Floreant 1 - Koudekerk 1

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse A

6 november 2010 14:30

Potuyt, G.A.

Koudekerk geeft niet thuis.

De meegekomen Koudekerk supporters hadden een tot het bot gemotiveerd Koudekerk verwacht, zeker na de nederlaag tegen L.S.V.V. een week geleden hadden de spelers wat goed te maken. Helaas voor de supporters was de prestatie van Koudekerk gelijk aan het weer. Droevig.

Pieter van Zoest had Dennis Bos teruggehaald om wat orde te scheppen in de verdediging maar de 32 jarige Bos was roepende in een woestijn. Grote plaaggeest was Floreant spits Khairi Ahdid. De spits scoorde na een half uur de openingstreffer en die was tekenend voor Koudekerk.  Simon van Leeuwen deed niets om de spits te hinderen toen hij de 1 – 0 binnen kopte. Toen na een half uur Tim Tempelaars de 2 – 0 binnenschoot leek de wedstrijd gedaan.  Dar koudekerk voor rust nog terug kwam in de wedstrijd was puur te danken aan de kracht van Oege Pennin, hij wist met twee verdedigers in zijn rug te draaien en schoot de bal langs keeper Roland Vooijs. Het was een opleving die ook de eerste 10 minuten na de rust nog even doorging. Maar toen Ahdid voor de tweede keer toesloeg was de wedstrijd gelopen. Koudekerk speelde slap en bij ieder balverlies op het middenveld zagen de Koudekerkse verdedigers hoe Floreant razendsnel omschakelde en met opkomende middenvelders een over tal creëerde omdat men bij Koudekerk te traag schakelde. Pieter van Zoest bracht nog wel een extra spits in de persoon van Floyd woning maar haalde Bart van der Hulst naar de kant. Hiermee kon men ook geen lange bal meer spelen omdat men geen kopkracht meer voorin had. v/d Hulst had met zijn lengte nog iets kunnen  doen, nu bleef men voorin machteloos. Mede door het ontbreken van Nick van Houten ontbrak ook het gif op het middenveld. De 4 – 1 van Martin Kolster maakte het verschil vandaag alleen maar groter.

Volgende week komt Koploper Valken`68 naar Koudekerk, wanneer de ploeg dan op de zelfde manier de wedstrijd ingaat als tegen L.S.V.V. en Floreant kon het wel eens een hele slechte dag worden. Wellicht moet men eens goed in de spiegel kijken en niet meteen de schuld bij een ander leggen.

Ondanks de nederlaag blijft de schade beperkt, Koudekerk blijft derde maar Kagia staat met 2 punten achterstand en 2 wedstrijden minder er een stuk beter voor. Reden te meer om tegen Valken weer eens ouderwets een wedstrijd te laten zien.

Opstelling Koudekerk: Michael Kneulman, Simon van Leeuwen, Vince van Goozen(84.Stefan van Tol), Dennis Bos, Richard van Heijningen(63.Jeroen Koot), Remco Muller, Ruben v/d Berg©, Bart v/d Hulst(75. Floyd Woning), Joep van Tulder, Oege Pennin, Mark van Leeuwen.

Toeschouwers: 200