Koudekerk verliest meer dan alleen de wedstrijd tegen Celeritas

RVC Celeritas 1

Dylan Durban (schot)
Ayaaz Mokiem (solo)
Dylan Durban (penalty)
Virgil Huncks (intikker)

Groep 2 41

1 september 2018 14:30

Ditz, R

Opstelling Koudekerk 1

Een Koudekerk wat een hand vol spelers al miste bij aanvang van de wedstrijd leed niet alleen een 4 - 2 nederlaag maar zag ook nog eens vier speler voortijdig het veld verlaten met blessures waarvan de ernst zich nog moet laten zien.

De eerste vijfentwintig minuten was het de thuisploeg wat zich zou hebben verbaasd over het feit dat het niet met 2 of 3 -0 voorstond. Koudekerk zonder Bas v/d Heerdt, Chris Vergunst, Ruben v/d Berg, Jorin Roosenbrand en Brian van Delft was zoekende en de thuisploeg zat er fel op. het schortte echter aan zuiverheid bij het afmaken. De openingsgoal in de zesentwintigste minuut was terecht, maar wel te danken aan gestuntel in de Koudekerk defensie waar Tony van ooi en Sidney de Schepper elkaar niet begrepen en een klunzige tegengoal tot gevolg want de inzet van Dylan Durban had eenvoudig kunnen worden voorkomen. Niet snel daarna was de 2 - 0 een feit toen Ayaaz Mokiem geen strobreed in de weg werd gelegd en langs een stuk of vijf Koudekerks liep om vervolgens ook Tony van ooi te omspelen. het leek toen al en gelopen wedstrijd. Bij Koudekerk was ondertussen Jordy Melchert al vervangen door Daan van der Zwet. Maar ineens sloeg de wedstrijd om. Een schot van Daniël Wildschut werd gekraakt maar kreeg daardoor een draai mee die keeper Bulent Özcan te machtig was. Koudekerk leek terug in de wedstrijd. Helemaal toen een minuut later Sidney de Schepper naar het gras werd getrokken en scheidsrechter Ricardo Ditz de bal op de stip legde. Met Jordy al uitgevallen nam Ricardo van Rijswijk de verantwoordelijkheid. Hij liet Özca kansloos en Koudekerk stond geheel onverwacht weer op 2 - 2. Zo ging men ook de rust in.

Na rust keerde Sidney niet meer terug. Bij de aanleiding tot de strafschop had hij een schouderblessure opgelopen. Tobias hakkaart was zijn vervanger. Met de tweede helft maar nauwelijks begonnen moest Ronald Rosdorff al zijn derde wissel toepassen toen kenan cetinkaya zich verstapte en niet meer verder kon. Mitchell Goudkuil, die als reserve keeper mee was, was zijn vervanger als aanvaller. Met nog een kwartier te spelen kreeg de thuisploeg een gelukkige strafschop mee. Mucahit Torun zocht hat been van een verdediger en liet zich gemakkelijk naar de grond gaan en Ditz tuinde er in. Strafschop voor de thuisploeg en Dylan Durban liet zich dit buienkansje niet ontnemen. Koudekerk speelde toen al enige tijd met tien man omdat Yvar de Groot niet meer verder kon na een charge van Ahmad Zahib. het was ook de doodsteek in de wedstrijd, de spaarzame kansen die Koudekerk kreeg werden vakkundig afgevlagd door de Celeritas vlagger die, naar men vermoed zijn roots in Scheveningen had liggen. De vierde Rijswijkse treffer had alleen nog waarde voor een doelsaldo. Hij kwam op naam van Virgil Huncks.

Koudekerk verliest meer dan de wedstrijd, volgende wek speelt het thuis tegen Zoetermeer. Ook voor de beker. het is even afwachten hoe de ziekenboeg zich hersteld. De enige winst van vandaag is dat er met de nieuwe jongens wel potentieel is.