Koudekerk snakt naar winterstop.

Football Factory 1

Samuel Drewes (vrije trap)
Giovanni Lancel (intikker)
Daniel Wildschut (afstandschot)
Martijn van den Akker
Errin Thijsens
Ali Rezaie
Gary Person
Caner Demirbas
Caner Demirbas (schot)
Samuel Drewes (kopbal)
Flores Hooghiemstra
Daan van der Zwet (afstandschot)
Yvar de Groot (scrimmage)
Shaq Luidens
Gregory Limon

8 december 2018 14:30

Opstelling

De wedstrijd tegen de grootste studentenvereniging van Leiden heeft Koudekerk drie punten opgeleverd. Het onderaanstaande Football factory moest in de slotfase toezien hoe hun 2 - 3 voorsprong werd verspeeld en de thuisploeg met 4 - 3 de punten in eigen huis hield.

Voor Koudekerk rest er nu alleen nog een wedstrijd bij die andere studenten ploeg van Leiden L.S.V.V. waarna de winterstop begint. eren periode die Koudekerk goed kan gebruiken. Tegen Football factory ontbraken er vijf spelers die normaal gesproken een zekerheitje zijn in het keurkorps va de thuisploeg. Sander Schmand en Ruben van den Berg waren geschorst na het eenzijdige kaartenfestival een week eerder in Oegstgeest. Bas van Heerdt en Sidney de Schepper hadden daar een blessure opgelopen en tel daar de lang geblesseerde Bryan van Delft bij op en er staat een aardige basis om een elftal mee te vullen. Ronald Rosdorff heeft het nooit over wie er niet zijn maar wie er wel zijn en vandaag stonden o.a. Davy Roeloffs en Tobias hakkaart weer aan de aftrap en lieten beide jonkies blijken dat er rekening moet worden gehouden met de jeugd. Al moet gezegd worden dat het begin van Koudekerk rampzalig was. Al binnen een minuut stonden de bezoekers op voorsprong na een reeks van fouten en misverstanden achterin waarbij Jorin Roosenbrand onder de lange bal doorging e vervolgens Samuel Drewes dankbaar gebruik maakte van het misverstand tussen Fabian Roosenbrand en doelman Tony van Ooi. Geschrokken van de vroege tegen treffer had Koudekerk het geluk dat de tweede Leidse treffer daar vlak op volgend wegens buitenspel werd geannuleerd anders had de wedstrijd binnen vijf minuten al een heel moeilijk middagje zou worden. Niet dat het dat nu niet was maar dat blek later. Want na de openingstreffer en de schrik iets te bovengekomen herstelde Koudekerk zich en was de schade binnen een kwartier hersteld. Eerst was het Davy Roeloffs die de buitenspel val ontweek en zijn perfecte voorzet werd bij de tweede paal afgemaakt door Giovanni Lancel. de eerste goal  van een spits dit seizoen voor Koudekerk. Niet lang daarna was het wederom Roeloffs die aan de basis stond. Zijn diepe bal werd opgepikt door Daniel wildschut en die liet met een droge schuiver de Leidse doelman Paul van Wijk kansloos. Koudekerk had toen nog de kans om de wedstrijd in het slot te gooien maar de schuiver van Lancel ging voorlangs bij de Leidse goal. Hiermee was het vuurwerk op voor de eerste helft en was de rest van de tijd tenenkrommend om aan te zien. beide ploegen wilde wel maar leken niet te kunnen.  de rust van scheidrechter Patrick Slieker klonk dan ook als een verlossing. Beide trainers hadden heel wat te bespreken in de rust.

Na de rust leek dat de Leidse trainer Yousef Boukhedmi meer had geraakt dan bij de thuisploeg het geval was. Hoewel Koudekerk nog dicht bij de derde treffer was middels een kopbal van Jorin Roosenbrand die ternauwernood van de lijn kon worden gehaald waren de bezoekers ronduit feller. Koudekerk kon hier weinig tegenover stellen en met nog een kwartier te spelen hadden de bezoekers de stand weer omgedraaid en via invaller Caner Demirbas en een tweede treffer van Drebes weer een 2 - 3 voorsprong genomen. Bij Koudekerk werd er gewisseld, eerst ging Kenan cetinkaya, die vlak daarvoor was ontsnapt aan een tweede gele kaart, naar de kant voor Jordi Melchert en Daniel wildschut stond zijn plaats af aan de 17 jarige Cedric van der Haas. Van Der Haas komt normaal uit in de onder 19 maar werd nu als troef gebruikt. Bijna leek dat nog te lukken ook want de eerste bal van van der Haas was een schot op doel wat maar nauwelijks naast de verkeerde kant van de pal ging. Het leek de aanzet voor een kwartiertje alles of niets van de thuisploeg. De bezoekers kwamen onder druk en leken daaronder te bezwijken. De gelijkmaker viel vijf minuten voor tijd en kwam op naam van Daan van der Zwet die met een droge knal de afgeslagen bal binnen schoot. Koudekerk zette nogmaals aan omdat het doorhad dat de tegenstander lamgeslagen was en kreeg in de extra tijd nog de drie punten cadeau. Bij de bezoekers ging achterin alles mis wat er mis kon gaan, zo leek doelman van Wijk de bal te pakken maar was er en verdediger die hem voor de graaiende handen weg trapte en niet goed raakte. Zo kwam de bal voor de voeten van Yvar de Groot en tussen drie Factorianen schoot de Groot zijn ploeg naar de overwinning.

Na afloop heerste er opluchting bij de thuisploeg, was men het er over eens dat het niet best was maar de drie punten wel hard nodig waren. Daan van der Zwet reageerde op de tegenvallende resultaten. Reëel gezien moet je kijken wat we missen, het is iedere week kijken wat er kan spelen. Ik zie wel jonge jongens die de wil hebben om te winnen en dat is goed om te zien voor de toekomst. Meedoen om de bovenste plaatsen moeten we voorlopig uit ons hoofd zetten, maar wie weet zit er nog een periode in.

Koudekerk gaat volgende week op bezoek bij L.S.V.V. en kan zich dan gaan richten op de tweede seizoenshelft. Begin van het nieuwe jaar verblijft de selectie een paar dagen in Barcelona, wellicht is er nog een mogelijkheid om op bezoek te gaan in Montserrat om bij de zwarte madonna wat zegeningen te vragen voor de blessurelijst en een wonderbaarlijk herstel. Het schijnt er vaker te zijn gebeurt.