Koudekerk kan dubbel vergeten na nederlaag tegen Zoetermeer

FC Zoetermeer 1

Tristan Scannel (intikker)
Ali Boussaboun (penalty)
Houssie El Zeryouh
Yvar de Groot (afstandschot)
Jeroen Corstanje
Romar Schut
Dennis Warremans
Danny Dogger
Lando van Duyn
Samir Oulhani
Houssie El Zeryouh (corner)

Groep 2 41

8 september 2018 14:30

Opstelling

Een zure nederlaag, vond Ronald Rosdorff na afloop van de thuiswedstrijd tegen Zoetermeer. Een goal in de laatste minuut deed Koudekerk de das om, dat die goal direct uit een corner werd gemaakt maakte het nog zuurder. Toch was de Koudekerk trainer niet ontevreden.

Ook deze week miste Koudekerk een handvol basiskrachten, toch speelde de thuisploeg, op de eerste twintig minuten na, niet onverdienstelijk. Het was alleen jammer voor de thuisploeg dat het in die periode twee tegengoals kreeg te verwerken. De eerste was een schot van Houssie el Zeryouh die door keeper Mitchell Goudkuil niet kon worden gepakt. De bal die vol effect was geschoten kwam zo voor de voeten van Tristan Scannel en het was voor de spits een koud kunstje om de score te openen. De tweede tegentreffer viel uit een strafschop waarbij scheidsrechter Vincent Nugteren de woede op de hals haalde van de Koudekerk spelers toen El Zeryouh het contact zocht met Fabian Roosenbrand en zich fraai liet vallen, Nuchteren tuinde er met open ogen in, de lachers op zijn hand krijgend. Oud prof Ali Boussaboun kende geen moeite vanaf elf meter. Maar Koudekerk herstelde zich, kwam redelijk snel weer terug in de wedstrijd toen Yvar de Groot op aangeven van Bryan van Delft de aansluitingstreffer achter Zoetermeer doelman Wesley Teeuwisse  kopte en nog voor de rust was het wederom de Groot die na een fraaie aanval de gelijkmaker binnen schoot. Tot zover was er gelijkenis met de wedstrijd van vorige week waarin Koudekerk ook van een achterstand nog voor rust terug kwam in de wedstrijd.

De tweede helft begon Koudekerk goed, kreeg kansen en het was Bryan van Delft die Koudekerk op voorsprong had moeten brengen. Maar keeper Teeuwisse wist de inzet van van Delft te keren en hield zijn ploeg overeind. Naar mate de tweede helft voorderde namen de bezoekers weer de overhand. Onder aanvoering van Boussaboun drong het Koudekerk terug op eigen helft. Het deed dit echter zonder uitgespeelde kansen te creëren. Koudekerk leek zo op een gelijk spel af te steven. in de extra tijd kregen de bezoekers nog een corner en bij Koudekerk vraagt men zich nu nog af hoe het mogelijk was dat de bal zo in èèn keer in het doel verdween. Tijd om nog iets terug te doen was er niet meer van vrijwel direct na deze goal floot van Nugteren af.

Een zure nederlaag vond Rosdorff die een Koudekerk had gezien waar hij tevreden over was. Mede door zes afwezigen hadden we het de eerste twintig minuten lastig. Maar een kleine omzetting en we konden ons in de wedstrijd knokken. We hebben degelijk gespeeld en weinig weggeven. Voor de komende tijd ziet de oefenmeester het wel positief in, een leuke competitie en we zien wel hoe het loopt. Als we compleet zijn kunnen wij een heel vervelend ploegje maken was de afsluiting van de Koudekerk trainer.