Koudekerk laat het voor rust liggen

FC Oegstgeest 1

Mario Gianfiglio (kopbal)
Daniel van Vliet (intikker)
Mario Gianfiglio
Danny Wenink
Abel Bormans (penalty)
Daniel van Vliet
Daniel van Vliet
Pascal Franken

20 april 2019 14:30

Vaalen, K. van (Karel)

Opstelling

Een uitslag die geheel normaal leek, de 1 - 3 winst van Oegstgeest bij Koudekerk. Immers de fusieploeg is nog volop in de race om een, vervangende, periode en staat nu op de tweede plaats welke daar recht op geeft. De thuisploeg staat enigszins roemloos op een negende plaats en laat wisselvallende resultaten zien.

Maar juist de wisselvalligheid kon het gevaar in zitten, in Oegstgeest had Koudekerk zomaar kunnen winnen want pas laat in de wedstrijd wist de thuisploeg het verschil te maken. Hoe anders was het vandaag, Alleen al in de basis waren er bij Koudekerk vijf andere namen te zien en op de bank spelers die voornamelijk in het tweede elftal hun kunsten laten zien. Gevolg is dat er ook veel spelers op een positie komen te spelen die niet de meest voor de hand liggend is. Dat Huig-Jan Heeringa uit een grotere vijver kan vissen dan Ronald Rosdorff maakte vandaag het verschil. Ook bij Oegstgeest ontbraken de nodige mensen maar zeker in de eerste helft was daar weinig van te merken. Koudekerk nam wel het initiatief en kreeg via Yvar de Groot en Sven Beelt wel de eerste kansen maar na twintig minuten waren het de bezoekers die de score opende. Lars van Bommel kon voorgeven en Mario Gianfiglio kon binnen koppen. Het was een moment in de wedstrijd waarin het spelbeeld kantelde. toch duurde het tot vlak voor rust eer de bezoekers zich weer serieus melde voor de goal van Roy Dorrepaal. Daniel van Vliet maakte dankbaar gebruik van de ruimte die hij kreeg en schoot de 0 - 2 binnen. Nu was het leed voor Koudekerk met 0 - 2 nog wel te overzien maar scheidrechter Karel van Vaalen kende ruim extra tijd en in de laatste secondes van deze extra tijd was het de Daan van der Zwet die de bal uit een corner ongelukkig op zijn ar, kreeg en hoewel er geen tegenstander in de buurt was kende van Vaalen een strafschop toe. deze werd door Abel Bormans binnen geschoten waarna van Vaalen gelijk voor de rust floot.

Bij het begin van de tweede helft was Sven Beelt vervangen door Christian Vergunst, de spits had te veel last van de warmte en kon niet verder., Bas van Heerdt schoof door naar de spits. Als spits had van Heerdt al snel de kans dicht bij een goal maar keeper Rick van der Kaay was attent en net op tijd zijn goal uit om van Heerdt van scoren af te houden. Niet veel later was het Fabian Roosenbrand die net over schoot. Koudekerk rammelde duidelijk aan de goal van Van der Kaay en een goal hing in de lucht. Die goal kwam van de voet van kenan Cetinkaya, de jonge middenvelder was het eindpunt van een fraaie aanval en de steekbal van Ruben van den Berg was precies goed voor cetinkaya om van der Kaay te passeren. Zo leek Koudekerk weer in de wedstrijd te komen. Toch lukte het niet om echt door te drukken, Rosdorff wissel;de verdediger Tobias Hakkaart en bracht met Brian Middelkoop een extra aanvaller. Het leverde wel een paar kleine kansen op maar geen goals. De beslissing leek te vallen toen van Baalen de bal voor de tweede keer op de stip legde toen Dorrepaal in botsing kwam met Danny Wenink, waarbij het er wel heel erg op leek dat Wenink doorging op Dorrepaal  en niet andersom. Maar van Vaalen was er van overtuigd dat het een strafschop was en trakteerde de Koudekerk keeper ook nog op geel. Dat Bayram Özcan vervolgens zijn inzet zag worden gestopt door Dorrepaal leek gerechtigheid.  Maar de tijd leek te kort voor Koudekerk om nog iets te redden, wel,kreeg het nog de kans op een treffer toen van Vaalen een overtreding zag in een duikelpartij van invaller Dave van den Berg en weer de bal op de stip. Bas van Heerdt nam als aanvoerder zijn verantwoordelijkheid, alhoewel hij alles behalve fit was en eigenlijk rijp was voor een wissel. Gevolg was dat de inzet redelijk eenvoudig kon worden gekeerd door van der Kaay. Hierna maakte van Vaalen een einde aan deze wedstrijd en blijft Oegstgeest in de race voor de nacompetitie en kan Koudekerk terug kijken op een redelijke wedstrijd waarin het zich zeker na rust wist te revancheren voor de eerste helft.

Koudekerk heeft nu twee zaterdagen rust en gaat op 11 mei op bezoek bij Aarlanderveen, deze ploeg wist zich vandaag zeker te stellen van het kampioenschap en zo zal er alleen voor de eer worden gespeeld.