Koudekerk 2 met dubbele 3 punter de winterstop in.

Sportlust '46 3

Mannen, 2, 3e klasse C

9 december 2017 12:30

Opstelling Koudekerk 2

Koud, sneeuw en regen, dat met een gure wind. Weinig inspirerende ingrediënten voor een voetbalwedstrijdje dus. Toch moest Koudekerk 2 deze zaterdag naar Woerden voor de wedstrijd tegen Sportlust 3. Daar aangekomen bleek dat de wedstrijd werd gespeeld op een veld dat lag weggestopt achter de kantine, tegen het parkeer terrein. dus ook sfeerloos en dat met deze weersomstandigheden

Door de afgelasting van het eerste bij van Nispen kon Dennis Bos weer eens over een meer dan volwaardig elftal beschikken. Zo konden  Sander Weijman en Michael Kneulman "gewoon"met twee mee.   Sterker nog, door ziekte en blessures waren Yvar de Groot, Jeroen Koot en Fabian Roosenbrand doorgeschoven en was Ruben v/d Berg weer terug uit tropische oorden om zijn eerste minuten weer te maken. Sportlust bleek een ploeg met ervaring. Waar bij Koudekerk de 30 jarige Stefan de Wit en Michael Kneulman de oudste waren, bij Sportlust was je met 30 jaar een jonkie. Gemiddelde leeftijd was ruim 32 jaar. Dat was in het begin van de wedstrijd ook merkbaar. de thuisploeg liet de bal makkelijk rondgaan en liet het loopwerk over aan Koudekerk. dat Koudekerk in deze fase niet tegen een achterstand opliep was te danken aan het gebrek aan scherpte bij de thuisploeg. Scherpte was er wel bij Yvar de Groot, halverwege de eerste helft reageerde de Groot goed op een lange bal van Stefan de Wit en kopte vallend de bal langs keeper Jurgen Wesseling. Een opsteker voor Koudekerk dat gelijk beter tegenstand gaf en zelfs nog enkele kleine kansen kreeg om nog voor de rust de voorsprong te vergroten. Zo zagen Mitchell Goudkuil en Bryan Middelkoop en doelpoging stranden voor de bal de doellijn was gepasseerd.

In de rust werden er een aantal wissels ontdooid, Ruben v/d Berg, Fabian Roosenbrand en Seb Westdijk namen de plaats in van Bryan Middelkoop, Jelle Vergunst en Daan van Tol. het was niet meer dan logisch dat het een positieve impuls gaf aan Koudekerk. Ruben stuurde van achteruit de ploeg naar voren en Koudekerk nam het initiatief over van de thuisploeg. Dat resulteerde in een aantal kansen. Dave v/d Berg schoot naast en was ook keeper Wesseling een paar keer de redding voor de thuisploeg. Dat de tweede Koudekerkse treffer zou vallen was een kwestie van tijd. Die kwam na een scrimmage waarbij Jeroen Koot de bal ontving en zich goed vrij draaide. Het schot daarna was Wesseling te machtig en Koudekerk leek hard op weg naar drie punten. De beslissing viel toen er nog twintig minuten moesten worden gespeeld. Stefan de Wit schoof door en leek de derde Koudekerkse treffer op zijn voet te hebben mar de paal stond dit in de weg, de bal stuiterde terug het veld in waarna het voor de goed meegelopen Yvar de Groot een koud kunstje was om de definitieve beslissing binnen te schieten. In de resterende tijd probeerde Sportlust nog wel de hatelijke nul van het scorebord af te schieten maar het gebrek aan scherpte bleef de thuisploeg parten spelen. toen het zelfs voor een vrijwel leeg doel niet lukte was dat het sein voor een prima fluitende scheidsrechter Rietveld om zijn clubgenoten uit hun leiden te verlossen en floot hij af.

Na de winst tegen Zwammerdam een week eerder nu drie punten tegen Spotlust. Het geeft Koudekerk even lucht op de ranglijst waar het op een zevende plaats de winterstop in gaat. Met twee punten voor op Zwammerdam en drie op Floreant en Reeuwijk. Alleen Leider Dirk Jansen bleef herhalen dat de onnodige nederlaag tegen Oudewater (Koudekerk gaf in minder dan tien minuten een 1 - 0 voorsprong weg en verloor met 1 - 2)  het er nog veel beter had kunnen uitzien. Iets wat men niet kan ontkennen.

Koudekerk hervat de competitie op 10 februari tegen CVC Reeuwijk om een week later Gouda te treffen. Gezien de ranglijst moet het mogelijk zijn om ook in deze wedstrijden punten te pakken.