Stompwijk E1 - Koudekerk JO11-1

... (schot)

E-Pupillen (najaar), E1, 3e klasse 02

11 december 2010 11:30

Nadat 14 dagen geleden het kampioenschap is binnen gehaald door onze jongens van de E1, stond vandaag de laatste wedstrijd in de najaarscompetitie op het programma. Onze tegenstander van vandaag was Stompwijk E1. Zouden onze jongens zich nog op kunnen laden om de 11e wedstrijd op rij ook winnend af te sluiten?, of is er te veel gefeest en zit de champagne nog in de benen na het vieren van het kampioenschap. Met een compleet team en onze vaste supporters reizen we af naar Stompwijk. Ron Beelt werd toegevoegd aan de technische staf omdat Koos alleen was vandaag, hij heeft al meerdere malen laten zien dat deze functie prima bij hem past. Alle rituelen die er voor de wedstrijd gedaan moeten worden dit seizoen werden ook dit keer weer gedaan, ook de jojo van Berend kwam weer te voorschijn.

De aftrap was voor VVK, we begonnen fel aan de wedstrijd en de 1e kans was al na 2 minuten voor Sven, maar de bal gaat rakelings over het doel. Het ziet er naar uit dat onze jongens ook deze laatste wedstrijd willen winnen ondanks dat ze al kampioen zijn. Dan, in de 4e minuut, is het Bradley, deze jongen is werkelijk overal in zetbaar op het veld, die de bal op pikt hij passeert 2 man en met een droog schot schiet hij de 0-1 binnen. Wat een snelle openingsgoal weer. Maar dan wordt het initiatief in de wedstrijd overgenomen door Stompwijk, en ze krijgen met een prima kopbal kans op de gelijkmaker, maar de bal gaat net over. In de 8e een vrije trap voor Stompwijk die net naast gaat. En in de 12e minuut wordt dan toch de verdiende gelijkmaker gescoord, 1-1. VVK zit echt in een mindere fase, iedereen gaat voor zichzelf lopen voetballen en vergeet te combineren, wat nu juist het sterke punt is van onze E1. Stompwijk ruikt zijn kans om als 1e tegenstander in deze competitie van VVK te winnen. Stompwijk heeft 2 snelle en behendige jongens lopen voorin, en die krijgen alle tijd om de bal aan te nemen, dit resulteert in een paar prachtige kansen, bal op de lat, geweldige save van Kevin, weer een bal  onderkant lat, die weer prima wordt gepakt door Kevin. We gaan uiteindelijk rusten met een 1-1, maar Stompwijk had zeker meer verdiend in de 1e helft.

In de rust wordt er een stevig woordje gesproken in de kleedkamer door de leiders en met instemming van aanvoerder Kenan, die de jongens oproept om meer over te gaan spelen als ze deze wedstrijd tenminste willen winnen en echt ongeslagen kampioen willen zijn, duidelijke taal dus van onze aanvoerder.

De jongens hadden de opdracht begrepen en er werd weer heerlijk gecombineerd en al gauw na de aftrap was het Rini die de 1-2 scoort (30e min). Sven krijgt ook een prima schot kans maar de bal raakt de lat. Dan is het Rini die aan de rechterkant zijn man passeert en een prima voorzet op Sven geeft, Sven bedenkt zich geen moment en met een schitterende omhaal, schiet hij de 1-3 binnen. Wat een prachtig doelpunt van onze geweldige spits Sven, die zijn 34e doelpunt in 11 competitiewedstrijden heeft gemaakt en wat voor een goal!!!!!  VVK is los en is weer op weg om zijn tegenstander kapot te spelen. 35e minuut, Janveroverd de bal op het middenveld, hij ziet de keeper verkeerd in zijn doel staan en schiet de bal van een meter of 16 loep zuiver in de linkerhoek 1-4, wat een geweldige techniek heeft deze jongen toch.  Stompwijk probeert het nog wel maar Bradley speelt heel kort op de gevaarlijkste aanvaller met ondersteuning van Berend, die toch onmisbaar is in onze verdediging. Toch krijgt Stompwijk nog wel wat kansjes, maar Kevin laat zien waarom hij dit seizoen zo weinig doelpunten heeft tegen gekregen. Dan in de 39e min. is het Jarno die van af de zijkant opkomt en de 1-5 binnen schiet, hij speelt meestal in de verdediging, maar hij laat nu ook zien dat hij een prima aanvallende middenvelder is.  In de 45e minuut is het Kenan die de bal veroverd, hij is onze belangrijkste man op het middenveld ,onze spelverdeler met de splijtende pas, onze aanvoerder zet een snelle aanval op en past de bal op Rini, die passeert 2 man en schiet de 1-6 binnen, ook Rini is gegroeid in deze competitie hij heeft een mooie voorzet en maakt regelmatig zijn doelpunt. Dan krijgt Stompwijk in de 48e minuut een vrije trap, de bal wordt hard ingeschoten en bepaald de eindstand op 2-6. Nadat de strafschoppen zijn genomen en de felicitaties van de tegenpartij in ontvangst zijn genomen komt de Kampioenschaal (de surprise die Yvar voor Daniel heeft gemaakt) te voorschijn, trots wordt hij door aanvoerder Kenan getoond. Allemaal gaan de jongens op de foto met de Kampioensschaal. Jongens wat zijn wij vreselijk trots op jullie, ongeslagen KAMPIOEN, na 11 wedstrijden, 83 doelpunten gescoord en maar 20 tegen. Jullie hebben dit kampioenschap dik verdiend!!!!! Na de winterstop gaan we de uitdaging aan in de 2e klasse, en wie weet wat voor mooie dingen we daar gaan beleven met elkaar.

Groet van jullie trotse trainers en leiders