verdient punt voor Koudekerk bij van Nispen

Van Nispen 1

Pieter-Koen van der Plas (intikker)
Assist: Jeroen Koot

Mannen, 1, 3e klasse A

5 mei 2018 15:00

O. Moussaoui

Opstelling Koudekerk 1

Goed was het zeker niet wat Koudekerk liet zien bij van Nispen, inzet was er zeker wel en dat het een punt opleverde was verdient. Dat was ook wat Ronald Rosdorff let weten na afloop, zeker na de domper van vorige week stond de spanning er bij veel spelers op en als je dan ook nog de nodige sterkhouders mist maakt dat de prestatie alleen maar groter.

Het had een pikstart kunnen zijn voor Koudekerk, al binnen vijf minuten had Wessel Bakker een steekpass op aanvoerder Fabian Roosenbrand. Die zag broer Jorin in de zestien meter opduiken maar zijn voorzet was net te scherp voor de spits om zijn zevende competitietreffer achter doelman van Hensbergen te schieten. Het had een droomstart geweest voor het geplaagde Koudekerk, buiten Wessel Bakker was er ook een basisplaats voor Jeroen Koot, dit alles had te maken met het ontbreken van een zestal spelers die met blessures en schorsingen aan de kant zaten. Het is de rode draad die door het seizoen loopt bij Koudekerk, het hele seizoen zijn er spelers om diverse redenen afwezig. het is de ploeg nog niet gelukt om twee wedstrijden in de zelfde formatie te starten. Als trainer zou je er gek van worden. Het waren vandaag ook spelers die rust hadden kunnen brengen in de gespannen ploeg van de bezoekers. Door de uitslag in Leiden waar Zwammerdam wist te winnen van de studenten was een punt noodzakelijk om niet onder de rode lijn terecht te komen. De thuisclub was al zeker van nacompetitie en speelde daar ook naar. Het liet de bal gemakkelijk rond gaan en hat iets van "het komt wel goed". Ondanks dat het bij Koudekerk verdedigend goed stond lukte het mar zelden om zelf gevaarlijk te worden, slordig balverlies en verkeerde beslissingen waren daar debet aan. het was dan ook een opluchting dat de rust zonder doelpunten werd gehaald.

Na rust was het niet veel beter en toen de thuisploeg toesloeg op het zeldzame moment dat men bij Koudekerk niet scherp was achterin leek het gebeurd te zijn met de bezoekers. Bij Koudekerk kwam Marvin Kraan voor de moegestreden Wessel Bakker en werd Jeroen Koot naar de aanval gedirigeerd. Ondertussen was bij de thuisploeg het ook op aan het raken, slechts één wissel en één keer trainen leek de ploeg op te gaan breken. Koudekerk kreeg steeds meer ruimte om te voetballen en maakte daar gebruik van . Jeroen Koot gooide de bal voor de goal en nu was Jorin Roosenbrand wel op de juiste plaats om de gelijkmaker achter van Hensbergen te schieten. In de resterende tijd leek Koudekerk zelfs nog de drie punten te willen pakken, het kreeg daar ook de kansen voor maar ook nu maakte men de verkeerde keuze op het verkeerde moment. Zo zag men de kans om in de counter met vier tegen twee de bal nog bij een tegenstander te krijgen. Het bleef duz bij de puntendeling waar men bij Koudekerk niet ongelukkig mee was.

Na afloop kon Ronald Rosdorff zijn ploeg complimenteren met de getoonde inzet, na de domper die de ploeg vorige week kreeg te verwerken is dit iets waarmee we vooeruit kunnen. Aanvoerder Fabian Roosenbrand beaamde dat het niet allemaal even goed was. De op het middenveld spelende Roosenbrand zal er alles aan doen dat zijn ploeg zich handhaaft."Ik heb me vandaag het snot voor de ogen gelopen en zal dat nog drie wedstrijden moeten doen."  We spelen gewoon nog drie finale`s was het slotwoord.

Koudekerk blijft elfde, ziet Zwammerdam nu boven zich en L.S.V.V. onder zich. Volgende week speelt Koudekerk de eerste van de drie finale`s die het nog moet spelen. D.W.O. komt dan op bezoek aan de Gruttolaan.