TAVV F1 - Koudekerk JO9-2

Koudekerk JO9-2

F-Pupillen (najaar), F2, 5e klasse 03

6 november 2010 11:30

Deze week moesten we pas om half twaalf spelen, uit tegen TAVV.  Toen we aankwamen was het nog droog, maar tijdens het inspelen begon het flink te regenen. Gelukkig was het op kunstgras, dus er was geen modder. Wel zo fijn voor de wasbeurt-ouder. Bleef toch de hele wedstrijd wennen dat kunstgras, je kon goed zien dat TAVV er beter aan gewend was.

Kyle werd lekker warmgeschoten door Dylan en Gino, terwijl de anderen de bal goed rondspeelden. We hadden ook weer lekker veel enthousiast publiek.

Direct bij het begin van de wedstrijd was er veel druk van onze jongens richting TAVV. Met een mooie kans voor Dylan. De verdediging van TAVV was wel sterk, en ze lieten ook snel zien dat ze er heel snel en goed uit konden komen, met gevaarlijke tegenaanvallen. Gelukkig redde Kyle de eerste kans voor TAVV. Ook Justin en Stan moesten hard werken in de verdediging, maar grepen steeds goed in.

Toen waren wij weer aan de beurt. Mick probeerde het maar eens met een flinke knal van afstand, maar die ging helaas naast. Felix versierde mooi een corner met een scherpe voorzet. Hij moest wel erg hard werken tegen een paar grote verdedigers. We kregen zelfs 3 corners na elkaar, maar de TAVV-ers lieten zich daar niet door uit het lood slaan. Ze kwamen er weer heel snel uit en met een flitsende aanval in de 12e minuut scoorden ze zelfs de 1-0. Dat kwam hard aan, maar onze mannen gingen er direct weer tegenaan, en al snel kon Felix op doel schieten na een goed genomen corner van Biko. En we bleven aanvallen, en in de 16e minuut scoorde Mick vanaf de rechterkant van veraf, met weer zo’n harde knal. 1-1!

De moeders langs de kant werden niet alleen blij van het doelpunt, maar ook van de zon die even lekker door kwam. Net voor de rust liet Jordy nog een hele mooie actie zien, maar na een flink gevecht om de bal verloor hij het toch van die grote sterke verdedigers.

Rust – Strenge woorden van Michel. Beter overspelen en elkaar helpen. In je eentje win je niet van die verdedigers! En harder jagen op de bal!

Nou, de mannen stonden weer op scherp, maar toch bleef TAVV steeds gevaarlijk in de 2e helft en moesten we alle zeilen bijzetten. Maar al snel bleken we toch beter te zijn, en toen Dylan de 2-1 scoorde met een goed geplaatst schot, haalden de supporters opgelucht adem. In de laatste 10 minuten moesten we nog flink verdedigen, en Kyle maakte nog een paar mooie reddingen. Goed gekeept!

Bijna al onze penalties gingen er ook lekker in, en Kyle hield er 3 uit het doel. We staan nu heel goed  bovenaan, met alleen maar overwinningen. Maar Woubrugge zit vlak achter ons, dus komende zaterdag er weer vol tegenaan!

Frens Nietzman