Koudekerk geeft Alphense Boys lesje vierde klasse voetbal.

Alphense Boys 1

Ruben Rietdijk
Sontje Roosberg
Yassin Amtiyi
Jessy Boateng
Sander Weijman
Sander Schmand (afstandschot)
Donovan Oliveira
Donovan Oliveira

22 september 2018 14:30

Eijnden, van den B.

Opstelling

De rentree in het zaterdagvoetbal hadden ze zich bij de Boys wel anders voorgesteld. De seizoensouverture ging met 2 - 0 verloren en het leverde de Boys ook nog een schorsing en een aantal gele kaarten op.

De eerste minuten was het aftasten van beide kanten, maar toen de eerste speldenprikjes waren uitgedeeld werd het een boeiend voetbal gevecht. De bezoekers hadden de eerste kans toen Jesse Boateng vrij voor Tony van Ooi kon opduiken maar Van Ooi redde bekwaam. Niet veel later ontvlamde het even nadat Jesse Boateng zich vergreep aan Bryan van Delft. Scheidsrechter Björn van den Eijnden lostte dit nog op met een praatsessie. Niet veel later was Jorin Roosenbrand de eerste die een gele kaart ontving na stevig doorgaan op de weifelende doelman Sven Tournè. Diezelfde Tournè was ook gelijk de aanleiding tot de openingstreffer. Buiten zijn doelgebied ging de keeper het duel aan met, wederom, Jorin Roosenbrand. Die zette het blok en de bal kwam voor de voeten van Bas van Heerdt die met een sublieme stift de score opende. Uiteraard waren er de nodige protesten van de kant van Alpense Boys maar Van den Eijnden nam hier geen boodschap aan.  Vlak voor de rust had Koudekerk nog de kans om op 2 - 0 te komen toen een vrije trap van Daniël Wildschut door Tournè niet kon worden gepakt. Uit deze rebound raakte Yvar de Groot net de lat.

Na de rust bleef het spelbeeld hetzelfde en liep de irritatie bij de gasten hoog op. Het leverde de nodige kaarten op en dat allemaal voor commentaar op de leiding. Het bevestigde alleen maar het onvermogen van de Boys om een antwoord te vinden op het spel van de thuisploeg. Bij Alphense Boys was oud-Koudekerk speler Sander Weijman in het veld gekomen en de eerste actie waar hij bij betrokken was was het doorlopen op Sidney de Schepper. De reactie van de Schepper leverde een gele kaart op voor de centrale verdediger en daarbij ontsnapte Weijman aan een kaart. Tegenvaller voor Koudekerk was het uitvallen na een uur van Bryan van Delft. De spits was een constante plaag voor de verdediging van de Boys. Irritant, uitlokkend maar constant aanspeelbaar was de spits een plaag voor zijn verdedigers. Giovanni Lancel kwam voor hem in de plaats. Lancel stond nog maar nauwelijks in het veld toe Sander Schmand van grote afstand de 2 - 0 op magistrale wijze binnenschoot. Uit een Boys corner, waarbij de bal de paal raakte, kreeg de middenvelder de bal en van halverwege de helft van de Boys en zo schoot hij de bal over de te ver voor zijn doel staande Tournè heen. De goal leverde een uitbarsting van vreugde op bij de thuisploeg die maar al te goed door kreeg dat er een stunt in de lucht hing. Die werd alleen maar groter toen tien minuten voor tijd Donovan Oliveira, met geel op zak, nog maar eens zijn beklag ging doen bij Van den Eijnden. Die was het gezeur meer dan zat en trakteerde Oliveira nogmaals op geel die aan een eenzame tocht richting de kleedkamer begon. Tegen tien man kon Koudekerk de resterende tijd gemakkelijk uitspelen. De enige aanvallende acties waren twee goals die beide terecht wegens buitenspel werden afgekeurd. De vreugde bij Koudekerk was groot na het laatste fluitsignaal van Van den Eijnden. Op de overwinning viel weinig af te dingen en de ploeg van Ronald Rosdorff hadden de bezoekers op een pijnlijke  manier kennis laten maken met voetballen in de vierde klasse. Alphense Boys had misschien de betere voetballers maar het elftal hangt van los zand aan elkaar, is geen elftal en daar werd het vandaag op harde manier op gewezen door een ploeg die alles voor elkaar over had.

Ronald Rosdorff complimenteerde zijn ploeg met het collectief wat het vandaag had getoond. Er was een goed gevoel zei de trainer en dat was voor de wedstrijd al zichtbaar. We moeten dit alleen wel vast zien te houden.  Alphense Boys trainer Ronald Martin ging mee met zijn spelers en zocht de schuld bij het, in zijn ogen, harde spel van Koudekerk en het feit dat de scheidsrechter daar niet altijd tegen op trad. Maar Martin moest ook toegeven dat zijn ploeg zichzelf een slechte dienst had bewezen met het aantal gele kaarten wat het had ontvangen.

Koudekerk had daar geen boodschap aan, het stortte  zich in het feestje wat in de kantine nog wel even doorging.