L.S.V.V. `70 verziekt wederom Koudekerks feestje.

LSVV 70 1

Jiddo Doornebal (schot)
Thomas Loos
Paulus Egberts
Paulus Egberts (schot)
Guus van Kessel
Alen Stepjanovic
Jos van Beuningen
Jos van Beuningen
Alen Stepjanovic
Gerben Groenendijk
Leo Casteel
Jiddo Doornebal (schot)
Alen Stepjanovic (kopbal)

Mannen, 1, 3e klasse A

7 april 2018 14:30

R. parmessar

Opstelling

Alles stond klaar voor het feestje voor het tachtig jaar v.v.Koudekerk maar niet voor de eerste keer was het L.S.V.V.`70 wat dit niet het feest liet worden wat men in Koudekerk had verwacht. Al moet men bij Koudekerk de schuld niet bij de gasten zoeken maar zullen een aantal spelers het vooral bij zichzelf moeten zoeken.

Vorig seizoen verziekte de studenten het feestje waarin Koudekerk de periode dacht te pakken door met 0 - 3 te winnen. Vandaag vierde Koudekerk het tachtig jarig bestaan en wilde dat met drie punten vieren. Maar zo simpel ging dat niet, Koudekerk miste Ricardo van Rijswijk, Jordi Melchert en Jorin Roosenbrand door een schorsing na de kaartenregen bij Leiden en is Angelo Roosberg langdurig uit de roulatie. Rick Vogels maakte na vijf weken blessureleed zijn rentree als diepste spits. Koudekerk begon goed, het raakte de paal uit een vrije trap van Rick Vogels en Sidney de Schepper kreeg de rebound er niet in. Na tien minuten kwamen de studenten volledig onverwacht en uit het niets op voorsprong toen Jiddo Doornebal compleet vrij werd gelaten en Tony van Ooi kansloos liet. Daarna was het over en uit met het spel van Koudekerk. De studenten namen het spel helemaal over en had het van de Koudekerkse aanval weinig te duchten.

Nu was het regelmatig voorgekomen dat Koudekerk na de rust een stuk beter de kleedkamer was uitgekomen dan het er was ingegaan maar vandaag ging die vlieger niet op. Een aantal spelers zijn blijkbaar nog steeds van mening dat ze het beter weten en hun taken dan maar laten lopen.  Het leverde in ieder geval een wit hete doelman van Ooi op na afloop. En niemand kon de doelman hier ongelijk in geven. Dat de 0 - 2 viel was misschien nog ongelukkig te noemen. maar bij de derde en vierde Leidse treffer was de doelman lelijk in de steek gelaten door een aantal spelers. Achterin waren invallers Christian Vergunst en Marvin Kraan het nog een paar keer gelukt hun keeper te helpen maar bij deze twee treffers waren ook zij niet meer bij machten de aanvallers van de bezoekers te stoppen. Het was nog pijnlijker voor de thuisploeg dat het bijna een half uur met een man meer speelde. Het was Jos van Beuningen die liet zien dat niet alle studenten even slim zijn door binnen een minuut twee keer geel te ontvangen van de uitstekend leidende scheidsrechter Parmessar. Dit alles na een harde ingreep van Ruben v/d Berg op Tim van Luxemburg. v/d Berg kreeg hier geel voor, en mist volgende week de wedstrijd tegen Oudewater, maar van Beuningen ging verbaal over de scheef en Parmessar trakteerde de verdediger dus met een vervroegde gang naar de kleedkamer. Het hielp de thuisploeg dus niet. Typerend was dat pas na het inbrengen van Wessel Bakker er weer wat beleving in het Koudekerkse spel te zien was. het moet Ronald Rosdorff een doorn in het oog zijn geweest dat enkele van de spelers die je verwacht dragend te zijn de boel zo in de steek lieten en wanneer je dan ook nog commentaar levert op spelers die zich uit de naad werken en zich helemaal leeg spelen, iets wat de beide spitsen Rick Vogels en Kevin Veltman overkwam, wordt het tijd om eens een spiegel te pakken. Tim van Luxemburg had het bij het rechte eind na afloop. De centrale verdediger vond dat zijn ploeg vandaag een ploeg was en Koudekerk zeker niet. Zeker met een man meer kon Koudekerk geen grip krijgen. Bij  een 0 - 1 stand krijgt Sidney de Schepper de uitgelezen kans om de 1 - 1 binnen te schieten en nog geen minuut later is het 0 - 2. Daarna was het over. was de korte samenvatting vanuit het Koudekerkse kamp. Ronald Rosdorff heeft de komende week iets om over na te denken, al zullen sommige beslissingen niet eens zo moeilijk zijn. Het is alleen te hopen dat er wat spiegels zullen worden bekeken eer men de schuld bij een ander legt.

Volgende week komt Oudewater op bezoek aan de Gruttolaan. Koudekerk heeft dan wat goed te maken naar de supporters die zich na afloop toch maar in het feestje storten, al waren er heel wat minder vrolijke gezichten te zien.