Koudekerk 5 - ARC 15

Enes Camdzic

Koudekerk - ARC

Het vijfde
en de weg naar de dubbel

v.v. Koudekerk 5  -  sv A.R.C. 15; ruststand 3-1; eindstand 4-3

Afgelopen zaterdag stond de wedstrijd tegen ARC 15 op het programma. Deze tegenstander was al bekend door de confrontatie in de beker, enkele weken geleden. Die wedstrijd werd uiteindelijk met 5-1 gewonnen, maar het team uit Alphen was toch sterker dan deze uitslag doet vermoeden.

Voorafgaand aan deze wedstrijd waren Michiel, Bart en Barry aanwezig op het complex van Alphia om de concurrentie te bekijken. Alphia moest namelijk tegen Sportlust voetballen, twee teams die ook hoog op de ranglijst staan. Bij een 3-0 ruststand voor Sportlust, wisten de ‘razende reporters’ genoeg en gingen met voldoende informatie terug naar Koudekerk.

Doordat Hanno nog steeds geblesseerd is, Rob en Steven zich hadden afgemeld en Marcel en Leon meededen bij het vierde, had het vijfde maar 12 man tot haar beschikking. Toch kon er een behoorlijk team aan de aftrap verschijnen: op doel Thomas, de achterste linie bestond uit Rick, Joost, Bart en Henry. Het middenveld werd gevormd door Gertjan, Mike, Michiel (c) en Gert-Jan en voorin stonden Niels en Barry. Peter stond de eerste helft wissel en hanteerde de vlag.

Dat ARC een behoorlijk team heeft, bleek wel in de beginfase. Al vrij snel verdween een afstandsschot onhoudbaar voor Thomas in het doel: 0-1. De wedstrijd was amper begonnen of het vijfde keek al tegen een achterstand aan. Het was het eerste tegendoelpunt in een thuiswedstrijd en het eerste tegendoelpunt na vijf ‘clean sheets’ in de competitie. Gelukkig waren de boys door dit vroege doelpunt wel meteen wakker en vlot combinerend werd het doel van ARC gezocht. De grootste kans was voor Gertjan. Door een mooi balletje van Barry stond Gertjan oog in oog met de keeper van ARC. Helaas wist hij deze mooie kans niet te verzilveren. Na ongeveer een half uur spelen kreeg het vijfde een vrije trap. Terwijl ARC bezig was de boel te organiseren, zag Barry dat Mike diep ging aan de rechterkant. Met een slim steekballetje werd Mike bereikt en Mike had vervolgens een goede voorzet op Niels die de bal prima binnengleed: 1-1.

Vijf minuten later was het weer raak. Joost veroverde de bal op het middenveld en met een perfecte pass stuurde hij Michiel de diepte in. Oog in oog met de keeper hield Michiel het hoofd koel en met binnenkant voet plaatste hij de bal keurig in de hoek: 2-1. Vlak voor de rust lag de bal alweer achter de keeper van ARC. Het vijfde kreeg diep op de helft van ARC een ingooi. Deze belandde in de voeten van Barry en met een mooie beweging werd de verdediger uitgespeeld en de bal werd langs de keeper geschoten: 3-1. Hierna floot Enes Camdzic voor de rust.

Onder het genot van een bakkie thee en een plakje cake met slagroom werd in de rust de gebruikelijke wissel doorgevoerd: Peter voor Gertjan.

Blijkbaar was de slagroom zuur, want wat de jongens van het vijfde lieten zien in de tweede helft was een titelkandidaat onwaardig. Er werden nauwelijks kansen gecreëerd en het middenveld was in handen van ARC. Het wachten was dan ook op een doelpunt van ARC en die viel uiteindelijk. Een schot werd half geblokt en kwam bij een ARC speler in de voeten.

Op dat moment stak Gertjan de vlag omhoog wegens buitenspel. Enes trok zich hier niets van aan en liet doorspelen, waardoor de ARC speler een vrije doortocht had naar Thomas: 3-2. De protesten hielpen niet.

Hierna creëerde het vijfde wat kansjes, maar de eindpass was telkens niet goed. Toch werd de marge uiteindelijk weer vergroot naar twee doelpunten. Barry zette goed door aan de linkerkant van het veld en de verdediger van ARC kon niets anders dan een overtreding maken in het strafschopgebied: penalty! De strafschop werd vervolgens uitstekend ingeschoten door Michiel: 4-2.

Het vijfde dacht de buit binnen was, maar ARC rechtte de rug en ging op zoek naar de aansluitingstreffer. Die kwam er ook. Om onbegrijpelijke redenen mocht een speler van ARC vanaf de rechterkant zomaar het strafschopgebied inlopen en op Thomas afgaan. Omdat hij verder niemand tegenkwam, kon hij de bal vervolgens in het doel werken: 4-3.

Gelukkig was de tijd voor ARC te kort om nog een keer aan te zetten en zo behaalde het vijfde een zwaarbevochten overwinning. Door deze overwinning is het vijfde ‘Herbstmeister!!

Volgende week staat de bekerconfrontatie met DSO op het programma en is het aan het vijfde de taak om de droom van de dubbel levend te houden.

Speciale dank gaat deze week uit naar Annemieke (u weet wel, de vrouw van die hele gezellige barkeeper) die uw verslaggever afgelopen vrijdag getrakteerd heeft op een heerlijk biefstukje met brood.

Tot volgende week!

Henkie Stift

Volgende wedstrijd: zaterdag 19 dec, 14.30 uur, v.v. Koudekerk 5 - DSO 14 (beker)