Rijnland sterker dan Koudekerk in eerste L.A.V. Cup wedstrijd.

Rijnland Zo 1 (zon)

L.A.V. Cup

21 november 2017 20:00

Opstelling Koudekerk 1

Rijnland 1 - Koudekerk 1, dat was het affiche maar beide ploegen waren verre van compleet. Zowel Ronald Rosdorff als Rijnland trainer Paul Pikaar gebruikte de wedstrijd in de l.a.v. cup om spelers rust te geven en om te kijken hoe spelers het doen die normaal niet op het eerste briefje staan.

Bij Koudekerk was het Roy Dorrepaal die het doel verdedigde en hiermee zijn debuut maakte in het eerste elftal. Voor Sidney de Schepper was het, na zaterdag de eerste minuten in het tweede te hebben gemaakt, kijken hoe het ging na zes weken van blessure leed. verder waren er de nodige spelers die helemaal niet of maar gedeeltelijk zouden spelen. Immers zaterdag wacht D.W.O. en hoe leuk zo een toernooitje ook is.... de competitie is belangrijker. Wat niet wilt zeggen dat beide ploegen het ,maar lieten lopen. De thuisclub bleek sterker. Vooral voor de rust was het verschil merkbaar. Al duurde het nog wel tot halverwege de eerste helft eer de score werd geopend. Voor Roy Dorrepaal betekende het wel dat het eerste echte schot op doel gelijk een tegengoal betekende want Dorrepaal was kansloos na defensief geschutter bij zijn verdediging. Doordat Rijnland zich aanvallend vaak liet foppen door de Koudekerkse buitenspelval leek de schade voor Koudekerk beperkt, maar in de slotminuut was het Jeroen Koot die bij een terugspeelbal zijn tegenstander over het hoofd zag en die de bal zo in de voeten schoof. Dank u wel was het antwoord en 2 - 0 bij rust.

Na de rust kwamen Stan Kraan en Jay Langejans in het veld en later in de wedstrijd was Kevin Veltman die nog een half uurtje kon maken. Sidney de Schepper hield het na een uur voor gezien en richt zijn pijlen op D.W.O. De wedstrijd had verder niet zo veel om het hand. Dorrepaal verbaasde zijn medespelers met de uittrappen die tot ver in de 16 meter bij Rijnland belanden, iets wat binnen de familie niet tot verbazing strekt. Rijnland volharde in buitenspel lopen en zo leek het bij  2-0 te blijven tot de scheidsrechter het welletjes vond en dat buitenspel maar tijdelijk afschafte. Het betekende nog een derde treffer in het voordeel van de thuisploeg. die hiermee de wedstrijd won, iets waar niets op viel aan te merken. Zij waren gewoon sterker. Voor Koudekerk, dat maakt zich op voor de volgende competitiewedstrijd en de L.A.V. cup vind zijn vervolg op 19 december. in Lisserbroek is het dan Kagia - Koudekerk