Koudekerk pakt 3 verdiende punten tegen W.D.S.

WDS 1

Daan van der Zwet (afstandschot)
Mark Venhuis (penalty)
Hans Simon
Tom Wils
Assist: Rick Vogels
Tom Wils
Arjan de Vries
Lukas Voskuil
Rick van Vliet
Elwin van der Stigchel
Patrick Kamperveen (Trainer)

Mannen, 1, 3e klasse A

16 december 2017 14:30

Opstelling

De wedstrijden tussen Koudekerk en W.D.S. zijn met regelmaat een garantie voor veel doelpunten. Zo waren er de laatste jaren uitslagen van 7-2 en 6 -2 waren niet ongewoon. Nu is dit seizoen alles anders, beide ploegen krijgen veel goals tegen en scoren moeilijk. Dus wat het zou worden was niets over te zeggen.

De bedoelingen van beide teams waren snel duidelijk. Koudekerk mocht de bal hebben van W.D.S. De ploeg uit Driebruggen had in de beker hoofdklasser Nootdorp verast met een defensieve speelwijze en besloot dat maar door te zetten. Het verleide L.S.V.V. trainer Freek Jansen tot de uitspraak dat W.D.S. de eerste ploeg in de historie  was die zich ingroef tegen de studenten uit de sleutelstad. Vandaag was het niet zo erg wat de bezoekers lieten zien, al was het ook niet zo dat de ploeg van Patrick Kamperveen overliep van aanvallende bedoelingen. Koudekerk had wat goed te maken na de zeperd van twee weken eerder en liet dat ook merken. Het speelde offensief, maar wel vanuit controle. Dus gefaseerd druk zetten op de verdediging en het had al snel succes. Ruben van den Berg maakte de oversteek en bezorgde de bal bij Daan van der Zwet en probeerde het maar eens van afstand. Keeper Jan Boerefijn blunderde door de houdbare bal door zijn handen en benen te laten rollen. Een opsteker die zeker niet ongelegen kwam. Boerefijn maakte niet bepaald een zekere indruk en had alle geluk dat even later een corner die weer door zijn handen ging niet als doelpunt werd beoordeeld door scheidsrechter Smit. Iets wat achter de goal van Boerefijn een discutabel moment werd genoemd. Smit die vak daarna wel iets zag. Bij een corner zou Yvar de Groot hand hebben gemaakt het leverde de middenvelder geel op maar erger voor Koudekerk ging de bal op elf meter van Michael Kneulman. Mark Venhuis zag zijn inzet in eerste instantie nog worden gepakt door Kneulman maar was in de rebound wel trefzeker en Koudekerk kon weer opnieuw beginnen.

Na rust werd het meer een wedstrijd, mede door de wissels bij de bezoekers waarbij het de bedoeling was om meer steun te geven aan de altijd gevaarlijke routinier Laurens Uiterwijk. De geslepen spits had het zwaar maar wist regelmatig te ontsnappen aan de aandacht van de verdediging en bijna iedere voorzet leverde dan gevaar op voor de goal van Kneulman. Aan de andere kant was Koudekerk meer als team bezig. Veel meters werden er gemaakt en de inzet die ontbrak tegen Zwammerdam was er nu wel. Het leverde Koudekerk al binnen tien minuten na rust een vernieuwde voorsprong op.  Een voorzet van Rick Vogels werd bij de tweede paal door Jorin Roosenbrand op een geweldige manier afgemaakt.  Buitenkant rechts schoot Jorin de bal langs Boerenfijn in de lange hoek. Het bleek de beslissende goal in de wedstrijd, al moesten er toen nog bijna veertig minuten worden gespeeld. in de tijd waren er kansen, opstootjes en een weggestuurde trainer op. W.D.S. trainer Kamperveen betrad het veld tijdens een blessure behandeling en werd door Smit resoluut achter de afrastering gestuurd. Van achter de afrastering zag Kamperveen dat zijn ploeg nog een paar keer gevaarlijk werd maar Kneulman de grote sta in de weg was. Koudekerk kreeg nog een reuze kans om in de extra tijd een derde treffer te maken toen Jorin Roosenbrand invaller Wessel Bakker over het hoofd zag en de bal aan Rick Vogels gaf die vanuit een moeilijker positie over schoot. Het blek gelukkig voor Koudekerk geen gevolgen te hebben want kort daarna maakte scheidsrechter Smit een einde aan de wedstrijd en pakte Koudekerk drie heel belangrijke punten.

Na afloop was het een opgeluchte Ronald Rosdorff die trost was op zijn ploeg. Gevochten tot het einde en vandaag eindelijk wel de juiste spirit laten zien. Koudekerk gaat met een goed gevoel de winterstop in en zal de competitie op 27 januari hervatten met een wedstrijd bij Oudewater.