JO19 tegen ARC

Koudekerk JO19-1

ARC JO19-5

... (intikker)
Sem van Aalst (afstandschot)
Assist: Olaf Bakker
Jan Bogaards (vrije trap)
... (schot)
... (intikker)
... (kopbal)
... (schot)

16 februari 2019 10:00

Rik Winterink

16 februari 2019

JO19 VVK tegen ARC

Elkaar motiveren en strijden als 1 team, dat is wat wij nodig hebben om wedstrijden te kunnen winnen. Ook deze wedstrijd was dat zeker nodig en kwamen wij helaas te kort. Ondanks een 3-1 voorsprong verloren wij onnodig maar zeker niet onterecht van ARC.

Niet dat ARC vandaag nu zo goed was maar wij lieten het met vlagen “lopen”.

Met Bradley en Cedric uitgeleend aan het 2e elftal hadden wij 13 spelers want Gino deed weer mee met ons. Een heerlijk voetbal weertje, goede sfeer en honger naar de bal zorgde voor hoge verwachtingen bij de start van de voorjaarscompetitie. Toch was het ARC dat prima van start ging en de wat onzekere en moeizame start van VVK zorgde voor een 0 – 1 al na 5 minuten. Toch waren wij niet echt van slag en werd er al snel beter gevoetbald. De combinatie werden beter wat zeker resulteerde in mooie kansen voor met name Robin. In de 15de minuut schot te zacht, 20ste minuut schot over en 29 min schot randje 16 naast. Het doorzetten van onze jongen werd beloond want nadat Robin (doorgebroken) werd neergehaald kregen wij een vrije trap. Jan ging aanleggen en omdat hij de schoen van Wessel Bakker heeft geleend werd deze trap al geteld….. (Jan moest schoenen lenen want hij had 2 rechter schoenen mee in zijn tas?) Mooie trap van Jan wat de keeper niet goed kon verwerken en Ian was als enige doorgelopen en kon gemakkelijk de bal intikken… 1 -1. Helemaal terecht en ook de ruststand.

In de tweede helft werd ARC kort gehouden en goed onder druk gezet. Al snel leidde dit tot een doelpunt. Olaf pakt de bal af op eigen helft en stoomt op, geeft de bal mee aan Sem die zich geen seconde bedenkt en schiet de bal in de kruising. Wat een knal zeg! En 2 – 1.

5 minuten later weer een vrije trap van Jan. Deze keer wat aan de zijkant van het veld. Hoge verre bal richting het doel….over de keeper heen valt in de verre hoek. Prachtig!! en 3 -1 in de 55ste minuut.

Wij hebben ARC liggen en het wachten is op de knock out. Deze kwam toch niet. In de 62ste minuut, wij buitenspel en gaan op elkaar mopperen. ARC grijpt z’n kans want direct een hoge bal die over de verdediging valt en Thomas kan de 2 tegen 1 situatie niet meer redden. 3 -2. Nog niets aan de hand zo lijkt het. Toch gaan wij onnodig tegen elkaar praten en vooral uit het spel halen. Zat eerst ARC in zo’n situatie en scoorden wij 2 keer, zo was het nu precies omgedraaid. ARC ging vol op de aanval en wij kregen de bal niet meer overgespeeld. Snel na de aansluitingstreffer werd het gelijk in de 66ste minuut 3 – 3. Met name Thomas zorgde voor nog wat hoop om gelijk te spelen maar ook hij kan een kopbal bij de tweede paal niet keren. 3 – 4 wat nog erger werd in de 88ste minuut toen ARC snel uitbrak en de beslissing binnen schoot. 3 – 5. Helaas een wedstrijd met 2 gezichten. Wat onze kracht is, veel energie en knokken met en voor elkaar is ook onze zwakte als die strijd ontbreekt. Helaas duurt het even voordat wij deze wedstrijd recht kunnen zetten. Wij spelen namelijk pas weer op 9 maart. Lekker trainen kan wel en dat gaan we zeker doen.

Jammer mannen van deze wedstrijd maar kop op! We gaan nog mooie wedstrijden spelen!

Groetjes Peter