje verwachten voor de thuisploeg, immers de club met de echte studenten in Leiden was het nog niet gelukt om het net bij de tegenstander een keer te laten bollen. De eindstand deed dat ook vermoeden maar niet alles is wat het lijkt.

Na een weekje rust kon Koudekerk goede zakendoen in de stand door “gewoon” drie punten te pakken tegen Football factory. Het begin van de wedstrijd leek het er ook op dat dat ook zou gaan gebeuren want de wedstrijd was nog maar nauwelijks in gang gezet toen Yvar de Groot al de mogelijkheid had om de score te openen. Doelman Gijs Minnema voorkwam toen nog de openingstreffer., Dat die openingstreffer er kwam mocht Minnema zich aanrekenen. Een lange bal op Bas van Heerdt leek een prooi te worden voor Minnema die de bal tegen diezelfde van Heerdt op schoot en toen die bal via de paal terugkwam voor de voeten van van Heerdt was het een koud kunstje voor de captain om zijn ploeg op voorsprong te zetten. Een actie waarbij factorian Godfather Pieter van Schie zich de haren uit het hoofd zal hebben getrokken. Toch zakte de studente niet in, in tegenstelling wat Koudekerk verwacht had werd er door de bezoekers druk gezet en kreeg het een aantal corners. Hieruit viel ook het eerste factoriaanse doelpunt va het seizoen. Maxim van Delft kon de rebound na een goede redding van Roy Dorrepaal vrij binnen koppen en de stand weer gelijktrekken. De bezoekers vermoede dat er iets was te halen deze middag en tekende daarmee achteraf gezien hun eigen vonnis. Door de gekozen speelwijze gaf het veel ruimte weg en daar maakte de thuisploeg dankbaar gebruik van. Eerst was het Jay Langejans die van buiten de zestien meter de bal buiten bereik van Minnema de goal in draaide en niet veel later was het Bas van Heerdt die een assist van Cedric van der Haas simpel af kon maken. In de slotminuut werd het nog erger voor de bezoekers toen ook Jay Langejans zijn tweede treffer op het bord bracht. Nu was Yvar de Groot het die vrij de voorzet kon geven.

Na de rust kwamen de bezoekers fel uit de kleedkamer, het leverde al snel een hand vol kansen op waarbij keeper Roy Dorrepaal zich flink moest laten zien. Het was dan ook aan hem te danken dat de bezoekers niet terug konden komen in de wedstrijd. Waar Dorrepaal zich na rust liet zien was het minder met de aanval. Of hadden de bezoekers het achterin beter voor elkaar? In ieder geval gebeurde er voor het doel van Minnema niet iets echt noemenswaardig. Wel iets wat compleet niet in de wedstrijd paste was de manier waarop Emmanuel Essel probeerde van Heerdt uit te schakelen. De hele wedstrijd was van Essel aan alle kanten voorbijgelopen en besloot nu de Koudekerkse captain even vakkundig af te zagen. Een overtreding die compleet onnodig was en geheel niet in het beeld van de wedstrijd. Nog vreemder was de opmerking van Marco Hockx die vond dat het wel wat harder had mogen zijn en dat later demonstreerde door Yvar de Groot vanachteren van zijn enkels probeerde te verlossen. Het leverde Hockx de hoon op van het Koudekerk publiek op dat even later gniffelend stond toe te kijken hoe Hockx zich geblesseerd moest laten vervangen. Een klein smetje op een wedstrijd waarin scheidrechter Bjorn van den Eijnden het niet moeilijk had.

Koudekerk schrijft drie punten bij en komt in verliespunten gelijk met koploper Hazerswoudse Boys. Volgende week staat voor Koudekerk de uitwedstrijd bij Roodenburg op het programma en een week later de derby tegen Bernardus.