Koudekerk JO9-2 - Woerden F3

Woerden F3

F-Pupillen (najaar), F2, 5e klasse 03

9 oktober 2010 8:45

Na onze volle winst uit 3 wedstrijden moest en onze jongens vandaag op eigen veld aantreden tegen een nog onbekende tegenstander; Woerden F3. Deze jongens hadden 1x gewonnen in de competitie, dus we zouden best wel weer iets leuks kunnen doen op deze vroege zonnige zaterdagmorgen.

Zonder Felix, maar met Kyle weer in de ploeg ging onze F2 er meteen vol tegenaan en was het spel in de beginfase oogstrelend. Dit leek wel klein-Barcelona! De trainingen van Cedric, Jay, Jide en Eddy beginnen echt z’n vruchten af te werpen want er werd echt goed overgespeeld, gepast en vrijgelopen door onze helden. Al in de 2e minuut leverde dit een corner voor Biko op, die goed werd ingeschoten door Mick. 1-0.

Koudekerk bleef dit mooie spel volhouden en diverse kansen volgen. Toch moest keeper Jordy ook al vroeg in de wedstrijd in actie komen, en redde prachtig een bal van een Woerdense aanvaller.

Onze Messi’s bleven aanvallen en na een mooi actie van Mick aan de zijlijn kreeg Gino de bal recht voor het doel voor z’n verkeerde voet. Gino bedacht zich echter geen moment liep behendig om de bal heen zonder te worden aangevallen en schoot met zijn favoriete linkerbeen mooi langs de keeper. 2-0.

De rest van de 1e helft leverde nog 2 handen vol kansen voor onze aanvallers, Biko schoot nog op de paal, maar de bal wilde er even niet meer in.

In de rust kregen onze mannen lof van de coach, maar werd natuurlijk ook verteld wat er nog beter kon. Dat was niet veel deze keer. In de 2e helft ging Koudekerk dus weer op zoek naar het doel van de Woerdenaren, en wederom vond Mick dit doel al snel met een mooi hard schot. 3-0.

Gedurende de 2e helft werd ons klein-Barcelona wel een beetje moe, en ging het Pasen niet meer zo vlekkeloos als in het begin. Toch kwamen onze aanvallers – nu ook met Jordy die de keeperstrui had gewisseld met Stan – nog regelmatig voor het doel van de tegenstander. Halverwege de 2e helft raakte Gino de bal weer goed met z’n linker en passeerde opnieuw de goalie. Dylan kreeg na een paar mooi acties buitenom, nu de bal zomaar vrij voor het doel op z’n rechter schoen, maar schoot over. Even later stond goaltjesdief Gino weer op de goede plaatst een scoorde z’n 3e van deze ochtend.

De laatste 10 minuten liepen onze spelers op plekken waar ze normaal niet lopen, Stan redde nog een paar keer goed op de doellijn, maar even waren onze spelers de aanwijzingen van coach Michel vergeten. Dit leverde wel de laatste goal van de dag op. Justin, onze wederom zeer betrouwbare verdediger liep opeens voorin te voetballen, schoot op doel en verraste de Woerdense keeper in de korte hoek. 6-0.