Koudekerk 5 - HVZ 1

6 maart 2010 14:30

Weer puntverlies....

Het vijfde
en de weg naar de dubbel

v.v. Koudekerk 5 - HVZ 1; ruststand 1-1; eindstand 1-1

Deze zaterdag stond in het teken van eerherstel voor het vijfde. Na de ongelukkige en onnodige nederlaag vorige week tegen Sportlust was het afgelopen zaterdag zaak deze kater weg te spelen. HVZ was de tegenstander en afgaande op de wedstrijd eerder dit seizoen kon dat best nog wel een lastige klus worden. Er werd toen slechts met 1-0 gewonnen door een prachtige uithaal van Mike.

Het vijfde begon in de volgende samenstelling: Thomas op de goal. Achterin stonden Rob, Marcel, Gert-Jan en Henry. Het middenveld bestond deze middag uit Gé, Rick, Michiel (c) en Mike en voorin stonden Steven en Niels. Peter, Joost en Barry stonden wissel, Leon was een weekendje met de schoonfamilie op pad en Bart was uitgeleend aan het tweede. Hanno was natuurlijk nog steeds geblesseerd.

De zon scheen, maar het was ijzig koud door de straffe wind. Ook het spel was niet hartverwarmend. Toch kreeg het vijfde de eerste kansen. Tot tweemaal toe mocht Gé aanleggen, maar evenzoveel keer werd er niet gescoord. Jammer, want Gé is de laatste weken goed in vorm en verdient een doelpunt.

Ook een man-meer-situatie werd door Michiel en Niels niet goed uitgespeeld. Michiel legde de bal keurig opzij naar Niels, maar Niels wist zich hiermee geen raad en speelde de bal weer terug. Weg kans.

Het spel werd echter slechter en slechter en ook werd er lekker tegen elkaar geouwehoerd, waardoor het een echt kippenhok leek. Het was dan ook onvermijdelijk dat HVZ op voorsprong kwam. Een laag schot in de uiterste hoek was te machtig voor Thomas die zich helemaal uitstrekte, maar er toch niet bij kon: 0-1.

Voor de tweede keer deze competitie moest het vijfde terugkomen van een achterstand. Waar vorige week het net niet werd gevonden, lag de gelijkmaker nu wel snel achter de keeper. Steven liep goed door op een lange bal en de laatste man van HVZ werd hier zo zenuwachtig van dat hij de bal miste. Steven pikte de bal op en rondde prima af: 1-1. Het eerste competitie-doelpunt van Steven was een feit.

Tot aan de rust gebeurde er niet veel meer, behalve dan dat er een aantal ballen over het vangnet werden geschoten. Tijdens de rust (wederom zonder cake of roze koeken) werden de volgende wissels doorgesproken: Peter kwam in het veld voor Gé, Joost voor Mike waardoor Rick links op het middenveld kwam te spelen en Barry loste Niels af.

De tweede helft was nog maar net bezig of Barry had al twee keer kunnen scoren. Zijn schoten waren weliswaar hard, maar misten precisie. Het duurde vervolgens een tijdje voor er weer een kans werd gecreëerd. Helaas miste de bal, na het schot van Steven, het doel op een haar na. Niet veel later raakte Steven geblesseerd en werd vervangen door Mike.

De volgende kans was voor Barry die goed doorzette aan de linkerkant van het veld, het strafschopgebied inging en een hard schot loste. Een prima redding van de keeper volgde. De tijd ging steeds meer dringen en het spel werd onnauwkeuriger. Ook de harde wind was hier debet aan.

De laatste twee kansen kwamen voort uit dode spelmomenten. Twee keer mocht Joost aanleggen voor een vrije trap vanaf een meter of 20, maar twee keer verdween de bal in het vangnet. En zo kon het gebeuren dat Dirk Vergunst niets anders kon doen dan affluiten bij een 1-1 stand. De teleurstelling bij het vijfde was groot, want men wist dat de concurrenten weer dichterbij konden komen. Is the dream still alive?

Tot volgende week!

Henkie Stift