Koudekerk verslaat Floreant en hervind aansluiting

Floreant 1

Jeffrey Hilgeman
Thijs van der Loo
Ruben Broers
Bruce Tol (intikker)
Ward van den Hoogen
Ward van den Hoogen
Robin Schreurs

4e klasse A

3 november 2018 14:30

M Numan

Opstelling

Drie rode kaarten, als je er niet bij zou zijn geweest vermoed men een stevig partijtje voetbal tussen Koudekerk en Floreant. Niets van dat was echter waar. In de slotfase trok scheidsrechter Numan drie keer rood zonder dat er iemand er iets van begreep.

Koudekerk  - Floreant was een wedstrijd van aan of afhaken voor beide ploegen en dat was een groot deel wel zichtbaar in de wedstrijd. Waar de gehavende thuisploeg er het beste van wilde maken na een paar tegenvallende resultaten wilde de gasten de zure nederlaag van een week eerder tegen Aarlanderveen wegspelen. De eerste schermutselingen eiste gelijk een slachtoffer. Scheidsrechter Numan maakte op ongelukkige wijze kennis met het imposante lichaam van Koudekerk spits Giovanni Lancel. De wedstrijd lag een minuut of vijf stil en met een fraaie pluk watten in de neus werd de wedstrijd hervat door Numan.  Het duurde even eer de wedstrijd echt los kwam maar eenmaal echt begonnen werd het nog een echte  wedstrijd met twee ploegen die wilde voetballen. . Koudekerk was de eerste die aanspraak kon maken op een treffer maar het was de paal die een treffer van Daniel wildschut in de weg stond. Niet veel later was het diezelfde Wildschut die de bal in de handen schoot van keeper Smeenk na goed werk van Tobias Hakkaart. Vlak voor rust was het dan wel raak. Yvar de Groot opende de score op aangeven van Daniel Wildschut. Op dat moment was het ook een verdiende voorsprong. De treffer was een opsteker voor Koudekerk wat al snel in de wedstrijd een tegenvaller moest incasseren toen Jordi Melchert zich geblesseerd moest laten vervangen. Melchert was na Bas van Heerdt, Bryan van Delft, Kenan Cetinkaya, Christian Vergunst en Ruben van den berg al de zesde speler die zich in de lappenmand melde. Het tekende de spelers die er wel stonden hoe zij zich vandaag lieten zien. Tot grote tevredenheid van Ronald Rosdorff dier vandaag weer een ploeg had gezien die ervoor wilde gaan. "We kunnen heel lang praten over de jongens die er niet zijn, maar daar winnen we geen wedstrijden mee. Ik heb het liever over de jongens die er wel zijn en die hebben het prima gedaan." Al zal Ronald nog wel even wat minder tevreden op de stoel hebben gezeten toe de bezoekers ineens op gelijke hoogte kwamen. Niet scherp achterin bij een dood spelmoment en ineens stond Bruce Tol vrij voor Tony van Ooi en was het gelijk. Juist op dat moment toonde Koudekerk het stukje inzet waar hun trainer het over had. Ondanks dat Floreant door wilde drukken en het erop leek dat dit ook ging gebeuren was daar ineens Yvar de Groot die op een ongelofelijk fraaie manier was weggestuurd door Sidney de Schepper die zijn tweede treffer binnen schoot en zijn ploeg weer op voorsprong zette. Koudekerk weer op voorsprong en dat met nog tien minuten te spelen. Floreant zette alles op alles en Koudekerk verdedigde met alles wat het in zich had. Even leek het weer gelijk te worden toen Martijn Schreuder de gelijkmaker op de schoen dacht te hebben maar Jorin Roosenbrand zette zijn ijzersterke wedstrijd nog wat meer kracht bij door met een perfecte tackle de gelijkmaker te voorkomen.  Toch zat diezelfde Roosenbrand met een beteuterd gezicht na afloop voor de kleedkamer. In de slotfase had de verdediger twee keer geel gezien in een fase waarin de verder prima fluitende Numan het ven kwijt leek te zijn., Gevolg was dat zowel Roosenbrand als Floreant speler Ward van den Hogen een dubbele gele prent te zien kregen en voortijdig konden vertrekken. Direct na het eindsignaal was er ook nog direct rood voor Robin Schreurs die verhaal ging halen bij Numan. Die fase was een smetje op een wedstrijd die niet altijd goed was maar zeker wel vermakelijk en waarin Koudekerk met een goed gevoel van het veld stapte.

Na afloop roemde Ronald Rosdorff de teamspirit, die heb ik een aantal weken gemist en ondanks dat we een aantal belangrijke spelers missen we toch een goede wedstrijd spelen. Het is alleen jammer dat we de vorige twee wedstrijden onnodig punten hebben laten liggen.

Koudekerk vind weer aansluiting bovenin, het staat nu op een vierde plaats en bij winst volgende week in de inhaalwedstrijd bij Meerburg komt de ploeg zelfs op de derde plaats.