Meerburg en Koudekerk houden elkaar in evenwicht.

Meerburg 1

Christiaan Laan
Ramon Weijers
Richard Versteden (intikker)
Joeri van der Voort
Jonathan Sierat

4e klasse A

10 november 2018 14:30

Hooyer, M

Opstelling Koudekerk 1

Het treffen met Alex Redel heeft Koudekerk een punt opgeleverd, een punt waardoor Koudekerk nu de derde plaats deelt met LSVV.  Het punt was maximaal haalbaar volgens een toch wel tevreden Ronald Rosdorff die weer had moeten puzzelen met zijn opstelling.

Winst had Koudekerk alleen op de derde plaats gebracht maar het zat er eigenlijk geen moment in. De wedstrijd was zeker niet goed te noemen. het duurde dan ook even eer er wat viel te beleven voor een der doelen. Moet gezegd worden dat het doel waar er iets van gevaar voor was het doel was waar Tony van Ooi de nul wilde houden. Koudekerk had in de eerste helft het geluk dat Ayem Mizab tot twee keer toe faalde in de afwerking, had Mizab scherper geweest had de thuisclub het voor rust al kunnen beslissen. Wat Koudekerk daartegen over stelde voor de rust was niet al te best, voetballend was het niet zo slecht alleen doelkansen creëren lukte totaal niet. Giovanni Lancel kreeg bij Koudekerk weer de kans in de spits maar kon weinig gevaar stichten, de enige keer dat er een moment met mogelijkheden was zag de spits de opkomende Yvar de Groot over het hoofd en daarmee ging er wellicht een mogelijkheid verloren.

Na de rust was het in elk geval iets beter. Beide ploegen wilde de drie punten bijschrijven en zochten ook naar de mogelijkheden. Dat bleek ijdele hoop want het merendeel van de aanvallen strandde in goede bedoelingen. We nam de thuisploeg meer de overhand en kreeg het wat kansen. De openingstreffer mocht Koudekerk echter volledig bij zichzelf zoeken. het linker verdedigingsblok bij Koudekerk was compleet uitgespeeld en Richard Versteden werd volledig over het hoofd gezien en kon zo bij de tweede paal de thuisploeg op voorsprong zetten. Zo leek het er lange tijd op dat Koudekerk de derde plaats uit het hoofd kon zetten tot het moment waarbij er en communicatie fout zat tussen Meerburg doelman Patrick Blom en een van zijn verdedigers. De te korte terugspeelbal kon worden opgepikt door Yvar de Groot die met een lob een punt redde voor zijn ploeg, heel even leek het erop dat Mark van Diemen de bal nog wist te redden maar scheidsrechter Hooyer keurde de goal goed. De Groot melde na afloop ook dat de goal zeker zat. Hij lag met zijn noppen bijna in het net, aldus de routinier die nu vier goals in drie wedstrijden op zijn naam heeft staan. "Een gelukkig punt in een spuuglelijke wedstrijd"werd de wedstrijd kort samengevat.

Alex Redel vond na afloop dat zijn ploeg meer had verdient, bij rust moet je gewoon voor staan. Maar omdat je zelf te weinig scoort laat je vandaag de punten liggen. Ronald Rosdorff vond dat zijn team had geprobeerd om wel te voetballen maar dat er teveel spelers waren die niet hun beste spel haalde, maar dan moet je gewoon tevreden zijn want er zat wel spanning op .

Het behaalde punt is genoeg om, op doelsaldo, de derde plaats te pakken. Volgende week gaat Koudekerk op bezoek bij Woubrugge en heeft het de hoop weer wat spelers kan opstellen die vandaag afwezig waren.