Achtste competitie wedstrijd

WVC JO19-1

Koudekerk JO19-1

... (schot)
Gino De Herdt (afstandschot)
Olaf Bakker (schot)
Assist: Robin Oren

17 november 2018 12:00

17 november 2018

Achtste competitie wedstijd uit tegen WVC

Moeizaam, moeizaam en moeizaam zo kunnen we de wedstrijd het beste samenvatten. En waar het nu aan ligt?

·        Kors aan het werk in Noorwegen?

·        Kunstgras van WVC

·        Enige onderschatting of

·        Best veel afwezige spelers zoals Jan, Sander, Bradley en Thom

Kies maar!

Eerst de opstelling dan maar. Dit kon geen verrassing zijn want alle beschikbare spelers gingen starten. Eerst zelfs met 10 man want door de vier afwezige eigen spelers had Dylan zich afgemeld ivm een opgelopen blessure. Na de wedstrijd van JO17 komen er nog drie naar Roelofarendsveen toe. Gelukkig mocht Gino al in de rust weg en werd gebracht door zijn Opa. Gelukkig konden we hierdoor starten met 10.

Een wat bijzondere opstelling en een aantal spelers op een “vreemde” plek. Rommelig was de beginfase. Veel balverlies en heel vaak onnodig kozen we de moeilijkste oplossing of maakte de verkeerde afspeel keuze. Vooral rond de zestienmeter werd het erg druk en was er geen doorkomen aan. Zeker nadat WVC in de 21ste minuut op 1 – 0 was gekomen door een snelle counter. Mooi afgewerkt door de snelle nummer 14 van WVC. Het spel werd er niet beter op en toch kregen wij aanzienlijk wat kansen. Een paar gevaarlijke corners van Robin bij de 2e paal maar de keeper hield zijn doel nog schoon. WVC kwam niet meer in de buurt van Thomas. In de rust waren de hulptroepen vanuit JO17 gearriveerd. Thijs en Felix kwamen het team versterken. In de rust hebben we de Kors opstelling en met name veldverdeling in ere hersteld. Dit had direct 3 enorme kansen tot gevolg maar het vizier stond niet scherp en met hier en daar wat geluk voor de WVC keeper bleef het 1 – 0. Tot Gino een heel goed idee kreeg. Hij stoomde op naar voren en haalde prachtig uit….de bal belande in de kruising en het was gelijk! 1 – 1 in de 48ste minuut. Wat een geweldige goal beter had Gino de bal niet kunnen raken. Nu doorzetten want WVC had moeite deze teleurstelling te verwerken. Tegendeel bleek het geval want WVC ging vol op de aanval om weer op voorsprong te komen. Maar wij hebben een prima verdediging en echt gevaarlijk werd het niet voor de neus van Thomas. Doordat Gino alle kracht in zijn schot had gelegd, kreeg hij krampverschijnselen. Thijs erin en ging kort voor de verdediging spelen. Bij vlagen kwam ons vertrouwde goede combinatiespel boven drijven en werden wij gevaarlijk. Toch wilde het maar niet lukken om op voorsprong te komen. Het technisch duo van deze middag, Mark en Peter, deden er alles aan om de jongens naar voren te schreeuwen en tactische omzettingen te doen. Niets leek te helpen dus alles op de aanval de laatste 10 minuten. Felix erbij, linksbuiten en 1 op 1 achterin. Pressie naar het doel van WVC er zat niet anders op. En het werkte (?) de “overal lopende Robin” (behalve op zijn eigen plek) stoomde met de bal op dwars door het midden. Wilde ver buiten de zestien schieten maar bedacht zich en gaf een geweldig steekballetje op Olaf. Deze nam de bal perfect aan en knalde de bal in de verre hoek. 1 – 2 in de 85ste minuut. Terecht op voorsprong maar jongens, jongens wat ging dat moeizaam vandaag. 3 punten mee naar Koudekerk en vast op de derde plaats. Teleurstelling voor het sportieve WVC , maar wat lekker voor ons.

Volgende week rust jongens zodat alle pijntjes en blessures kunnen helen.

Groetjes Peter