Koudekerk hard over de knie.

Woubrugge 1

Gino Rolfes (schot)
Emiel Buntsma (schot)
Thomas Osthof
Emiel Buntsma (schot)
Emiel Buntsma (intikker)
Emiel Buntsma
Bas Gorter
Harry Buntsma
Koen van der Weiden

17 november 2018 14:30

Opstelling Koudekerk 1

Bij winst had Koudekerk goede zaken gedaan in de stand, door de uitslagen op andere velden had het alleen op de derde plaats gestaan. Nu vind het zichzelf terug op een vijfde plaats en zijn er nog drie andere ploegen met twaalf punten.

Het weerzien met Michael Kneulman en Kevin Veltman, beide vorig seizoen nog speler van Koudekerk, had men zich bij Koudekerk wel anders voorgesteld. Woubrugge stond op gepaste afstand van Koudekerk en bij winst had Koudekerk zichzelf een eenzame derde plaats kunnen bezorgen. Toch niets van dit alles, de thuisploeg had al snel de eerste kans en Koudekerk nam deze waarschuwing niet serieus. Ondanks dat de bezoekers zelf in balbezit aardig voetbal lieten zien en het bij de thuisploeg verdedigend er soms paniekerig aan toe ging kwam Woubrugge op voorsprong. Gino Rolfes kwam wat gelukkig in balbezit en vond geen verdediger op zijn weg richting Tony van Ooi. Koudekerk had toen gewaarschuwd moeten zijn maar leek het nog niet in te zien waar de problemen lagen. Het had nog het geluk dat het snel gelijk kwam toen scheidrechter Jean Paul van den Oever een ongelukkige handsbal beoordeelde als strafschop en Ricardo van Rijswijk zijn oud ploeggenoot in de goal van Woubrugge de verkeerde kant op stuurde. Op dat moment in de wedstrijd speelde Koudekerk ook het betere voetbal, alleen in een tijdsbestek van nog geen tien minuten liet het zich op een onthutsende manier in de luren leggen door tot drie maal verdedigend zich liet afbluffen. Balverlies en in de omschakeling was men helemaal uit positie en kon Emiel Buntsma de thuisploeg weer op voorsprong zetten. Nog geen vijf minuten later gebeurde precies het zelfde en in de laatste minuut voor rust was er een corner voor Koudekerk en was het Weer Woubrugge wat wist te scoren. Beide keren was Emiel Buntsma de afmaker.

De tweede helft stond Koudekerk voor een onmogelijke taak om minimaal drie keer te scoren. Het creëerde wel een veldoverwicht maar het ontbrak aan zuiverheid bij de eindpass en als dan ook vrijwel niet lijkt te lukken ga je steeds meer tegen de tijd voetballen. De thuisploeg vond het prima, trok zich steeds verder terug en keek toe hoe Koudekerk zich steeds vastliep op het massaal verdedigende Woubrugge. De grootste kans was voor de ingevallen Giovanni Lancel. Iedereen telde de treffer al mar Michael Kneuman toonde geen medelijden met zijn oude club en met een van hem bekende reflex tikte hij de bal uit de hoek. Het bleek de enige kans die Koudekerk wist te creëren.

Na afloop was er teleurstelling bij Koudekerk.  De ploeg wist dat het zichzelf te kort had gedaan, je loopt gewoon drie keer in hun val. Dat mag niet gebeuren. Volgende week ontvangt Koudekerk de uitgelezen kampioenskandidaat Aarlanderveen. Trainer Ronald Rosdorff zal weer hoofdbrekens hebben hoe daar weer te kijken om punten thuis te houden.