Koudekerk maakt het zichzelf moeilijk bij SJC

SJC 1

Jeffery den Elzen (kopbal)
Benji Broekhof (e.d.)
Robin Meeuwenoord
Sten Goosen
Kenneth Plug
Kevin Barkel
Jan Altena
Selim Vilasaku
Sander van der Klucht (scrimmage)
Sander van der Klucht
Joeri Brinkman

6 oktober 2018 16:00

Kaijen, D

Opstelling Koudekerk 1

Opluchting bij Koudekerk na het laatste fluitsignaal van Scheidsrechter Danny Kaaien. De ploeg pakte drie punten maar moest daar op het einde van de wedstrijd diep voor gaan, terwijl het er bij de rust nog naar uitzag dat er een redelijk eenvoudige winst zou worden gehaald.

Op een aanvangstijd waarbij de meeste Koudekerk supporters normaal richting kantine verdwijnen werd er op deze zaterdag pas afgetrapt op het SJC sportpark wat nog in de steigers staat en daardoor weinig uitnodigend heet. Het leverde de quote van deze week op. "In deze kleedkamers zet je nog geen kippen op stok." Koudekerk moest het er echter mee doen. Tegen een tegenstander wat "de grote onbekende"is in deze competitie. S.J.C. zaterdag is een vrienden ploeg en geheel nieuw op zaterdag. Dus zonder voor kennis, behalve dat er wat spelers in spelen die een aardig balletje kunnen  trappen en dat in het verleden al hebben gedaan. Daar moest Koudekerk het mee doen. Nu leek het erop dat Koudekerk nog net iets later aan de wedstrijd begon dan de thuisclub, gevolg was dat er binnen twee minuten door Jeffrey den Elzen de score kon worden geopend en Koudekerk nog veel tijd had om de schade ongedaan te maken. De bezoekers waren wel gelijk wakker. Het nam het betere in het spel over en met verzorgd voetbal bleef het rustig aan de bal en liet deze rondgaan tot de kansen kwamen. De gelijkmaker was dan ook een kwestie van tijd. Die tijd was na iets minder dan een kwartier toen Yvar de Groot de bal voorgaf en Benji Broekhof de bal, onder druk van Jorin Roosenbrand,  achter Robin Otten werkte. helaas voor Broekhof was dit zijn eigen keeper. Het bleek niet de enige treffer in de eerste helft waarin Koudekerk gewoon goed speelde. Bas van Heerdt zorgde op een fabelachtige manier voor de voorsprong door een afgeslagen corner subliem over Otten in de verre hoek te plaatsen. het leek er even op dat ze bij SJC iets minder een vriendenteam waren. Elkaar van alles te verwijten vergat men te voetballen en daar maakte Koudekerk nog voor rust gebruik van. Op randje buitenspel kreeg Yvar de Groot de bal en die wist hem op maat te bezorgen bij Daan van der Zwet. De vervanger van Bryan van delft bleef koel en zette zijn ploeg op een comfortabele 1 - 3 voorsprong bij de rust. het enige wat Koudekerk zich kon verwijten was dat het de score niet hoger opvoerde want dat waren zeker de mogelijkheden toe.

De thuisploeg wisselde in de rust, Robin Meeuwenoord was vervangen door Sten Goosen, Goosen was in een niet al te grijs verleden een beruchte goaltjesdief in de hoofdklasse en liet zien nog een aardig balletje te kunnen trappen. hij leverde de Koudekerkse defensie de nodige problemen op. Kwam daarbij dat ook de overige wissels van de thuisploeg de ploeg zeker niet verzwakte en het gegeven dat Koudekerk zich achteruit liet drukken bracht dit de nodige hachelijke momenten op. De aansluitingstreffer kon men dan ook verwachter. Het geluk voor Koudekerk was dat deze pas tien minuten voor tijd viel. Het leverde gelijk wel een opstootje op waarbij Tony van Ooi geel ontving, net als Sander van de Klucht die wel heel enthousiast de bal wilde overnemen van van Ooi. Het bleken twee van de zeven gele kaarten die Kaaien uitdeelde. Waarbij de vijf kaarten die Koudekerk ontving soms tot verbazing wekte. De tweede gele kaart voor de bezoekers ook, Joeri Brinkman was de ontvanger, maar gezien de intentie waarmee hij de enkels van Ricardo van Rijwijk op de korrel had mocht hij daar niet over klagen. Ondanks deze fase waarin van alles gebeurde bleef Koudekerk overeind en mocht het met drie punten in de tas naar huis. En dat was alles wat er moest gebeuren vandaag.

Na afloop was er tevredenheid over het resultaat en over het vertoonde spel voor de rust. De tweede helft lieten we ons teveel de wil opleggen. We konden zelf veel problemen voorkomen door iets slimmer opstellen bij de lange ballen. Dan moet je, als je van je zelf wet dat je kopsterk bent , niet te veel naar voren gaan staan. Maar dat was achteraf gemakkelijk gezegd.

Koudekerk wacht nu twee thuiswedstrijden, Eerst Zevenhoven en de week daarna het nu nog puntloze Roodenburg. Twee wedstrijden die punten op moeten leveren wil je meedoen bovenin.