Koudekerk JO19-1 - Teylingen JO19-2

13 oktober 2018 10:00

13 oktober 2018

vierde competitiewedstrijd Teylingen thuis

Weer een warmterecord erbij dit jaar. En voor ons een prachtige zaterdag om een potje te voetballen. Lekker op veld 2 en de tegenstander is Teylingen die0 2 wedstrijden hebben gespeeld en 2 gewonnen. Een pittig klusje en dat bleek al snel in de wedstrijd. Van beide kanten prima combinatie voetbal al hadden wij wat de overhand en kregen de eerste kansjes. Het hele veld werd gebruikt door de teams en het tempo lag behoorlijk hoog. Zowel Teylingen als VVK kregen meer kansen. Zo moest Geert een bal van de lijn halen (koelbloedig in de handen van Thomas) en had Jan een behoorlijk (wel wat moeilijke) kans, nadat Olaf op de keeper had geschoten, die hij helaas overschoot. In de 42ste minuut was Jan weer betrokken voor de goal, maar dit keer de eigen goal. Bij het uitverdedigen schoot Jan de bal hard tegen een Teylingen speler en vloog de bal in onze goal.

0 – 1 terwijl wij allen een doelpunt aan de andere kant verwachtte. 1 tegen nul de rust in en toch wel wat teleurgestelde gezichten. De tweede helft brachten onze jongens nog meer energie, nog meer strijd, nog meer inzet en jawel wij kregen nog meer kansen. Teylingen kon zich alleen nog maar beperken tot verdedigen en alleen nog met lange ballen naar voren voetballen. Onze verdediging stond prima. Het midden veld balvast en creatief en de aanval volop in beweging om vrij te lopen.

55e minuut hoge vrijetrap op het hoofd van Olaf en…..op de kruising en uit het doel. Wat een pech kan je hebben. Schoten van Jan richting de kruising en Schot Olaf in de hoek….beide keren dook de keeper de bal uit het doel en bleven wij ok 0 steken. Hij moet toch een keer vallen die goal, pech kan toch niet voortduren. Ook nog een scrimmage kreeg Robbert de bal. 5 meter voor de goal, maar de bal wilde maar niet dalen met als gevolg een rommel schot wat net niet over de doellijn wilde rollen.

Bal hard voorlangs van Cedric bereikte Robin bij de 2e paal. Maar net te hard om hem in te tikken.

Toch viel de 1 -1. Cedric, die lekker had uitgeslapen en gewekt door Henk, draaide kort weg midden in de 16 en schoot hard in. Yes wat een gerechtigheid. De 1 -1 viel laat (78ste minuut)  maar er was nog tijd om de volle winst te pakken. Toch niet… Penalty voor Teylingen. Ian op verkeerde been en schermt doel af, spelen Teylingen kapt naar binnen, botsing met Olaf en strafschop gegeven (terecht) door de prima fluitende Bart. Hij liet lekker voetballen waardoor er veel tempo in het spel kwam. Thomas duikt de andere kant op en het staat 1 – 2. Gaan we hier nou verliezen? Nog 5 minuten, volle kracht vooruit. Hoge ballen in de pot, corners, vrije trappen en ja hoor. Opnieuw Cedric die bij de 2e paal de vrije trap van Jan prima in tikt en een meer dan terechte 2 -2 op het scorebord toverde.

Wat een wedstrijd. Wat een energie, wat een teamspirit hebben wij vandaag gezien zeg. Gelukkig niet verloren maar gelijkgespeeld terwijl wij eigenlijk hadden moeten winnen. Kors deed zijn pet af voor jullie en dat doen Henk en Peter ook. Het was echt geweldig om jullie zo heerlijk fanatiek te zien spelen. Op naar de volgende wedstrijd en die gaan we winnen zodat de 3 punten meegaan naar Koudekerk.

Groetjes en tot volgende week mannen.

Peter