Koudekerk in vier minuten van iets naar niets

Be Fair 1

Giovanni Lancel (afstandschot)
Richard Nieuwdorp (schot)
Bas v/d Lugt (penalty)
Bas v/d Lugt (schot)
Martin Kuil
Robbert Willian de Quillettes
Martijn Kok (schot)
Richard Nieuwdorp
Juriaan Klaasen
Bas v/d Lugt (vrije trap)
Bas v/d Lugt
Michael Henos

Mannen, 1, 3e klasse A

7 oktober 2017 14:30

Opstelling

Blijkbaar had Koudekerk weinig geleerd van het treffen met de Leidse studenten een week eerder. Toen gaf de ploeg van Ronald Rosdorff in enkele minuten de wedstrijd uit handen. Vandaag in de thuiswedstrijd tegen Be Fair hadden de bezoekers vier minuten nodig om Koudekerk op de pijnbank te leggen en een 2 - 1 achterstand om te zetten in een 2 - 4 voorsprong.

Voor de eerste helft hield de wedstrijd gelijke tred met de eerste competitiewedstrijd tegen Blauw Zwart. De bezoekers hadden een overwicht en Koudekerk was dodelijk efficiënt met de mogelijkheden. Na 10 minuten was de thuisploeg voor de eerste keer aanvallend en leek het niet eens dreigend. Kevin Veltmanl kreeg de bal aan de zijlijn op een meter of twintig van de achterlijn maar zijn uithaal zette keeper Rick van Hattum in de goal van Be Fair lelijk in zijn hemd. Snoeihard verdween de bal achter de verbaasde doelman in het net. Be Fair leek op dat moment het kwijt te zijn en kreeg weinig vat op het spel van de thuisploeg. Koudekerk hield de linies kort en gokte op de lopende mensen. Zo kwam het ook op en 2 - 0 voorsprong. Angelo Roosberg was veel sneller dan zijn directe tegenstander en zijn voorzet werd door Veltman fraai binnen geschoten. Zo leek er geen vuiltje aan de lucht voor de thuisclub, mede doordat de bezoekers met grote regelmaat in de buitenspel val liepen. Dat de bezoekers weer terug kwamen in de wedstrijd had het grotendeels te danken vaan Scheidsrechter Lizzy van der Helm. De leidsvrouw negeerde het vlagsignaal van Mike Jansen ten onrechte en Richard Nieuwdorp schoot de aansluitingstreffer achter Michael Kneulman. Bij Koudekerk was op dat moment Sidney de Schepper al met een hamstringblessure vervangen door Rick Vogels, het uitvallen van de Schepper was na het wegvallen van Cedric Borgers in de warming up, ze afwezige Ruben van den Berg en de zieke Tony van Ooi een moment wat de puzzel voor trainer Ronald Rosdorff alleen maar groter maakte. Tel daarbij de tegentreffer vlak voor rust op en dan ga je als ploeg toch iets minder lekker de rust in als met een 2 - 0 voorsprong.

Na de rust stond er een ander Be Fair, het hield het veld breder en Koudekerk kreeg geen enkel van meer op de wedstrijd. Het was dan ook wachten op de gelijkmaker. Dat die uitbleef zo lang het duurde had Koudekerk in eerste instantie te danken aan Kneulman, de vervanger van de zieke van Ooi hield met een aantal fraaie reddingen zijn doel schoon. Ironisch genoeg was Kneulman schuldig aan de gelijkmaker. Na in eerste instantie nog redding te hebben gebracht op de inzet van Tom de Vos maakte de doelman een volkomen onnodige overtreding op Richard Nieuwdorp. Er restte van der Helm niets anders dan de bal op de stip te leggen en Bas van der Lugt faalde niet. Op dat moment waren er elf minuten gespeeld na de rust. Op het moment dat er vijftien munten waren verstreken in de tweede helft was de wedstrijd gelopen. nog geen minuut na de gelijkmaker was het wederom van der Lugt die Be Fair op voorsprong zette en bracht Martijn Kok de genadeslag toe door de 2 - 4 te scoren. Koudekerk had misschien nog terug kunnen komen in de wedstrijd als de inzet vanVeltman via de onderkant van de lat als over de lijn was beoordeeld maar ook daarin zat het Koudekerk niet mee. Er werd zelfs nog wat extra zout in de wond gestrooid door plaaggeest van der Lugt die met zijn derde treffer de wedstrijd definitief in het slot gooide. De schade voor Koudekerk had nog erger kunnen worden toen een counter door Angelo Roosberg met de noodrem werd onderbroken, hierbij werd hem een vroege aftocht met een rode kaart bespaard door van der Helm. De toegekende vrije trap leverde gelukkig niet nog meer schade op voor Koudekerk.  Het enige mooie moment voor Koudekerk was het debuut van Wessel Bakker, de 16 jarige zoon van oud spits Mark Bakker kreeg 20 minuten speeltijd als vervanger van Daniel Wildschut. Ondanks dat Bakker weinig balcontacten had liet hij wel zien dat het, vermoedelijk, niet zijn laatste optreden in de hoofdmacht zal zijn.

2 - 5 zijn de keiharde cijfers, Ronald Rosdorff zal de komende week hoofdpijn krijgen over hoe hij zijn ploeg aan het voetballen krijgt. Het gemak waarmee de ploeg vandaag werd overlopen zal de trainer zorgen baren. Gezien de twee komende uitwedstrijden bij Kagia en B.S.C.`68 zal de ploeg op moeten passen dat het niet in een negatieve spiraal terecht gaat komen.