Koudekerk JO11-2JM - ROAC E1

ROAC E1

E-Pupillen (najaar), E2, 5e klasse 02

9 oktober 2010 9:45

Zaterdag was het ideaal weer voor een mooi potje voetbal. Lekker zonnetje, t-shirtje langs de lijn, ’s middags de derby van het eerste tegen Hazerswoudse Boys; alle omstandigheden voor een leuke voetbaldag waren aanwezig.

Onze jongens van de E2 moesten aantreden tegen het altijd lastige ROAC uit Rijpwetering spelend in de schitterende paars-witte tenues.

Vandaag missen we Ian, als vervanger hebben we Jay uit de F1 weten te strikken.

We vallen deze wedstrijd terug op ons oude vertrouwd systeem: 1-2-3-1 door de jongens zelf de omgekeerde kerstboom genoemd.

Zo ziet de beginopstelling er uit: Pim op doel, Lars en Wessel achterin, Thom, Cedric en Joost in het midden en Jay als spits.

Koen begint als wissel en zal spoedig invallen.

Het begin van Koudekerk is goed, o.l.v. Jay wordt direct al druk gezet op de Ripse verdedigers. Ook zijn er de nodige kansen voor de onzen maar helaas hebben Joost, Jay en Thom geen geluk in de afwerking.

Langzaam knokken de Rippers van ROAC zich terug in de wedstrijd, de eerste drie aanvallen van Ripse kant leveren evenzoveel doelpunten op 0-3!

Een mislukte aftrap van Koudekerk levert zelfs een 0-4 ruststand op.

Helaas kunnen we de stand in de 2e helft niet meer in Koudekerks voordeel ombuigen. Aan de inzet ligt het niet maar soms moet het ook een beetje meezitten.

Koen scoort nog wel de Koudekerkse eretreffer na een goede actie en dito voorzet van Joost.

ROAC loopt daarna nog via simpele, goed uitgespeelde goals uit naar liefst 1-8.

De uitslag is weliswaar ietwat geflatteerd maar niet geheel onverdiend.

Als we met deze inzet en dit combinatiespel door blijven gaan is het slechts een kwestie van tijd voordat wij onze eerste overwinning in deze poule gaan halen.

Tot slot een bedankje voor Jay, ondanks de nederlaag hebben we toch van je genoten.