Koudekerk legt het af tegen Hazerswoudse Boys.

Hazerswoudse Boys

Roy van der Voort (schot)
Duco Rens (schot)
Ricardo van Rijswijk (afstandschot)
Sven Beelt (scrimmage)
Roy van der Voort (schot)
Lennart Hartman
Ties Tijssen
Jari meertens
Roy van der Voort
Ivo Vogelaar

23 maart 2019 14:30

Opstelling Koudekerk 1

Weer lukte het niet, Koudekerk snakt na drie nederlagen naar een overwinning maar ook in de derby bij Hazerswoudse Boys lukte het niet. De thuisploeg maakte dankbaar gebruik van het feit dat koudekerk wilde voetballen en daardoor achterin ruimte liet. Tegen de thuisploeg bleek dat dodelijk.

Zonder sterkhouders Ruben van en Berg (Geschorst), Sidney de Schepper (Geblesseerd) en Sander Schmand(Werk) zou Koudekerk het moeten zien te redden tegen Hazerswoudse boys. Het begon ook voortvarend. Kreeg een aantal corners in de openingsfase en liep daarna binnen tien minuten twee keer tegen het wapen van de thuisploeg aan. De omschakeling. Eerst was het Roy van der Voort die de score opende en nog geen tien minuten later was het Duco Rens die de 2 - 0 mocht binnen schieten. Al mocht Koudekerk daar nog het excuus aanvoeren dat een niet bestrafte overtreding op Bryan van Delft de aanval inleidde. Zo leek de thuisploeg op en gemakkelijke zege af te gaan maar toen de bezoekers via Ricardo van Rijswijk de aansluitingstreffer scoorde, de back knalde van twintig meter de bal langs de toekijkende doelman van der Reest,  kantelde de wedstrijd. De thuisploeg wist het niet meer en toen Sven Beelt slap verdedigen van Lennart Hartman af strafte leek de thuisploeg het helemaal kwijt te zijn. Koudekerk ging beter voetballen en kreeg meer vat op de wedstrijd. het kreeg ook kansen maar het lukte niet om echt door te drukken en deze af te maken. Vlak voor rust ging het wederom fout in de omschakeling die de thuisploeg over het dode punt heen hielp. Roy van der Voort wist met zijn tweede treffer zijn ploeg met een voorsprong naar de rust te helpen. een meevaller die op dat moment gezien het spelbeeld tegen de verhouding in was

De tweede helft gaf weinig reden tot vreugde voor de bezoekers. het liep zich stuk op de verdediging van de thuisploeg en had de pech dat de beslissing in de wedstrijd werd ingeleid door scheidsrechter Remko Roest. Die liep in de weg bij een bal van Daan van der Zwet en terwijl heel koudekerk in de vooruit stond was het de thuisploeg die daar dankbaar gebruik van maakte. Uit de voorzet die volgde was het Fabian Roosenbrand die de bal ongelukkig achter Roy Dorrepaal werkte en zo de wedstrijd leek te beslissen. Koudekerk probeerde het kunstje van voor de rust nog wel te herhalen maar vocht tegen beter weten in. Had het ook nog de pech dat Bryan van Delft vogelvrij was verklaard door scheidsrechter Roest. Bij iedere bal die de spits aannam hing er een verdediger om zijn nek, Roest weigerde hier tegen op te treden tot frustratie van Van Delft die na de zoveelste omhelzing reageerde en prompt een kaart kreeg voorgeschoteld. Het was eer een van de vier voor Koudekerk. De thuisploeg kreeg er drie, terwijl het zeker niet hard was. Na weinig tot geen blessuretijd beëindigde Van der roest de wedstrijd en verloor Koudekerk ook de tweede ontmoeting met Hazerswoudse Boys en dat is lang geleden.

Na afloop verklaarde Boys trainer Wapenaar dat ze wisten dat Koudekerk achterin ruimte weg gaf en daar konden ze gebruik van maken. Minder tevreden was de trainer op de wijze waar zijn ploeg verdedigde bij de treffer van Van Rijswijk.  Ronald Rosdorff vond dat zijn ploeg gewoon niet kort genoeg zat. Natuurlijk geef je ruimte weg als je vooruit wilt voetballen. Ja kan moeilijk op je eigen helft blijven staan. Maar als je dan kort erop zit geef je hun niet de ruimte voor de omschakeling. Daar zijn we op gestraft, en dat is niet de eerste keer, wat dat betreft blijven we ons als een ezel aan de zelfde steen stoten wordt dat wel een dingetje.  Fabian Roosenbrand had het over een zure nederlaag. Natuurlijk missen we mensen maar dat mag de reden niet zijn maar telt wel mee. het lukt om diverse redenen niet om met een vaste groep een aantal wedstrijden te spelen en dat moet wel het streven zijn.

Koudekerk zakt naar de negende plaats en met nog zes wedstrijden te gaan is de rol om nog enigszins ergens in mee te doen wel uitgespeeld. Het is nu zaak om een paar lekkere wedstrijden te spelen om in ieder geval nog met een beetje goed gevoel het tegenvallende seizoen af te sluiten. Dat zal dan op   april moeten gebeuren met de thuiswedstrijd tegen L.S.V.V.`70.