Geen beloning voor dapper Koudekerk bij Kampioen Aarlanderveen

Aarlanderveen 1

Lekan Adekanye (solo)
Elias Karmiris
Yvar de Groot (scrimmage)
Bram Egberts
Reaunu Waandels
Maico du Chatinier
Bram Egberts
Ibrahim Dante
Aziz el Bouazatti (schot)
Max perkins
Mats Westmaas
Jimmy Nieumeijer
Sven Koelewijn

4e klasse A

11 mei 2019 14:30

Khouch, A. (Ahmed)

Opstelling Koudekerk 1

Vooraf leek het een ongelijke strijd, de ongeslagen kampioen Aarlanderveen met een elftal vol spelers bij elkaar "geraapt" uit alle windstreken tegen de door blessures geplaagde ploeg van Koudekerk. Hoe anders kan het voetbal lopen. De bezoekers lieten de thuisploeg regelmatig zien niet bang te zijn en de thuisploeg had het aan de paal te danken dat het niet op de eerste nederlaag af leek te gaan.

Hoewel het er in het begin van de wedstrijd niet naar uit zag was er van het grote verschil in punten over de gehele wedstrijd niet veel te merken. De thuisploeg begon nog fel aan de wedstrijd, zag een goal van de snelle Lekan Adakanye, terecht, wegens buitenspel worden afgekeurd. Net na het kwartier was het dezelfde Adekanye die de score opende, op dat moment een terechte stand. Maar Koudekerk ging steeds beter voetballen. Kreeg wat kansjes en na een half uur kwam het zelfs op gelijke hoogte toen Jimmy Nieumeijer zich vergreep aan Yvar de Groot en scheidrechter Ahmed Khouch de bal op de stip legde. Nu was Koudekerk de laatste tijd niet zo in vorm vanaf de elf meter, sterker na het wegvallen van Jordy Melchert was alleen Ricardo van Rijswijk een keer trefzeker geweest. De overige werden allemaal gestopt. Bryan van Delft zou de volgende worden in dit rijtje. Doelman Maico du Chatinier stopte de inzet van de spits maar in de rebound was het Yvar de Groot die trefzeker was. Aan de andere kant was het Roy Dorrepaal die een inzet van Jorn Poelwijk stopte en zo voorkwam dat de thuisploeg alsnog met een voorsprong de rust inging. Poelwijk die het zwaar had tegen Tobias Hakkaart en zich gelukkig mocht prijzen dat Khouch zijn trappende beweging richting Hakkaart niet waarnam waardoor de spits ook na rust nog aan het spel kon deelnemen.

Na rust was er een sterke periode van de bezoekers. Zo troffen Yvar de Groot, vrij voor du Chatinier, en Bryan van delft in korte tijd de paal en zag Daniel wildschut zijn poging net over gaan. Zo klopte de bezoekers duidelijk aan de deur. De thuisploeg had duidelijk moeite met het middenveld van de bezoekers waar Sander Schmand en Kenan Cetinkaya een ijzersterk blok vormde en vaak waren het die middenvelders waar de aanval begon. Ondertussen was ook de periode van wisselen begonnen, bij Aarlanderveen kwam Ibrahim Dante in het veld en die pakte al snel een gele kaart, met deze kaart op zak torpedeerde hij drie minuten later Yvar de Groot en leek zijn inval beurt binnen twintig minuten voorbij te zijn maar Khouch bedacht zich net op tijd voor Dante en spaarde de invaller. Bij Koudekerk kwam Ruben van den Berg voor Kenan Cetinkaya en even later Sven Beelt voor Sander Schmand. Het was voor Koudekerk een ultieme poging om nog een punt te redden, want vlak daarvoor was de thuisploeg weer op voorsprong gekomen. Juist deze goal liet zien waardoor het Aarlanderveense vreemdelingenlegioen kampioen is geworden. In een fase waarin het niet in de wedstrijd zit is er altijd wel een moment waarop je de kans krijgt en als je dan spelers heb die ver onder hun niveau spelen kunnen die beslissend zijn.  Nu was het Aziz el Bouazatti die met een schitterende goal zijn ploeg over het dode moment heen hielp tot groot genoegen van het soms respectloos reagerende thuispubliek. Alhoewel de winst nog bijna de mist in ging toen Ruben van den Berg uithaalde en doelman du Chatinier nog net de treffer kon vorkomen. Hiermee het misschien wel verdiende punt van het dappere Koudekerk teniet doende.

Na afloop was Koudekerk trainer Ronald Rosdorff meer dan tevreden over het vertoonde spel. Aarlanderveen trainer Arjen Linstra erkende dat zijn ploeg in verlegenheid werd gebracht door het spel van Koudekerk vlak na rust, daar hadden wij lang geen antwoord op. pas na de wissels konden we dat herstellen. Ronald Rosdorff had gelijk dat hij vond dat er een stuntje in had gezeten. Maar daarom zijn zij kampioen en zullen wij het met een negende of tiende plaats moeten doen.

Volgende week speelt Koudekerk de laatste thuiswedstrijd van het seizen tegen S.J.C. om de wek daarna het seizoen bij Zevenhoven af te sluiten.