vijfde competitiewedstrijd ARC uit

ARC JO19-4

Koudekerk JO19-1

Cedric van der Haas (afstandschot)
Dimitri van Remundt (afstandschot)
Thom Westdijk (scrimmage)

27 oktober 2018 10:15

27 oktober 2018

Speelde wij de vorige wedstrijd nog op een dag dat er een warmterecord werd gebroken gingen wij nu op een typische herfstdag naar ARC toe. Wat een verschil zeg. Nat, gure wind en niet eens 10 graden. Natuurlijk heeft de tegenstander dezelfde omstandigheden zo ook het nadeel van een kl.te veld. Je zou denken dat er inmiddels wat ervaring is opgedaan met het aanleggen van kunstgrasvelden, niet in onze gemeente blijkbaar. Het was al snel duidelijk dat wij enorm moesten wennen aan dit veld. Het aannemen van de bal was lastig, passes kwamen niet goed aan en de bal sprong alle kanten op. Na het eerste kwartier gingen wij meer wennen aan het veld en werd het voetbal beter. Direct kregen wij best wel wat mooie kansen (ahum) zeker 5! De 1 nog mooier dan de ander maar ze gingen er niet in. De keeper van ARC zat er constant goed bij met zijn lange lijf en hield keurig de nul door een aantal prachtige reflexen. Zo kwamen we nog steeds niet op voorsprong en moesten we geconcentreerd zijn achterin. Een vrijetrap kan zomaar een goal opleveren. Maar het werd 0 – 1 in de 28e minuut. Een enorme knal van Cedric. Bal uit de 16 meter, een klein stuitje en vol op de pantoffel halve meter van de grond, een streep in de korte hoek. Wat een Goal! En wat een terechte voorsprong. Met deze magere 0 – 1 gingen we de rust in. Kors was een weekendje weg naar Frankrijk, ongelofelijk trouwens dat dit zomaar kan in zo’n belangrijke fase van de competitie, en dus was het aan het waarnemend technisch duo om de tips te geven in de rust. En wat voor een tips zeg…..

Alsof er een pepmiddel in de Limo zat, gingen wij vol strijd en passie de 2e helft in. Vermoeidheid doordat er wat jongens ietsjes te laat (vroeg) naar bed gegaan waren? Daar merkte wij niets van. In minder dan 10 minuten werd de wedstrijd beslist: 51e minuut, Thom houdt prachtig de bal binnen en geeft voor, te hoog voor de spitsen maar daar staat Cedric rechtsvoor, Puntgave voorzet en Robbert kopt de voorzet keurig in het hoekje. 0 – 2. 55e minuut 0 – 3, Dimitri was mooi opgeschoven op de helft van de tegenstander en schoof de afvallende bal keurig in het hoekje. De 0 – 4 van Thom was ook een schot van ver. Deze werd aangeraakt door een verdediger van ARC en liet de keeper kansloos. Zo stond het in de 57e minuut ineens 0 – 4. ARC was gebroken en VVK ging de wedstrijd uitspelen. Hier en daar wat hakjes en lobjes was het gevolg. Tot in de 78e minuut ook onze laatste man het nodig vond naar voren op te stomen en een prachtig één-tweetjes opzetten met Olaf en dwars door de defensie van ARC de bal keurig afrondde. 0 – 5. Het slotakkoord kwam van onze handige Sem. Als een slangenmens ging Sem 4 speler van ARC voorbij en kwam hij ala Messi de 16 in en schoof de bal keurig in het hoekje, wat een preachtige goal en afsluiting van deze wedstrijd. 0 – 6 bij ARC!  Dat komt niet vaak voor! Klasse gedaan Boys een mooie oeverwinning. Wij doen goed mee en zijn nog ongeslagen! Volgende week wordt het andere koek dan spelen we tegen de koploper en zullen wij 90 minuten scherp moeten zijn. Duss goed trainen deze week en vroeg naar bed op vrijdag.

Groetjes en tot volgende week mannen.