Koudekerk "slachtoffer"van sportieve plicht van van Nispen

Van Nispen 1

Ivo van der Vlugt (kopbal)
Bob Annegarn
Girma Segaar
Eyob Schoenmakers
Koen Viergever
Jeffrey Koemans (solo)
Jon-Joost Cornelissen (schot)

Mannen, 1, 3e klasse A

26 mei 2018 14:30

Hooijer, M.

Opstelling

Het slechts verzinbare scenario had Ronald Rosdorff het over na afloop van de wedstrijd tegen van Nispen. Een wedstrijd die Koudekerk verloor en nu zich zal moeten zien te handhaven door drie wedstrijden te winnen in de nacompetitie. de competitie die men had verwacht te kunnen ontlopen.

Dat had de club op eigenkracht alleen kunnen doen door winst thuis tegen van Nispen. Nu is dat geen eenvoudige opgave, maar van Nispen was zeker van een periode dus hoefden niet meer zo nodig. Niet dus, de vriendenploeg gaat de nacompetitie in en een tweede plaats in de eindstand zou een thuiswedstrijd betekenen dus waren de gasten niet van plan om cadeautjes weg te geven. De andere mogelijkheid was puntverlies van Leiden bij L.S.V.V. al werd daar geen rekening mee gehouden. Die hoop was er wel dat Zwammerdam het niet zou redden tegen Oudewater, die zaten in de zelfde situatie als van Nispen. Maar de ploeg uit Oudewater liet het lopen, Zwammerdam won met 0 - 4 en speelde zich zo veilig en bracht daarmee Koudekerk in de problemen. In Koudekerk hield men met angst en beven de standen op de andere velden in de gaten. En die waren niet positief. Dat was te merken in het veld. De gasten uit de Zilk lieten de bal makkelijk rond gaan en dat werd al in de twaalfde minuut beloond toen Ivo van der Vlugt geheel over het hoofd gezien werd en de openingstreffer achter Tony van Ooi kon koppen. Een doelpunt waar Koudekerk zeker niet op zat te wachten en even leek het erop dat de thuisploeg zich leek op te richten. Yvar de Groot zag zijn inzet gepakt worden door Sven van Hensbergen en Ricardo van Rijwijk koos ervoor om te schieten toen een over tal situatie zich aandiende. De grootste kans was voor Jorin Roosenbrand maar zijn kopbal werd op een onbegrijpelijke manier voor de lijn gekeerd door Jeffrey Koemans. Aan de andere kant liet Tony van Ooi maar weer eens zien in uitstekende vorm te verkeren door een inzet van Jan -Joost Cornelissen te pakken die plotseling vrij voor hem op dook. Hierdoor kon Koudekerk nog met hoop op een resultaat de rust in.

De tweede helft zou het dan moeten gebeuren, al heel snel bracht Ronald Rosdorff de niet geheel fitte Jordi Melchert voor Daan van der Zwet, aanvallend wisselen, iets wat leter nog meer werd gedaan toen Giovanni Lancel en Rick Vogels de plaatsen van Wessel Bakker en Christian Vergunst in namen. Vlak na het inbrengen van Melchert leek de genadeslag te vallen. Uit een counter schoot Jeffrey Koemans de tweede treffer binnen. Koudekerk ging een soort van alles of niets spelen zonder een echte hoop te hebben. Toch kreeg het kansen, Giovanni Lancel zag een schot op het hoofd van een tegenstander eindigen en even later werd een inzet gepakt door van Hensbergen en ging de rebound naast. De laatste tien minuten was het een martelgang voor de spelers die op de hoogte waren van de standen bij Leiden en Zwammerdam. De derde treffer was dan ook nog wat extra zout in de wonde die van Nispen had gemaakt.

Na afloop lagen de Koudekerk spelers verslagen op het veld en met terneergeslagen gezichten droop men af richting kleedkamer om daar heel lang te blijven.

Ronald Rosdorff was realistisch genoeg om na afloop het niet aan deze wedstrijd op te hangen. De trainer refereerde aan de wedstrijd tegen Soccer Boys en Leiden waar Koudekerk op winst stond en met een man min der de winst weg gaf, ook uit bij van Nispen vergat Koudekerk het in de slotfase de winst te pakken.  Ook refereerde de trainer er aan dat degradatievoetbal iets anders is als wat men bij Koudekerk gewend was om hogerop te spelen. Het is nu zaak de boel weer op te pakken en de motivatie te vinden om volgende week tegen Alphia de eerste slag te slaan voor lijfsbehoud.