Koudekerk sluit wisselvallig seizoen af met winst.

Zevenhoven 1

Ruben Plaisier (schot)
Robert Mooren (schot)
Sjoerd Zuidervliet
Yvar de Groot (intikker)
Ruben Plaisier
Lars Jansen
Raymond Wens
Leon Kampman
Robin leliveld (e.d.)
Nick Vis
Robert Mooren (afstandschot)
Bart Verlooij
Patrick Verzijl

4e klasse A

25 mei 2019 14:30

G.H. (Gerhard) Frikken

Opstelling Koudekerk 1

Koudekerk heeft met de winst op Zevenhoven het seizoen afgesloten op de achtste plaats, dat was dan ook het enige wat er nog op het spel stond in dit treffen, buiten de eer uiteraard. Zelf winnen en S.J.C. moest verliezen, dat gebeurde en zo steeg Koudekerk nog een plaatsje en sloot het dit seizoen nog met een lekker gevoel af.

Uiteraard was en binnen het elftal van Koudekerk nog wel een prijs te verdelen. Die van topscoorder. Lange tijd leek Yvar de Groot dat te gaan worden maar door de vier treffers van Bryan van Delft vorige wek tegen SJC was het veerschil nog maar een treffer. Van Delft had zijn strijdplan ook al klaar "Yvar krijgt geen bal vandaag"was uit de mond van de spits te horen, voorafgaand aan de wedstrijd. Maar eenmaal aan de wedstrijd begonnen was daar weinig meer van te merken, al was van Delft wel heel duidelijk op zoek naar zijn treffer(s). Voor de rest was het een wedstrijd waar het er gemoedelijk aan toe ging. respect en sportief gedrag van beide kanten. aan alles was te merken dat er niets meer was te halen voor deze ploegen. het was dan ook jammer dat scheidsrechter Gerhard Frikken hier niet in mee ging. De man floot of het de champions league finale betrof en gaf vier keer geel, gelijk matig verdeeld over beide ploegen,  en zelfs een rode kaart in dit sportieve treffen. Buiten deze kaarten had Koudekerk de man niet mee. Bij de openingstreffer van Ruben Plaisier ging er een overtreding van Berry Peters aan vooraf die met twee handen in de rug van Fabian Roosenbrand duwde. het ontging Frikken en Koudekerk stond achter. Nu had Koudekerk deze schade snel hersteld, eerst was het Ruben van den berg die de gelijkmaker achter doelman Conner van heertum schoot en twee minuten later had van Delft zijn doelpunt te pakken en stond Koudekerk weer voor. Zo leek Koudekerk ook met een voorsprong de rust in te gaan maar met rollertje in de ruim bemeten extra tijd was robbert Mooren verantwoordelijk voor de gelijkmaker. Na de rust zag men bij koudekerk, die voor het eerst sinds mensenheugenis met dezelfde elf aan de aftrap kon verschijnen als de week ervoor,  Daan van der Zwet en Daniël Wildschut niet meer terug, hun vervangers waren Kenan cetinkaya en Ricardo van Rijswijk, die na zijn middenhandsbreuk terug was bij de selectie. Niet veel later kwam de afzwaaiende Christian Vergunst nog in het veld voor Tobias Hakkaart. Ondertussen gin de topscoorders strijd nog steeds door. Van Delft had meer dan eens de kans om nog wat treffers aan zijn totaal toe te voegen maar faalde regelmatig in de afwerking en met nog een half uur te pelen kreeg de spits hiervoor de rekening gepresenteerd. Ruben van den Berg nam snel en slim de toegekende vrije trap en zette zo Yvar de Groot vrij voor van Heertum. Zij het met enig geluk passeerde de groot de doelman en nam zo weer een goal voorsprong op van delft. Koudekerk kwam zelfs nog op 2- 4 toen Robin Lelieveld wat ongelukkig zijn eigen doelman veraste. Hiermee leek de wedstrijd gelopen maar met nog tien minuten te spelen kwam Ricardo van Rijswijk in duel met Lars Jansen, waarbij de laatste een overtreding maakte welke niet werd waargenomen door Fikken. Die nam wel iets waar in de beweging van van Rijswijk en trok een rode kaart voor de verdediger wegens natrappen. Zo moest Koudekerk nog even met tien man verder en werd het zelfs nog even spannend toen Mooren nog de 3 - 4 achter Roy Dorrepaal schoot. In de slotfase ging zelfs doelman van heertum mee naar voren maar het mocht niet baten want, hoewel Frikken ook nu weer ruim extra tijd toekende lukte het zevenhoven niet meer wat het in koudekerk nog wel lukte, in de slotfase een punt te pakken.

Koudekerk wint, neemt de achtste plaats over va S.J.C. en sluit een wisselvallend seizoen met twee gewonnen wedstrijden op rij nog met een prettig gevoel af. Ronald Rosdorff was zeker niet ontevreden. we hebben de laatste weken best aardig voetbal laten zien. We gaan nu de zomerstop in en hopen op wat versterking. Mocht dat lukken ziet de trainer nog potentie genoeg in zijn elftal. Zevenhoven Trainer Chris Snatersen was wat minder gelukkig. Nog niet eens met het verlies maar meer met het feit dat hij om diverse redenen op het laatste moment een aantal spelers zag af haken. Snatersen had het gevoel dat niet iedereen de juiste beleving heeft bij selectievoetbal. Koudekerk trainer Rosdorff kon dat alleen maar beamen.