Het zit Koudekerk weer niet mee tegen D.S.V.P.

DSVP 1

Nick Jense (intikker)
Joey van Wijk (schot)
Sander Alblas
Joey van Wijk
Bas van der Meide
Gerben van Rossum
Arjan Hoogendijk

Mannen, 1, 3e klasse A

4 november 2017 14:30

Opstelling Koudekerk 1

En weer stapte Koudekerk met lege handen van het veld. tegen D.S.V.P. werd er met 2 - 0 verloren van een ploeg die niet beter was maar het geluk had dat Koudekerk twee keer slordig was in de verdediging.

Na de vorige wee was er toch wel iets van optimisme te bespeuren na de goede wedstrijd tegen Soccer Boys, het leverde dan wel geen punten op maar het vertoonde spel was alleszins redelijk. Met het vooruitzicht dat de lijst met afwezigen wat zou inkrimpen was er reden voor voorzichtig positivisme. Maar dat viel zaterdag weer tegen. Chris Vergunst was dan wel weer hersteld maar daar stond tegenover dat Giovanni Lancel ontbrak door werkzaamheden,toen in de warming up Jordy Melchert met een blessure moest afhaken zal bij Ronald Rosdorff toch wel een gevoel van "why me"hebben gekropen. Toch begon Koudekerk  et goede bedoelingen aan de wedstrijd tegen een tegenstander die moest kunnen. Immers de thuisploeg had maar een punt meer en bij winst zou Koudekerk een flinke stap omhoog kunnen maken. De eerste kleine kansen waren dan ook voor Koudekerk . Maar ook nu was het bij de eerste kans voor de tegenstander raak. Rowi Nobbe maakte gebruik van het beetje te veel ruimte wat Daan van Randeraadt, hij nam de plaats in van Jordy Melchert, en de lage voorzet werd verdedigend door iedereen gemist. Bij de tweede paal was Nick Jense op tijd om de bal via de handen van Tony van Ooi binnen te schieten. Een tegenvaller voor Koudekerk die er een goeie vijf minuten later nog een kreeg te verwerken toen Jeroen Koot onnodig balverlies leed op het middenveld. Koudekek was op dat moment ver vooruit Joey van Wijk was te snel voor Richard van Heijningen, Tony van Ooi kon hem ook niet meer stoppen en de 2 - 0 stond op het bord.

Na de rust probeerde Koudekerk met Yvar de Groot, na 4 weken weer beschikbaar, in de plaats van Daan van der Zwet meer voorwaartse druk te zetten. De thuisploeg daartegenover vond het wel goed en beperkte zich voornamelijk tot het verdedigen van de voorsprong. Wat er ontstond was een wedstrijd die weinig om het hand had. Koudekerk ontbrak het vernuft om de wedstrijd weer een wedstrijd te maken. Jorin Roosenbrand kon in de spits weinig uitrichten door de korte dekking van de lange Lars Nomden en van de vleugels was ook weinig gevaar te zien. gevolg een tweede helft die zeer eentonige was. Koudekerk probeerde het maar kon het niet en D.S.V.P. keek toe en maakte zich niet druk. Even leek er nog spanning te komen toen de naar de spits gestuurde Richard van Heijningen vrij voor keeper Tom Benard opdook maar in plaats van af te leggen op twee vrijstaande ploeggenoten schoot van Heijningen zelf en ging de bal rakelings voorlangs de goal van de opgeluchte Benard. Dit was de kans om nog iets te forceren wanneer de bal er was ingegaan. nu was het duidelijk. Koudekerk staat weer met lege handen.

Volgende week speelt Koudekerk thuis voor de beker. K.M.D. komt dan op bezoek, daarna volgen wedstrijden tegen Leiden, D.W.O. en Zwammerdam. Dat zijn wedstrijden waar punten moeten worden gehaald wil het niet in een hele moeilijke situatie terecht komen. Het is dan ook te hopen dat de ziekenboeg wat rustiger gaat worden de komende weken.