Oudewater en Koudekerk laten scoren achterwege

FC Oudewater 1

Djardo Boelee
Martijn de Goey
Milad Hesari
Mike Rijsbergen
Simon la Lau
Ties van der Werf
Kaj van den Heuvel

Mannen, 1, 3e klasse A

27 januari 2018 14:30

Mevr. L.J. van der Helm

Opstelling Koudekerk 1

Kansen genoeg in Oudewater tijdens het treffen tussen de plaatselijke f.c. en Koudekerk Maar de goals bleven achterwege en aan het eind mochten de bezoekers zich het meest gelukkig prijzen dat het met en punt weg ging. Al had het in de slotfase ook zomaar de volle winst kunnen pakken.

Toch overheerste tevredenheid bij Ronald Rosdorff. We hebben in ieder geval laten zien dat we er staan, aldus de trainer na afloop. Voor het eerst in anderhalf jaar kon Koudekerk weer eens beschikken over Bas van Heerdt en dat kwam goed uit. Sidney de Schepper, Daan van der Zwet en Jordy Melchert ontbraken om verschillende redenen bij Koudekerk wat Yvar de Groot, net hersteld van een blessure, op de bank liet beginnen. Het begin was veelbelovend, binnen een minuut had Rick Vogels de kans om de score te openen maar strandde op de samenwerking tussen Djardo Boelee en keeper Kaj van den Heuvel. Direct daarna was het Menno Venhof die de thuisploeg op voorsprong had kunne zetten maar ook Venhof faalde in de afwerking, iets wat deze middag een veel terugkerend probleem bleek te zijn.  Koudekerk had zich een tactiek bedacht om de tegenstander de bal te gunnen en te hopen op de uitval via de vleugels en met name dat bal aan de tegenstander laten lukte prima. Die liep zich met regelmaat stuk op het blok wat Koudekerk op trok. De bezoekers wisten weinig openingen te creëren in het eerste deel van de wedstrijd, op de kans van Venhof na dan. Kwam daarbij dat Koudekerk veel duelkracht in het spel legde. Het maakte het voor Scheidsrechter Lizzy van der Helm het er niet makkelijker op. Voor de rust trakteerde de leidsvrouw Angelo Roosberg op een gele kaart iets wat na de rust Fabian Roosenbrand, Jorin Roosenbrand en Yvar de Groot ten deel vielen. Dit echter wel in een wedstrijd die soms stevig was maar zelden echt over de scheef ging.

De 0 - 0 ruststand kwam Koudekerk niet ongelegen want op het zware en ongelijke veld was het soms even naar ademhappen voor de bezoekers wanneer de thuisploeg zich met vereende krachten richting de goal van Kneulman vocht. Maar ook na de rust stokte de adem soms in de keel. Al zal dat bij Menno Venhof wel meer zijn geweest, de spits kon tien minuten na rust zijn ploeg op voorsprong schieten. Hij hoefde alleen de bal maar in het lege doel te schieten, maar tot ontzetting van alles wat iets met Oudewater had verdween de bal over het lege doel en stond heel Koudekerk een beetje met ongeloof te kijken dat het niet op achterstand stond. Ondertussen was Bas van Heerdt vervangen door Yvar de Groot en die omzetting bracht verwarring bij de thuisploeg. Oudewater trainer Harry Akkermans gaf na afloop ook toe dat zijn ploeg niet wist hoe op te treden tegen de diepgang van de Groot. het gaf de wedstrijd ook een ander beeld. Koudekerk kwam verder van de eigen goal en kreeg via Jorin Roosenbrand nog de kans om  in de slotfase de volle winst te pakken. Helaas was de niet geheel fitte Roosenbrand net te laat om de overwinning binnen te halen. Dat dit zeker niet verdient zou zijn  geweest, zou men bij de bezoekers geen boodschap aan hebben gehad., Wat niet weg neemt dat Koudekerk tevreden was met het punt. Ronald Rosdorff: Hier kunnen we mee verder, volgende week hoop ik er op dat er weer een aantal jongens beschikbaar zullen zijn die normaal gesproken gewoon in de basis starten. Het zou Koudekerk niet slecht uitkomen want de volgende tegenstander is Blauw Zwart, een directe concurrent en de laatste wedstrijden bezig aan een sterke reeks.