Koudekerk JO11-2JM - Voorschoten'97 E5

E-Pupillen (najaar), E2, 5e klasse 02

30 oktober 2010 9:45

Ben van Tongeren

Na 2 weekjes  rust kunnen  onze jongens vandaag weer aan de bak. We spelen tegen het iets hoger geklasseerde Voorschoten E5. Vooraf vind er een fotosessie plaats o.l.v.  onze eigen huisfotograaf Leona, de moeder van Koen

Leiding en spelers worden geportretteerd en de foto’s zullen spoedig op onze eigen pagina op de VVK-site te zien zijn.

Nu over de wedstrijd:  hoe dan ook komt onze eerste overwinning steeds dichterbij (statistisch gezien) maar vandaag zit het er wederom niet in.

We missen vandaag Ian die geveld is door de griep. Koen uit de F1 komt ons achterin versterken.

Het begin gaat gelijk op, Pim moet enkele malen redding brengen op schoten van Voorschoten.  De keeper van Voorschoten wordt daarentegen  onder vuur genomen door Cedric en Thom.

Helaas komt Voorschoten kort na een goede kans voor Koen toch op een 0-1 voorsprong, zelfs verdedigers Koen en Lars kunnen  dit niet voorkomen.

Na een vlotte combinatie via Wessel, Joost en Koen krijgt Koudekerk na een handsbal van een Voorschotense verdediger zowaar een strafschop

Cedric neemt de pingel en schiet deze koel in de hoek, 1-1!

Toch kan Koudekerk geen stand houden en nog vóór de rust loopt Voorschoten uit naar een 1-3 voorsprong.

Na rust is het binnen de minuut (ja,ja daar istie weer) 1-4 voor Voorschoten en kunnen alle goede voornemens van Koudekerk om een inhaalrace te starten in de ijskast gezet worden.

De 2e helft is van Koudekerk kant  goed te noemen, er wordt goed gecombineerd en er wordt met veel inzet gestreden. Het zit een beetje tegen met het afwerken op doel maar er werden zeker nog kansen gecreëerd en dat biedt hoop op betere tijden.

Voorschoten loopt uit  naar een 1-7 overwinning  waar wij toch nog wel een paar doelpuntjes verdiend  hadden.

In de slotfase valt Wessel nog geblesseerd uit met een enkelblessure, we hopen dat hij er volgende wedstrijd gewoon weer bij is.

Rest alleen nog een bedankje richting Koen van de F1 voor zijn goede spel en inzet!