Nederlaag met perspectief voor Koudekerk tegen Soccer Boys

Mannen, 1, 3e klasse A

28 oktober 2017 14:30

Opstelling

Dat de ene nederlaag heel anders kan voelen als de andere bleek zaterdag wel. Waar vorige week de nederlaag tegen B.S.C.`68 nog voor de nodige schaamte zorgde was er vandaag toch wel sprake van trots bij trainer Ronald Rosdorff. Tegen ongeslagen koploper Soccer Boys kwam zijn, gehavende, ploeg tot twee keer toe op voorsprong maar lieten de bezoekers op beslissende momenten zien waarom zij nog ongeslagen zijn.

Voorafgaand aan de wedstrijd stond Koudekerk stil bij het ontvallen van twee prominente ex-bestuursleden uit het verleden. Charles Devilee en Peter van Paassen waren bestuurslid in de periode dat Koudekerk in onderhandeling was over de verhuizing van de Kerklaan en hebben er mede voor gezorgd dat de plaatselijke club nu op het fraaie complex aan de Gruttolaan speelt. Beide heren overleden een dag na elkaar in de week voorafgaand aan Koudekerk - Soccer Boys en Koudekerk verloor twee club iconen. De minuut stilte was indrukwekkend en zo ook het optreden van de thuisploeg. Gehavend is de ploeg al weken, deze week kwam daar Ruben van den Berg nog bij. Ronald Rosdorff kwam donderdagavond op de training tot 11 spelers uit zijn oorspronkelijke groep en daar zat van den Berg nog bij. Zo zagen de toeschouwers zo maar "good old"Richard van Heijningen weer aan de aftrap verschijnen.  Dat opa"het kunstje nog niet is verleerd bleek wel in de vijfentachtig minuten dat hij in het veld stond. als verlengde van de trainers Rosdorff en Verweij gaf hij sturing en vulde perfect het plannetje van de trainers in. Soccer Boys stond erbij en keek ernaar zonder te weten hoe de Koudekerkse plannen te ontmaskeren. Fel op de bal en weinig ruimte weg geven was het devies. Voorafgaand aan de wedstrijd had Rosdorff de boel even op spanning gezet in de bespreking. "Ik weet dat ik een risico nam door op deze manier mensen op scherp te zetten. Blijkbaar had iedereen het balletje horen vallen"waren de woorden va de tevreden trainer na afloop. We hadden misschien wel meer verdient maar Soccer Boys is een goede ploeg. Koudekerk kwam niet geheel verassend op voorsprong toen Jeroen Koot het lukte om de vrijstaande Giovanni Lancel te bereiken. Lancel oog in oog met een keeper is een zekerheitje en ook nu liet de spits keeper Mark Heintjes kansloos. Zo ging Koudekerk met een voorsprong richting kleedkamer.

Voor Koudekerk was het nu zaak om de storm van de bezoekers te overleven. ondanks alle waarschuwingen lukte het de bezoekers te snel om eer op gelijke hoogte te komen. De in de rust ingebrachte Wilmar Zeelenberg kopte de gelijkmaker al snel achter de sterk keepende Tony van Ooi en Koudekerk kon weer opnieuw beginnen. Het kreeg al snel waar het op hoopte. Een snoeihard schot van Lancel kon door Heintjes niet worden geklemd en uit de scrimmage die daarop volgde kreeg Stefan v/d Berg de bal op de hand. Scheidrechter Obradovic was onverbiddelijk en legde de bal op elf meter van Heine. Jordy Melchert voltrok ver vonnis en schoot onberispelijk raak. Nu was het Soccer Boys wat opnieuw kon beginnen. Toen bleek ook waarom de ploeg nog zonder puntverlies boven aanstaat en Koudekerk net even te veel goals tegen krijgt. Binnen vijf minuten wist het twee keer onoplettendheid van het middenveld af te straffen.  Eerst was het Dion Zeelenberg die de gelijkmaker kon aantekenen en even later uit een vrijwel identieke situatie was het wederom Wilmar Zeelenberg die de koploper op voorsprong schoot. In het resterende kwartier deed Koudekerk er alles aan om nog een punt uit het vuur te slepen. Dat leek het ook te krijgen maar in de slotminuut zag Lancel zijn inzet net over de goal van de opgeluchte Heintjes gaan. De reactie van de Soccer Boys spelkers na het eindsignaal van Obradovic gaf de opluchting aan.

Soccer Boys Trainer Robert Lindhorst was na afloop eerlijk genoeg om toe te geven dat hij niet had verwacht een dermate lastige wedstrijd te krijgen. Tegen Kagia was het een stuk makkelijker, we hebben geluk gehad en hij prijsde zich gelukkig met de punten. Ronald Rosdorff was trots op zijn ploeg. "We hebben nu de volledige top drie al gehad, dus moeten we nu gaan kijken naar punten" Volgende week gaat de ploeg op bezoek bij D.S.V.P. en die ploeg is nog een groot vraagteken voor Koudekerk.