Thuis tegen Bernardus

Jos vd Haas

16 maart 2019

JO19 VVK thuis tegen Bernardus

Nou wat een bijzondere wedstrijd was dit nu weer zeg!!

90 minuten veel beter dan de tegenstander. Prima omgaan met de omstandigheden en verliezen van een team wat heel de wedstrijd verdedigde en 2 keer op doel geschoten heeft.

1x uit een vrijetrap en 1x een strafschop.

Wat een wind zeg en soms wat regen. De wind dwars over het veld en dat zorgde voor wat balletjes over de zijlijn in het begin. Toch hadden de jongens dit snel in de gaten en wisten prima met de omstandigheden om te gaan. Al snel was het duidelijk. De beste ploeg was de thuisploeg en Bernardus kwam voor een punt en stond met z’n “kont in de zestien”. Toch kregen wij in de eerste helft weinig goede kansen tot vlak voor rust. Thom kon helaas niet de rust bewaren en schoot gehaast naast. Daarvoor had Bernardus al wel de 0 – 1 gemaakt. Prima vrije trap hard over de muur. Thomas dook nog naar de bal maar was helaas kansloos. Niets aan de hand want wij waren echt heel veel beter. Tweede helft was gelijk aan de eerste met dit verschil dat wij de kansen nu wel kregen/ afdwongen. Mooie combinaties die strandde in het overvolle strafschopgebied van Bernardus. Pech dat de bal niet eens voor onze voeten kwam maar wij bleven het proberen.

Halverwege de tweede helft hadden we succes. Mooi en goed vasthouden van de bal door Olaf en die legde de bal klaar voor Jan die net buiten de zestien de bal droog in schoot. 1 – 1. Dik verdiend en direct op zoek naar de winnende goal.

Het pakte deze zaterdag weer niet goed uit helaas. Een kwartier voor het einde kwam Bernardus zowaar weer eens op onze helft. Balletje wind mee en rennen maar. Onze Spits Olaf ging achter die vent aan en maakte een (wat onnodige) sliding in eigen strafschopgebied. Speler van Bernardus geraakt en Penalty voor de bezoeker uit de rijndijk. Lekker was dat….want ook dit buitenkansje werd natuurlijk prima benut en Bernardus stond 1 -2 voor.

Wat wij ook probeerde in het restant van de wedstrijd…niets mocht meer baten. Zo staan we na 3 wedstrijden puntloos onderaan terwijl dit net zo goed andersom had kunnen zijn.

Maar dat schijnt voetbal te zijn….. op naar de volgende tegenstander en de mouwen maar weer opstropen. Succes!!

Groetjes Peter