Koudekerk voelt zich bestolen

Danny Wenink
Harm Jaap Boerma
Adil Harouffi (penalty)
Bob den Hollander (volley)

1 december 2018 14:30

Mourabit, N.

Opstelling Koudekerk 1

Na afloop ging het maar weinig over de nederlaag die Koudekerk had geleden, het mikpunt van de bezoekers was scheidsrechter Noudin Mourabit. De invaller leidsman haalde zich de woede op de hals door de thuisploeg in de slotfase te belonen met een strafschop voor een duikpartij en het veelvuldig wapperen met kaarten waarvoor twee voor Ruben van den Berg waardoor de bezoekers ook nog de slotfase met een man minder moesten afmaken. Met een man minder moest koudekerk toestaan dat Bob den Hollander de 2 - 1 achter Tony van Ooi schoot waardoor de ploeg met lege handen achter bleef.

Het was duidelijk dat de technische staf van koudekerk hun huiswerk goed hadden gedaan. Niet te veel druk zetten en vooral kijken hoe je je positie achterlaat. het leverde de thuisploeg de nodige moeite op en het mocht keeper Peter Messemaker dankbaar zijn dat het niet binnen een kwartier op een grotere achterstand stond dan de 0 - 1 die er al na vier minuten op het bord stond. Sander Schmand liet de doelman kansloos toen hij op de rand van de zestien meter de balvoor de voeten kreeg na een voorzet van Yvar de Groot. Daarna was diezelfde Schmand gevaarlijk en kon Messemaker zijn inzet maar net keren, de rebound van Kenan Cetinkaya ging via de hand van Messemaker en de lat over. het eerste echte gevaar voor de thuisploeg kwam via Joep van Tulder. De spits, die vele jaren voor koudekerk uitkwam, ging voor eigen succes en schoot uit moeilijke hoek op de buitenkant van de paal. Zo was het een echte wedstrijd waarin Koudekerk zich zeker liet zien. De thuisploeg nam in de loop van de eerste helft een overwicht maar moest op zijn hoede blijven, zo had Daan van der Zwet de pech dat Messemaker nog een handje achter zijn inzet kreeg. Aan de andere Kant was het Tony van ooi die meerdere keren zijn ploeg overeind hield. Voor de keepers was het een wedstrijd waarin beide zich konden onderscheiden.

De rust zal voor beide even welkom zijn geweest om even op adem te komen. Bij Koudekerk bleef aanvoerder Bas van Heerdt achter en werd vervangen door Daniel wildschut. Koudekerk bleef dus gokken op de lopers achter Giovanni Lancel die in de spits als aanspeelpunt moest dienen en hiel Ruben van den Berg, terug na vakantie en een blessure, nog op de bank. Naarmate de tijd voorderde leek het een gok te zijn die goed uit ging pakken. De rentree van Van Den Berg kwam na driekwart wedstrijd, Lancel ging naar de kant. Ondertussen ging de tijd voor de thuisploeg steeds meer dringen, immers bij verlies zou de achterstand op koploper Aarlanderveen zeven punten worden. dus werd alles uit de kast gehaald. Bob den Hollander kwam als aanvaller extra in het veld voor Daniel van Vliet en deze wissel ging de thuisploeg meer brengen dan het op had gehoopt. Met nog tien minuten te spelen zocht Den Hollander het been van Fabian Roosenbrand en liet zich opzichtig vallen. De pedant fluitende Mourabit legde de bal op de stip tot verbazing van de thuisploeg en hiermee de woede van koudekerk op zijn hals halend. De scheids die het iritatiepunt bij de thuisploeg al dicht aan het naderen was door zijn verbale acties in het veld toonde in twee minuten geel aan een stuk of wat koudekerk spelers en toen de bal op de stip lag schoot Adil Harouffi de bal achter Van Ooi. Nog geen drie minuten later moest Koudekerk met tien man verder na een tweede gele kaart voor Ruben van den Berg en toen vlak daarna Den Hollander de 2 - 1 achter van Ooi schoot was bij koudekerk de moed naar de schoenen gezakt. Het voelde zich zwaar benadeeld door de leidsman die in het totaal acht kaarten trok, allemaal voor Koudekerk.

Na afloop was er zelfs bij de thuisploeg verbazing over de leiding. Meerder spelers hadden zich verbaasd hoe makkelijk zijn de strafschop kregen en over het strooien van Mourabit kon men zich ook moeilijk in vinden. Acht kaarten, je zou bijna aan een veldslag denken.

Peter Messemaker vond wel dat men zich bij koudekerk zich niet al te druk moest maken. Jullie hebben een goede ploeg en dat gaat echt wel komen aldus de doelman die vaak beslissend was voor zijn ploeg.

Koudekerk zakt in de grote middenmoot twee plaatsen en ontvangt volgende week Football factory. Winst tegen de hekkensluiter in bijna noodzakelijk om deel uit te blijven maken van de middenmoot. Winst kan zomaar inhouden dat je drie of vier plaatsen klimt.