Koudekerk onmachtig na domme rode kaart

S.V. Kickers '69 1

Mike Straathof
Pascal Broers (schot)
Jeroen Straathof (schot)
Bas Witkop
Bart van Velzen
Tijs van der Hoorn (vrije trap)
Jeroen Straathof
Ronny Mollers
Pascal Broers
Ricardo Buskermolen

16 maart 2019 14:30

Heemskerk, M.

Opstelling

Waar trainer Ronald Rosdorff vorige week het nog had over de slechtste wedstrijd die hij ooit had gezien kon hij vandaag een stuk meer tevreden zijn over zijn elftal. Niet dat het een punt opleverde want een oer domme rode kaart voor Ruben van den Berg maakte het Kickers een stuk gemakkelijker en de bezoekers gingen er dan ook met de punten vandoor.

Met Bas van Heerdt en Fabian Roosenbrand terug in het elftal was Koudekerk stukken beter als wat het de week ervoor had laten zien. Niet dat het maar even de punten kon pakken tegen Kickers maar het veldspel oogde in ieder geval een stuk beter. De eerste helft ging redelijk gelijk op en waren de meeste mogelijkheden voor de thuisploeg. Mogelijkheden wel te verstaan want kansen vielen er in de eerste helft, mede door de straffe wind die dwars over het veld stond, nauwelijks te noteren. Dat de rust zonder doelpunten werd ingegaan was dan ook geen verbazingwekkende stand.

Na de rust gebeurde er genoeg, helaas voor de thuisploeg aan de verkeerde kant. Al snel na de thee opende de bezoekers de score toen Pascal Boers uit de rug van zijn verdediger weg liep en Roy Dorrepaal kansloos liet. Dorrepaal verdedigde de Koudekerkse goal nadat Tony van Ooi vorige week in de slotfase zijn scheenbeen brak. Niet lang daarna voorkwam Dorrepaal dat de bezoekers op 0 - 2 kwamen door diezelfde Broers te stuiten. Maar nog voordat Koudekerk zich echt kon herpakken kreeg het de tweede tegenvaller te verwerken toen dissident Ruben van den Berg vol doorging op zijn tegenstander. Scheidsrechter Mitchell Heemskerk trok "slechts" geel. Maar omdat van den Berg vijf minuten daarvoor ook al geel had ontvangen mocht hij voor de derde keer dit seizoen voortijdig de kleedkamer opzoeken. en hiermee zijn ploeg weer eens zwaar dupeerde Ronald Rosdorff reageerde direct door Jorin Roosenbrand door te schuiven en achterin met drie verdedigers te gaan spelen. Maar toen de bezoekers al snel na het wegsturen van Van den berg de tweede treffer scoorde was het duidelijk dat Koudekerk de derde nederlaag op rij zou moeten incasseren. Met het inbrengen van Sven Beelt en Daniel Wildschut probeerde Koudekerk nog een punt te redden maar dat bleek ijdele hoop. Het kreeg zelfs nog een derde treffer te incasseren door een vrije trap van Tijs van der Hoorn. Dat er voorafgaand aan deze vrije trap een zuivere handsbal over het hoofd werd gezien was tekenend voor de wedstrijd.

De derde nederlaag op rij voor Koudekerk heeft nog geen gevolgen voor de stand, al heeft Rosdorff het idee dat er nog iets te halen al uit het hoofd gezet. De rest van het seizoen moeten we maar gebruiken om te kijken of we automatismen terug kunnen krijgen was de korte reactie van Jorin Roosenbrand.

Volgende week speelt Koudekerk uit bij Hazerswoudse Boys, het zal Koudekerk er alles aan gelegen zijn om eindelijk weer eens punten te pakken.