Koudekerk komt na rust tot leven

Be Fair 1

Bas van der Lugt (kopbal)
Jamie Grootenboer
Rick Vogels (scrimmage)
Mohammed el Azzoutti
Martijn Kok
Rick Vogels (afstandschot)
Assist: Rick Vogels
Jamie Grootenboer
Bart Houdijk

Mannen, 1, 3e klasse A

17 februari 2018 14:30

M.G.L. Sinke

Opstelling Koudekerk 1

Het venijn zat in de tweede helft bij het bezoek van Koudekerk aan Be Fair. Pas na een zeer onrustige rust pakte het elftal van een furieuze Rosdorff het de tweede helft op. Gevolg was dat de 1 - 0 achterstand werd omgezet in een  1 -3 winst en een aangeslagen thuisploeg die de kansen op het kampioenschap lijken te kunnen vergeten.

Voor de rust had het weinig met voetbal te maken wat beide ploegen op het matige grasveld in Waddinxveen lieten zien. De toeschouwers vermaakte zich beter met het zonnetje dan met wat de tweeëntwintig spelers op het veld lieten zien. Be Fair zat in een dip en men zou verwachten dat het tegen het veel lager geklasseerde Koudekerk zich uit het dipje zou willen spelen maar niets was minder waar. De thuisploeg liet enorm veel ruimte om te voetballen aan de bezoekers, die op hun beurt verzuimde om daar gebruik van te maken. Gevolg was een saai potje met weinig strijd. Koudekerk mocht zich gelukkig prijzen dat doelman Tony van Ooi nog wel op zijn hoede was. Twee keer voorkwam van Ooi in een een tegen een situatie een achterstand van zijn ploeg.  Maar na vijfentwintig minuten was hij kansloos toen de kleine Bas van der Lugt vrij tussen twee verdedigers kon inkoppen. Be Fair op voorsprong en misschien was de thuisploeg daar zelf nog wel het meest verbaasd over. Koudekerk, spelend zonder Bas van Heerdt en Sidney de Schepper, kon daar aanvallend weinig tegen over stellen. Slechts een keer kon het spits Giovanni Lancel echt in stelling brengen. Erg mager in vijfenveertig minuten voetbal.

Wat er in de rust in de Koudekerkse kleedkamer blijft een raadsel maar na rust stod er en ander Koudekerk. Christian Vergunst was niet meer terug gekeerd op het veld, voor hem Ricardo van Rijswijk die na een half jaar stage in Barcelona weer terug was en nu de geheime factor moest blijken. Of dat de oplossing was? In ieder geval wist de thuisploeg niet wat het met de offensieve speelwijze van Koudekerk moest. Met van Rijswijk achterin schoof Angelo Roosberg door naar voren en kreeg Lancel ondersteuning van Jorin Roosenbrand. Het duurde niet lang eer de gelijkmaker achter Rick van Hattum lag. Al was Koudekerk hier niet ongelukkig in. Uit een voorzet van Lancel kwam de bal in een kluts en eindigde voor de voeten van Rick Vogels, die had een leeg doel voor zich en zo was het een makkie om de gelijkmaker binnen te schuiven. Be Fair in last en voor het goed en wel van de schrik was bekomen lag het leer al weer in het netje bij van Hattum en weer was het Rick Vogels die tekende voor de treffer. Al was hij nu wel een stuk fraaier. Van twintig meter nam de flankspeler de bal op de slof en voor hij het door had lag van Hattum te kijken naar een bal die terug kwam uit het net. Een voorsprong waar weinig op was aan te merken op dat moment. Met de voorsprong op zak stelde Koudekerk wat orde op zaken voor wat betreft de veld bezetting, Daniel Wildschut kwam Jordy Melchert vervangen en in de slotfase was het Jay Langejans die de plaats van de moe gestreden Jorin Roosenbrand in nam. Ondertussen was het Giovanni Lancel die de wedstrijd al had beslist door van Hattum de derde keer de gang naar het net te laten maken. Het was voor Be Fair, de ongeslagen thuis status was ten einde en dat aan een ploeg waar het juist tegen had verwacht het geschonden blazoen weer wat tegen op te poetsen, Koudekerk was, uiteraard, zeer tevreden.

Jammer dat we het weer past na rust laten zien, klonk uit het Koudekerkse kamp. Het zal Ronald Rosdorff een biet zijn. Zes punten uit de laatste twee wedstrijden. Het lijkt er op dat de opmerking van vorige week gestalten gaat krijgen en men toch echt rekening moet gaan houden met de ploeg van Rosdorff.

De verassende driepunter betekend dat Koudekerk klimt naar de achtste postitie, een puntje achter Kagia wat een wedstrijd meer heeft gespeeld. Die inhaler voor Koudekerk staat gepland op 3 maart, uit bij van Nispen. Een ploeg waar men weinig van weet, behalve dat het een aantal hele goeie voetballers zijn.