Koudekerk kan ranglijst vergeten na nederlaag bij Floreant

Floreant 1

Robin Schreurs
Luuk Speijer (schot)
Jeffrey Hilgeman (schot)
Frank de Bruijn (schot)
Gregory Schmeenk
Kees Wognum
Martijn Schreuder
Timo v/d Zijden
Robin Schreurs
Jeffrey Hilgeman (solo)
Luuk Speijer
Larsse Verbeek

23 februari 2019 14:30

Bongers, M.

Opstelling Koudekerk 1

Was er vooraf nog enige hoop bij Koudekerk op een goed resultaat tegen Floreant en de mogelijkheden op de ranglijst om nog mee te doen om de nacompetitieplaatsen, lijkt het erop dat de nederlaag bij Floreant het laatste beetje hoop heeft weggeschoten.

De bank bij de bezoekers gaf al aan hoe het ervoor stond met de selectie van Ronald Rosdorff.  Maar lieftst acht speler waren om uiteenlopende redenen niet beschikbaar. Het vrije weekend wat dit weekend zou zijn had de dunne selectie nog verder uitgedund. Zo vond men op de bank drie spelers die nog in de onder negentien mogen uitkomen, een speler uit het tweede en wisselkeper Roy Dorrepaal. Bleven er tien spelers over die men regelmatig opgesteld worden. Tien? Ja tien want de basiself werd compleet gemaakt door Mike van Velzen die normaal in het derde acteert. Meevaller was dan weer dat het bij Floreant niet veel beter was gesteld met de selectie dus konden beide trainers elkaar de hand schudden. Het leverde in ieder geval een open wedstrijd op waarbij het een half uur over en weer ging. Al snel was de eerste kans voor de thuisploeg dat via Frank de Bruijn de score dacht te openen maar Tony van ooi wist dat met een reflex te verhinderen. Het antwoord van Koudekerk kwam van Mike van Velzen middels een kopbal die door Gregory Smeenk onschadelijk werd gemaakt. Zo hielden de ploegen elkaar vooralsnog in evenwicht. Kregen beide ploegen kansen om te scoren maar bleken de keepers vandaag lastig te passeren. De kentering in de wedstrijd kwam na de openingstreffer van Floreant. Luuk Speijer won het duel van Christian Vergunst en Van Ooi was kansloos. Voor Koudekerk leek dit een mokerslag want binnen een tiental minuten was het 3- 0 voor de thuisploeg.

In de rust bracht wisselde Ronald Rosdorff Davy Roeloffs, die geen grip kon krijgen op de snelle Martijn Schreuder, voor Ian van Asch. Van Asch ( Zoon van oud eerste elftal speler Peter van Asch) is daarmee alweer de zesde speler die dit seizoen zijn debuut maakt in de hoofdmacht die nog in de jeugd mag uitkomen. Daan van der Zwet verhuisde naar de linkerkant en mocht zich met Schreuder gaan bezig houden. Gedurende lange tijd gebeurde er weinig noemenswaardig binnen de lijnen tot een kwartier voor tijd. Brian van delft werd licht aangetikt door Robin Schreurs maar voor scheidsrechter Manuel Bongers genoeg om de bal op de stip te leggen en de ongelukkige Schreurs, die voor rust al gel had gezien, met een tweede geel voortijdig te laten douchen. Bij Koudekerk ontbreekt Jordy Melchert dus Ricardo van Rijswijk de taak om weer enige hoop in de Koudekerse ploeg te schieten. Bij Floreant stond ondertussen jeugd keeper Kees Wognum in het doel na een blessure bij Smeenk. En Wognum liet zich gelden, pakte de bal van Van Rijswijk. Later zou Ronald Rosdorff dit de beslissing in de wedstrijd noemen. Gaat die bal erin sturen we Jorin naar voren en gaan we pompen, maar dat had nu geen nut meer. Het werd voor Koudekerk nog erger want in de slotfase incasseerde het nog een vierde tegentreffer toen Jeffrey Hilgeman de buitenspelval omzeilde en zijn tweede van de middag binnen schoot.

Koudekerk lijkt een rol van betekenis te kunnen vergeten, al weet je het maar nooit in deze competitie. Het ziet de achterstand op Floreant oplopen naar vier punten en voelt de hete adem van Hazerswoudse Boys en SJC in de nek. Na een week rust gaat Koudekerk op bezoek in Leiden bij Roodenburg. Hopelijk zijn er dan weer wat meer spelers beschikbaar.

Na afloop gaf Ronald Rosdorff aan de ranglijst maar te laten schieten, we moeten maar vergeten nog voor de bovenste plaatsen te gaan. Enige winst van vandaag was de invalbeurt van Ian van Asch. Waarmee blijkt dat we met de jeugd de laatste jaren gewoon goed bezig zijn geweest. Ian van Asch is de elfde jeugdspeler in anderhalf jaar tijd die zijn debuut maakt in het eerste elftal van Koudekerk.