Meerburg voetballend beter maar Koudekerk pakt de punten

Meerburg 1

Duuk v/d Meer (kopbal)
Jonathan Sierat (e.d.)
Ramon Weijers
Jeffrey v/d Ven
Nils Slingerland
Yannick Filippo
Barry Verboom (schot)

16 februari 2019 14:30

Wijnands, R

Opstelling

Beide trainers waren het over een ding eens, Meerburg had het beste  van het spel gehad en verdiende, op basis van de veldverhouding, de punten. Maar voetbal is nou eenmaal niet altijd eerlijk en zo was het Ronald Rosdorff die na afloop met een grote glimlach rondliep. waar er bij Alex Redel een zuur lachje vanaf kon.

het was een prima middagje om op het sportpark "aan de Gruttolaan"te vertoeven. niet alleen vanwege de twee ploegen die misschien niet de mooiste wedstrijd maakte maar wel vanwege de goals en niet te vergeten het mooie weer wat maakte dat er een lekker gevuld sportpark was. Die toeschouwers zagen twee ploegen die van meet af aan lieten merken dat zij de drie punten wilde. De thuisploeg opende furieus, Ricardo van Rijswijk, als verassing op de linkerspits positie neergezet, stormde naar voren en kogelde de bal in de linkerhoek. Daarmee doelman Patrick Bom kansloos latend. Lang kon de thuisploeg niet genieten van de voorsprong. Duuk van der Meer kopte al snel de gelijkmaker achter Tony van Ooi en toen stonden er pas tien minuten op de klok. Na de gelijkmaker was het vooral Meerburg wat gevaarlijk was. De thuisploeg had het geluk dat shirtje trekken door scheidsrechter Rens Wijnands niet was waargenomen en niet veel later was het van Ooi die zijn ploeg op de been hield door een inzet van Nils slingerland te keren. Daarvoor was de thuisploeg al ontsnapt na een misser van Denny Jan scheurwater die voor een vrijwel leeg doel de bal niet in het net kreeg. Toch scoorde Meerburg nog een keer voor de rust. Jonathan Sierat wilde de bal van Yvar de Groot onderscheppen en zag tot zijn grote verbijstering de bal achter zijn eigen doelman verdwijnen. Zo ging de thuisploeg de rust in met een voorsprong waar het de handen mee mocht dicht knijpen.

De tweede helft was nauwelijks begonnen toen Bryan van delft de wedstrijd in het slot had kunnen gooien maar voor open doel miste de spits. De grootste kansen in de tweede helft waren lange tijd ook voor de bezoekers. Zo hadden Duuk van der Meer en Barry Verboom de kans om de gelijkmaker achter van ooi te schieten maar ontbrak het aan zuiverheid. Dat de gelijkmaker zou vallen leek een kwestie van tijd en die tijd met nog twintig minuten te spelen. In een fase waarbij het vooral heen en weer schieten was kreeg Verboom de bal voor de voeten en geheel vrijgelaten schoof hij de bal binnen. Op dat moment waren de bezoekers gevaarlijk met de lange bal waar Koudekerk geen antwoord op wist. Uit een lange bal viel ook de vijfde goal van de middag, maar wel voor de thuisploeg. Van Rijswijk ging achter die bal aan en kreeg hem voor waar Yvar de Groot hem vol op de pantoffel nam en zijn zevende competitie treffer binnen te schieten. Meerburg moest nu risico nemen en ging achterin een op een spelen. Dat hield wel in dat men achterin een risico nam en Koudekerk maakte daar goed gebruik van want Yvar de Groot gaf Bryan van Delft de kans op de beslissing en van Delft nam die dankbaar aan om vervolgens de frustratie van vier maanden blessureleed van zich af te gooien. Het had voor Koudekerk nog mooier kunnen zijn als het de ingevallen A-junior Sven Beelt was gelukt om Bas van Heerdt te bereiken maar een Meerburg voetje zat net in de weg. Het kon Koudekerk niet zo schelen, de drie punten waren binnen en dat ze misschien niet verdient waren maalde niemand om. Wat Meerburg zichzelf kon verwijten was dat het de kansen niet afmaakte. Ze hebben er geneg gehad. Ronald Rosdorff was tevreden met de uitslag. minder met het getoonde spel. We hadden veel moeite met de lange bal en daar om kregen we teveel kansen tegen en konden we zelf niet genoeg aan voetballen toekomen. Alex Redel kon ook niet anders dan concluderen dat Koudekerk doeltreffender was geweest. Ze hebben misschien vijf of zes kansen gehad, als je er dan vier maakt....

Koudekerk blijft op de zevende plaats met een punt achter op de volgende tegenstander Floreant. Winst volgende week in Boskoop houd dus in dat het een plaatsje klimt.