Nederlaag met een zwarte rand

Roodenburg 1

Imrane Taib
Youssef Bardaa
Youssef Bardaa (schot)
Abdelhak Bouchnaffa (intikker)
Hakim Bouhchlal
Youssef Bardaa (schot)

4e klasse A

9 maart 2019 14:30

Windt, van der R.

Opstelling Koudekerk 1

De eerste wedstrijd in de derde periode werd een forse nederlaag voor Koudekerk. Het is de laatste kans om nog iets van het seizoen te maken voor de ploeg van Ronald Rosdorff. Maar het was de slechtste wedstrijd van het seizoen volgens de oefenmeester die er niets meer van snapt wat zijn ploeg liet zien op sportpark Noord.

Koudekerk en Roodenburg zijn ploegen waar het in het verleden nog wel eens heet van de naald wilde gaan. Dit seizoen is dat compleet ander. Toch begon het gedonder na een klein kwartier in de eerste helft. Voorafgegaan door een bliksem, dus scheidsrechter Jaap van der windt liet beide ploegen inrukken naar de kleedkamer. Tien minuten later was het noodweer wat gaan liggen en kon er weer worden gevoetbald, of wat daar voor door moest gaan want met de vaak harde wind en en matig veld was goed voetbal haast onmogelijk. Koudekerk kwam na een half uur spelen via Jorin Roosenbrand op een voorsprong die op dat moment wel terecht was. Dat mocht de ploeg vasthouden tot de rust.

Na de rust leek het wel of er een ander Roodenburg stond, of een ander koudekerk? Roodenburg zat er kort op en Koudekerk had daar moeite mee. De gelijkmaker was een ongelukkig moment achterin via een kluts verdween de bal achter Tony van Ooi. Diezelfde van ooi ging niet vrij uit bij de tweede Leidse treffer. een afstandschot liet de keeper van zijn borst stuiteren en Hakim bouhchlal was attent en schoot de thuisploeg naar de voorsprong. Na deze treffer nam Koudekerk meer risico, het wisselde verdediger Tobias Hakkaart voor Sven Beelt en bracht hier mee een extra spits. Beelt bracht gelijk wat spirit in de ploeg door fel door te gaan op Roodenburg keeper Mike Armitage en verdiende hier een hoekschop mee die niets opleverde. Maar het leek wel of Koudekerk even opleefde. Maar het bleek al snel dat Koudekerk niet in de wedstrijd zat en er ook niet in kon komen. Te veel spelers waren of niet in vorm of speelde gewoon onder de maat was de conclusie van de Koudekerk trainers. Die zagen ook Sidney de Schepper uitvallen met een, op het oog, stevige blessure. De schepper werd vervanger door de volgende 18 jarige. Jan Bogaards maakte zijn debuut en is hiermee de zevende jeugdspeler die zijn opwachting maakt in het eerste elftal. Doordat Koudekerk aanvallend meer risico nam, centrum verdediger Jorin Roosenbrand was ook meer voorin te vinden, nam de ploeg een risico achterin en daar maakte de thuisploeg gebruik van. Abdelhak Bouchnafa maakte gebruik van die ruimte maar zag zijn inzet gekeerd door Van Ooi maar in de rebound was het Youssef Bardaa die zijn tweede treffer va de middag binnen schoot en de wedstrijd besliste., In de slotfase liep Koudekerk nog meer schade op toen van Ooi hard in aanraking kwam met een tegenstander en ook niet verder kon. Omdat er al drie keer was gewisseld zou Koudekerk de wedstrijd met tien man moeten uitspelen en een veldspeler op de goal maar scheidsrechter van der windt vond het wel genoeg en floot de wedstrijd af.

Koudekerk verliest meer dan drie punten, het zal afwachten worden hoe zwaar de blessures van Van Ooi en De schepper zijn. Volgende week ontvangt Koudekerk Kickers, een wedstrijd die punten op zou moeten kunnen leveren. Al gaat Rosdorff er vanuit dat zijn ploeg geen echte rolmeer speelt op de ranglijst. Wijn moeten gewoon elke week proberen onze best te doen en er het beste uit halen. Cengiz Dönmez Had een goed gevoel. Koudekerk dacht dat de winst in Koudekerk door Koudekerk als een incident was afgedaan. Vandaag hebben we laten zien dat dat niet zo was. Voordeel voor ons was dat we op echt gras konden spelen Het is de eerste keer dat wij zes punten pakken van Koudekerk. Aldus een tevreden trainer, die veel bekende tegen kwam bij de bezoekers uit zijn tijd als trainer van Koudekerk 2.