Koudekerk sluit het jaar af met drie punten.

LSVV 70 1

Guido Leugering (kopbal)
Leo Casteel (schot)
Bas van Heerdt (afstandschot)
Thomas Loos
Freek Jansen
Jochem van der Graaf
Wouter Huisman
Leo Casteel
Jiddo Doornebal
Dammes Waasdorp

15 december 2018 14:00

Opstelling Koudekerk 1

Na de winst van vorige week zou het Koudekerk een heel wat lekkerder gevoel geven om de winterstop in te gaan wanneer er ook vandaag drie punten konden worden gepakt. Maar L.S.V.V. uit was nou niet bepaald een zekerheitje voor de ploeg van Ronald Rosdorff. Maar ondanks een dramatisch begin kwam alles nog goed en kan Koudekerk als nummer zes de feestdagen in.

tegen de tijd dat de meeste wedstrijden nog moesten beginnen hadden de bezoekers op een steenkoud sportpark "de kikkerpolder" , vandaag weer omgedoopt tot het "Wim Mugge Sportpark" al heel wat gezien. Binnen vijfentwintig minuten was er al vijf keer gescoord. De thuisploeg opende al binnen viojf minuten de score via Guido Leugering. Geheel over het hoofd gezien kon de verdediger de openingstreffer binnen koppen. Toen de bezoekers niet lang daarna via Leo Casteel zelfs op 2 - 0 kwamen vreesde men bij de bezoekers voort een afstraffing. Toch was het nog niet gespeld. Nadat de bezoekers via Giovanni Lancel en Yvar de Groot tot twee keer toe dichtbij de aansluitingstreffer waren geweest was het na een kwartier spelen Bas van Heerdt die van ruim vijfentwintig meter doelman dammes Waasdorp veraste met een schot waar de sluitpost zich lelijk op verkeek. Koudekerk was terug in de wedstrijd en zes minuten later had het alle schade gerepareerd. Giovanni Lancel zette zijn hoofd slim tegen de bal na een voorzet van Daniel Wildschut en toen Yvar de Groot niet veel later Waasdorp met een lob passeerde stonden de bezoekers op een voorsprong. En de eerste helft was pas halverwege. Er leek dus nog heel wat et gaan gebeuren voor de kleumende toeschouwers. Maar beide ploegen leken hun kruit te hebben verschoten en ondanks nog wat kansen aan beide kanten bleef de 2 - 3 gehandhaafd tot de rust.

Na de thee was het de thuisploeg die zich het eerst liet zien, Toni van Ooy, na rust getooid met muts tegen de kou, liet zich echter niet verassen en pareerde de inzet van Paulus Egberts. De thuisploeg zette wel aan maar was voorin slordig, het miste de spitsen Evert Bouman en Jiddo Doornebal zat op de bank. Wat dat betreft waren de ploegen gelijk aan elkaar want ook bij Koudekerk ontbraken er weer de nodige spelers. De wel aanwezige spelers maakte er in ieder geval wel een wedstrijd van die het aankijken waard was. Twee ploegen die wilde voetballen en dat zonder elkaar naar het leven te staan, al had Doelman Waasdorp het geluk aan zijn zijde toen hij Sander Schmand naar de grond werkte dat de prima leidende scheidrechter Arjan van den Heuvel dit afdeed met geel. Het had zo anders kunnen zijn. Eerder was Waasdorp al te laat in duel met Bas van Heerdt. Ondertussen was bij Koudekerk Cedric van der Haas in het veld gekomen voor Daniel Wildschut. De onder 19 speler maakte vorige week zijn debuut in het keurkorps van Koudekerk en maakte daarbij indruk door lef te tonen en deed dat vandaag weer. Binnen de zestien kon hij kiezen om af te spelen maar schoot zelf en zag zijn inzet maar net naast gaan.  Het laatste gevaarlijke moment was ook voor de bezoekers. Lancel wilde breed leggen op van der Haas maar Yvar de Groot was meegekomen en was eerder bij de bal. De Groot verslikte zich en zo ging de laatste kans verloren. Het eindsignaal kwam toe de bal in de sloot verdween en bleek dat de reserve bal nog in de studenten kleedkamer lag. Van Den Heuvel vond het genboeg en floot voor het einde, iets waar Koudekerk niet ontevreden mee was.

Koudekerk herstelt zich zo van een periode waar het drie keer op rij verloor door zes punten te pakken in de twee laatste wedstrijden van 2018. Het klimt zo eer naar de zesde plaats en gaat met een goed gevoel de feestdagen in. Begin Januari volgt het trainingskamp, waarna er op 16 januari een wedstrijd volgt tegen S.J.Z. om vervolgens op 19 januari de competitie te hervatten met de thuiswedstrijd tegen Hazerswoudse Boys