Meerburg E2 - Koudekerk JO11-1

E-Pupillen (najaar), E1, 3e klasse 02

30 oktober 2010 11:00

Meerburg E2 – Koudekerk E1    30-10-2010

Vandaag moesten we op bezoek bij de nummer 3 van de competitie. We waren er niet helemaal gerust op van te voren.Deze ploeg had tot vandaag nog maar negen treffers tegen gekregen en had lekker gescoord. Dus het beloofde vandaag zeker geen makkelijke wedstrijd te worden.

Na 10 seconden in de wedstrijd kregen we al een dot van een kans. Sven werd diep gestuurd door de jarige Jan. Sven zijn vizier stond nog niet op scherp. Na een paar minuten kreeg Kenan de bal aan zijn voet en dacht eens lekker van afstand te schieten. Gooide de bal met een mooie krul in de wind en de bal verdween prachtig in de kruising!! Dit was een lekkere goal , die konden we heel goed gebruiken. Hierna drukte Meerburg aan. Ze kregen een aantal corners te nemen, uit een van de corners raakten ze de lat. En even later ook nog de paal. Ook mochten we nog een paar keer blij zijn dat Kevin op doel stond en Jarno zich met zijn voetbalinzicht onderscheidde door een paar keer op de juiste plaats te staan. Het is vaak zo dat als een team niet kan scoren, het andere team dat wel doet. Gelukkig wisten wij van die voetbalwet gebruik te maken. Onze tweede echte kans van de wedstrijd was raak! Sven scoorde toen Jan uit een inworp Kenan bereiktte , Kenan bediende Sven keurig en die schoot de bal keurig binnen. 0-2. Ook de 0-3 wisten wij te maken. Rini ging heel goed door aan de rechterkant. Met een prachtige pass gaf hij Sven de mogelijkheid om te scoren. Wij bleven lekker doorgaan. We speelden overigens een hele sterke eerste helft. Want ook de 0-4 door Kenan en de 0-5 van Sven waren prachtige voetbal momenten. We speelden echt heel effectief vandaag. Langs de lijn werd dat ook opgemerkt door de supporters van Meerburg, de vertelden dat de mannen van Meerburg een lesje effectiviteit kregen. Voor de rust schoot Meerburg nog op de lat uit een vrije trap.

Na de rust kwamen wij niet zo best uit de startblokken. Meerburg begon fel en liet ons niet in ons spel komen. Na een paar minuten kregen ze een goede kans, een schot ging via het been van Jarno richting de goal. Door het effect dat de bal mee kreeg stuiterde de bal op de lijn zo weer terug het veld in. Wij konden hier niet zo veel tegenin brengen. Het was dan ook geheel terecht Meerburg dat de 1-5 wist te scoren. Het was alleen wel jammer dat de aanvaller wel veel vrijheid kreeg om uit te halen. De goal was trouwens wel erg mooi! Datzelfde gold voor de 2-5. Ook een mooie goal en weer kreeg de speler van Meerburg erg veel vrijheid…… De tweede helft was echt voor Meerburg , tot een paar minuten voor het einde. Toen kwamen wij weer een beetje in ons spel. Bradley toonde veel inzet gecompenseerd met techniek speelde hij zich mooi vrij tussen zijn tegenstanders. Bradley schoot de bal prachtig over de keeper in de goal!! 2-6. In de laatste minuut kregen we nog een corner te nemen. Keeper Kevin ging mee naar voren. Kenan speelde Kevin aan. Kevin kaatste terug op Kenen . Hij gaf de bal direct strak voor op Sven. Onze spits scoorde zijn vierde van de dag en de scheids floot af.

Jongens vandaag waren we heel erg goed in de afronding, hadden een mindere fase na de rust, maar al met al staan we nog steeds ongeslagen bovenaan. Volgende week spelen we uit tegen Stompwijk en daarna komt de nummer twee Zevenhoven op bezoek…… wij gaan langzaam aan in hele mooie dingen geloven……

Groetjes van jullie trainers en leiders